waarde zadel na 2 maanden gebruik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

waarde zadel na 2 maanden gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 22:14

Ik heb 2 maanden geleden een nieuw veelzeidigheidszadel van "global" gekocht voor 545 euro. Nu mijn "verzorgpaard" waarscheinlijk verkocht wordt wil ik het zadel verkopen. Nu is mijn vraag hoeveel heeft het zadel in waarde verloren, of beter gezegdwat kan ik er nog voor vragen? Verward

Groetjes Jytte

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:38

Naar mijn mening kan je dat zadel het beste houden... Wie weet komt er een ander paard en heb je vast een zadel. Als het past is het meegenomen!
Je levert er anders zoveel voor in. Zg dat je 400 overhoudt? En het is niet een zadel die je makkelijk kwijt bent van dat merk en in die prijsklasse.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:52

Ik zou proberen om er ca. 450 euro voor te vragen en eventueel te zakken naar 400 euro. Je levert er wel op in, maar als je het zadel laat liggen is het ook zonde van je geld.Voor hetzelfde geld past het niet op een volgend paard. Dan is het zadel al ouder en is het nog minder waard.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:56

ik denk ook dat je m beter kan houden
ik ga helemaal met branca mee
het is geen echt merkzadel,en na aankoop verliest een zadel drastisch zijn waarde
net als een nieuwe auto
een echt merkzadel kan nog veel opleveren
maar deze moet je idd blij zijn als je er nog 400 euro voor krijgt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:59

Ik zou hem houden, verkopen kan altijd nog, want het gaat om de staat waarin het zadel verkeert bij dit soort zadels. Je levert gezieb het merk denk ik te veel in op de prijs.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:18

Het ligt ook een beetje aan de staat van het zadel.
Sommige zadels zien er na een half jaar al niet meer uit terwijl anderen er na 4 jaar nog super uit zien ( ligt ook aan kwaliteit en onderhoud natuurlijk )

Dit is idd een merk waar je 2ehands niet zoveel voor krijgt, ookal is ie nog niet zo oud.

Misschien idd even aanhouden, als je zorgt dat het zadel er netjes uit blijft zien kun je het altijd nog kwijt, mocht het niet op een volgend verzorgpaard passen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:21

Ik zou hem houden. Ga er van uit dat je voor een tweedehands zadel hoogstens de helft van het aankoopbedrag krijgt. Ook al is hij maar twee maanden oud.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:29

Cassidy schreef:
Ik zou hem houden. Ga er van uit dat je voor een tweedehands zadel hoogstens de helft van het aankoopbedrag krijgt. Ook al is hij maar twee maanden oud.


Dat vind ik weer een beetje overdreven. Ik heb mijn zadel vorige week voor 460 euro verkocht. Het was een Rossner (beslist niet één van de beste merken), nieuwprijs 700 euro of iets in die buurt, en ik heb hem twee jaar intensief gebruikt. Oke, wel uitstekend onderhouden natuuurlijk Cool , maar het blijft een zadel waarvan de waarde snel zakt.

Ik zou het zadel verkopen, en bij een eventueel nieuw paard op zoek gaan naar een goed, tweedehands zadel van een goed merk. Dat hoeft ook niet zo bijzonder veel te kosten, terwijl je dan toch weer méér kwaliteit hebt dan van een nieuwe met mindere kwaliteit.