rubbermatten in stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

rubbermatten in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 11:31

Hai,

Ik zou graag rubberen matten in mijn stal laten leggen(vooraan) tegen het krabben(en dus voortijdig afslijten vd hoefijzers)maar nu zou ik graag jullie ervaringen willen weten met rubberen matten in heel de stal.
Hoe zit het dan met de urine,en word het niet te glad dan?En oja, mijn paardje staat op vlaslemen.
Graag jullie mening.

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?


Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:33

Bij ons op stal hebben sommige paarden rubbermatten,maar wel speciale [zijn wel erg duur!] voor urine enzo optenemen etc.
maar die staan wel op stro verder kan ik je eigelijk niet helpen

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:37

Ik heb ook rubberen matten in de stallen liggen + vlas. Geen last van gladheid hoor !

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:38

Mist schreef:
Ik heb ook rubberen matten in de stallen liggen + vlas. Geen last van gladheid hoor !


Ik ook... nergens problemen mee! OK dan!

Toos paardloos

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 11:39

Mist:zijn het bij jou ook gewone rubbermatten zonder gleufjes?En krijg je op de matten geen "plas" urine?want in beton trekt de urine er min of meer een beetje in.

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 11:40

Imker?zie vraagje hierboven.

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:56

Mist en Imker: wat voor matten hebben jullie? Ben nl. zelf aan het kijken voor matten (van die dikke drainerende op pootjes -> die hele dure Geld, geld! Scheve mond ) en mijn paarden komen ook op vlas ... dat gaat dus goed? Drainage gaat niet dichtzitten door de vlasdeeltjes?

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:04

De matten die ik heb zijn vrij dik (2cm) en aan de onderkant zitten geultjes waardoor het water weg kan lopen (bij uitspuiten stal- urine wordt heel goed door vlas opgenomen, daar heb je sowieso geen last van) op de matten zit een profiel (zoiets: ^ van een centimeter of 3)
Het zijn geen officiele stalmatten, ik heb ze via mijn werk Haha! die worden gebruikt als schokdemper ondergrond voor installaties/tanks/machines-beetje moeilijk uit te leggen. Ze zijn vreselijk duur dat wel.

ellepel

Berichten: 47326
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:10

ik heb alleen voorin de stal 2 matten liggen, dit tegen schrapen,
zo blijven ze ook droger, urine blijft er namelijk wel onder liggen en gaat behoorlijk stinken.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:20

Ik heb ook rubber matten, tegels van 50x50 cm in poreuze rubber. Die worden niet glad (ook niet als ze 's zonder stro staan als ze 's in de zomer een dagje binnen komen). De urine dringt er gewoon door Ik haal ze er wel jaarlijks minimaal één keer uit om het hele zaakje te wassen en te ontsmetten.

PS mijn matten komen van bij Makro in de bouwafdeling.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:36

De paarden bij ons staan allemaal op gewone rubber matten, ze nemen niets op ofzo.
Ik heb haar ook op vlas staan, en glad is het zeker niet! Je neemt toch een lekkere dikke laag..?
Ook met stro werkt het prima. (Daar staat ze soms ook op).

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 12:53

Ja,hoor marloez,ze staat lekker dik gestrooid.maar ze schraapt soms heel haar stal onder om dan "lekker" in een putje te gaan liggen en met die matten onder zou ze dan toch nog wat zachter liggen denk ik.
Ellepel:denk je dat de urine er ook onder zou kunnen "kruipen" wanneer ze op vlas staat?

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:58

Mist schreef:
Het zijn geen officiele stalmatten, ik heb ze via mijn werk Haha! die worden gebruikt als schokdemper ondergrond voor installaties/tanks/machines-beetje moeilijk uit te leggen. Ze zijn vreselijk duur dat wel.

Zijn dat van die matten die van granulaat (geperste korreltjes) worden gemaakt?
Kennis van mij heeft van die matten gehad en plotseling hadden we een vliegenoverlast, dat wil je niet weten. Bleken de vliegen eitjes te leggen tussen de korrels.
Mijn vriendin had speciale stalmatten; kosten een paar centen, heb je ook wat. Deze matten moest je wel elke twee maanden eruit halen om de boel goed schoon te maken.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:14

Ben ook aan het denken om matten in zijn stal te leggen, maar dan om optrekkend kou te voorkomen. Er is geen afvoer in de stal voor urine, dus kan het wel met matten. En elke twee maanden uithalen is niet echt handig als je op een pensionstal staat waar zij het uitmesten doen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:32

Eleonoor schreef:
Ben ook aan het denken om matten in zijn stal te leggen, maar dan om optrekkend kou te voorkomen.

Dit was idd ook 1 van mijn achterliggende gedachtes. Vooral mijn oudere merrie kan dat wel waarderen, denk ik Haha! . Plus dat een vriendin van mij erop wees dat haar ruintje zijn ellebogen steeds kaal had omdat hij (ondanks een dikke laag houtkrul) er steeds mee op het beton lag.

Beautje
Berichten: 13
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:30

Hoi! Haha!
Mijn verzorgpaard staat op een fokstal waar ze rubberen matten gebruiken en stro. De eigenaar heeft een eigen tegelvloerbedrijf en heeft die matten in alle stallen op de grond en ook tegen de wanden (ter bescherming) geplaatst. Ik vind het heel positief werken, urine gaat er doorheen (niet glad) en het paard kan zich niet zo snel verwonden. Vooral jonge en oude paarden hebben er baadt bij. Overigens zijn die matten niet goedkoop denk ik, maar wel een aanrader. Knipoog
Groetjes.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:20

@ikke, weet het niet....maar van vliegen heb ik geen last !

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 00:01

ik gebruik Govaflex matten, die poreuze die ook urine doorlaten. ong 4 cm dik. Tja, lekker zacht en verend ( in comb. met stro) maar inderdaad elke 2 maand met de hogedrukreiniger er onderlangs. Veel werk, heel veel stank en loodzwaar die dingen. ( 1 x 1 meter)

Maar ja, je moet er wat voor over hebben.
Vliegeneitjes ? JA, aan de onderkant tussen de blokjes.
kosten voor een stal van 3 bij 3 toen ong. 950 gulden !

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:30

Bij mijn pensionstalling gebruiken ze ook rubber matten. Dit om twee redenen. De stal was eerst een koeienstal (dus roosters onder de matten) en voor extra warmte / bodembedekking. De matten die op de roosters liggen zijn verzwaard met ? Ze liggen iets hoger aan de voorkant door een extra laag rubbermat (ook ideaal tegen het krabben! ) waardoor de hele stal iets afloopt zodat de urine naar achteren loopt waar een klein geultje is waardoor het weg kan lopen. Ideale manier OK dan! . Van koeienstal naar luxe paardenstal Haha!.

Grootse daden leiden tot afgunst, afgunst leidt tot rancune, rancune leidt tot leugens!

Mette doet het weer dankzij http://www.hh-massage.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, boemel, MaanNaam en 94 bezoekers