Hoe is het op stal geregeld voor shetlanders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Hoe is het op stal geregeld voor shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 15:04

Hey ik vroeg me af hoe bij jullie de stal, eten, weidegang , bak enzo geregeld is voor de shet. En wat krijgen jullie voor die prijs allemaal voor? Ik zelf heb absoluut geen idee wat een gemiddelde prijs is en wat je daar voor krijgt.

Ikzelf heb een hele lieve shetlandermerrie die bij me bijrijdpony Natasja Lovers staat. Heel gezellig met z'n tweeen. Butterfly mag door de hoefbevangenheid niet het weiland op en nu staat ze in de paddock dag en nacht. Hieromheen zijn bomen maar in september wordt er een mooie schuilstal gebouwd. Er is geen bak bij en hooi moet ikzelf halen en betalen. Ook moet je zelf uitmesten. Ik betaal hiervoor 45 euro is dit een normale prijs voor een shet? Ik dacht het wel maar wil het gewoon zeker weten dat ik precies goed betaal.

Gr

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:14

Ik weet het niet maar ik geloof dat 45 euro wel netjes is.

Ik betaal zelf helemaal niets aan stalling/weide/stro/hooi, Bas staat gratis bij mijn vriendin op de boerderij, stro en hooi halen ze van het eigen land en dat hoef ik ook niet te betalen.

Ik betaal alleen biks,hoefsmid en dat soort dingen, en zou ik zaagsel op de grond willen moet ik dat ook zelf betalen.

Wij hebben wel een bak.
Geen luxe stal, maar gewoon een boerderij met land en 2 paardenstallen binnen.
Maar dat maakt me niet uit, ik lever graag wat luxe in voor gezelligheid en sfeer

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 15:16

Ja gelijk heb je! Daarom sta ik ook niet op een stal maar bij de particulier! Deze mensen ken ik al 10 jaar als het niet langer is daarom vind ik het ook moeilijk. Mocht zelf prijs noemen en wil natuurlijk dat het redelijk is voor beide partijen. Ik denk vraag het gewoon!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:31

ik vind het een nette prijs hoor! ik betaalde 37,50 per maand en moest dan nog zelf vlas en hooi erbij betalen en had dan een klein uitloopstalletje en groot land.. en paddock

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:18

Ik vraag 30 euro per pony om hier op het land te staan. Dat is incl hooi enzo. Wel vraag ik dan af en toe te helpen met uitmesten of een keer het lint repareren oid. Ik heb hier geen bak, maar wel een stuk land waar eigenlijk altijd op te rijden valt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 18:52

Bedankt voor de reacties! Ik denkj dat 45 euro van die van mij dan precies goed! Mocht zelf ongeveer de prijs bepalen en wil het zo goed mogelijk doen want ik kom al 10 jaar als het niet meer is bij deze mensen.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Niessie

Berichten: 784
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:51

Bij ons op stal betalen ze ook ongeveer 50 euro per shet/ kleine pony, staan of dag en nacht op t land/ s winters in loopstal. Met gebruik van 2 buitenbakken en af en toe helpen met uitmesten. Dus wat jij betaald is wel goed OK dan!

www.kruisstraat5.nl voor bijzonder verblijf met je paard

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:00

Ik betaal 20 euro per pony, in de winter komen daar de kosten voor hooi nog bij. Ze staan dag en nacht in de wei met een kleine schuilstal. In de winter hebben ze meerdere schuilstallen, dan kunnen ze in alle weiden komen.
Er is daar een buitenbak. Ik hoef er verder niets te doen.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 23:19

Thanx! Ja voer enzo moet ik ook zelf regelen.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:28

Ja ik betaal ook 20 euro per pony. Ook dag en nacht buiten en in de winter een schuilstal s'winters hooi+brokjes inbegrepen

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:34

ik betaal 35 voor klein schraal alndje me kuil voer verder zelf kopen en zelf uitmesten

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 23:37

De prijzen verschillen toch nogal met wat erbij zit valt me op.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloodymary, meniekske, OleJon, springzeker, Thrive en 110 bezoekers