uhm drukplekken??? hoe voorkomen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:26

roos_numan schreef:
jemig he ik zij toch graag leuke reakties geen reakties van ahh wat zielig je mishandeld hemm ofzo of iets wat er op lijkt! jullie moeten altijd van die domme typiche bokt reakties geven:S zO dom!!!! daar heb ik niks aan aan die reakties van jullie! van je kan beter niet gaan rijden :Smaar dat was al gezecht een keer lijkt me meer dan voldoende!!!


En ik snap deze reactie van jou dus echt niet... Ga jij zelf aan een hardloopwedstrijd meedoen op te kleine schoenen, terwijl je voeten onder de blaren zitten? Of trek je dan gewoon 2 paar dikke sokken aan en probeer je dan alsnog diezelfde schoenen aan je voeten te doen (wat amper zal lukken omdat ze toch al te klein zijn)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:27

Dat is de perfecte vergelijking
Want zo zit het ook bij het zadel

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:19

Sommige mensen vinden dat moeilijk te begrijpen Haha!

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 22:37

ik snap dat wel! maar jemig ik word hier zo moe vban ik zeg het lijkt op een drukplek maar het is er niet helemaal een! het zij wel witte haren maar een drukplek is helemaal wit op een kleine vlakte! ( meestal 0 en ik vind niet dat je iets erover kan zeggen voordat je dat gezien heb! zoa;ls ik al eerder heb gezecht ik zla wel foto's maken voor die gene die het willen zien...... dus ik vind dat je geen reakties kunt geven die miss wel nergens op slaan, omdat het niet een échte drukplek is..me buurvrouw dioe heeft al jaren paarde vanaf dat ze 1 was en die zij dat het geen drukplek was ze wist ook niet wat het wel was...maar heb al een gelpad en die leg ik boven me shabrak en daar me bondding over heen zij zij het gaat dan wel goed. En er heeft iemand naar gekeken of het zadel goed lag en dat is dus zo vandaar dat ik vraag of jullie het weten wat het dan wel is!
Bedankt voor alle reakties ( de normale )

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:43

Dan vraag je toch lekker aan de DA wat het is ?
Sorry maar hier proberen ze te helpen denken ze dat het toch een drukplek is omdat jij vraagt wat het kan zijn, en dan ben je kwaad!
Als je alleen maar horen wilt wat goed klinkt had je het netzozeer niet kunnen vragen!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:39

bestaan er ook NEP Druk plekken dan? als jij je eerste verhaal in dit topic leest dan zeg je dit en nu zeg je weer dat. je had beter niks kunnen zeggen want deze reacties zijn NORMAAL!
druk plek is een drukplek. je gaat niet zomaar denken dat er en drukplek op je paard zit als er BV niks zit!

Vind het een typisch geval van PENNY.. die WIl rijden en alleen maar aan zich zelf denkt.. MEIS denk eens aan je paardje!! hij kan niet praten maar kan me nioet vorostellen dat je ZOMaar je zadel wilt ruilen als hij perfect past. dat doet hij niet dus wahct nu met rijden tot dat je een goed zadel heb.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:57

Een drukplek kan ook verspreidde witte haren zijn. En wat moet het anders zijn? Vogelpoep?

Een gelpad + bontje dat lijkt me een bar slecht idee. Maargoed, je wilt het niet horen, dus rijd maar lekker door tot je paard er van ellende de brui aan geeft.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:24

Had hij die drukplek allang om heb je hem zien ontstaan (dus door het rijden met jouw zadel?)? Een onderlegger is geen oplossing.

Wintect zadels van kunstof zijn een goed alternatief als je niet veel geld te besteden hebt aan een zadel. Zorg wel dat je iemand laat passen die er verstand van heeft!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:35

Ik denk dat k weet vat voor haren dit zijn, dit heeft Racer ook gehad, en dit kwam dus door de dekjesvolgens de va. Omdat hij op die plekken het ergste zweete kwam er overtollig wasmiddel uit de dekjes en was het dus een soort alergische reactie. Nu mijn dekjes zonder wasmiddel gewassen worden zie ik het inderdaad niet meer. Het hoeft dus niet perse aan je zadel te liggen, maar zo achter de pc kan ik natuurlijk niet beoordelen. Ik zou er dsu even naar laten kijken door een zadelmaker Lachen

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:40

roos_numan schreef:
ik snap dat wel! maar jemig ik word hier zo moe vban ik zeg het lijkt op een drukplek maar het is er niet helemaal een! het zij wel witte haren maar een drukplek is helemaal wit op een kleine vlakte! ( meestal 0 en ik vind niet dat je iets erover kan zeggen voordat je dat gezien heb! zoa;ls ik al eerder heb gezecht ik zla wel foto's maken voor die gene die het willen zien...... dus ik vind dat je geen reakties kunt geven die miss wel nergens op slaan, omdat het niet een échte drukplek is..me buurvrouw dioe heeft al jaren paarde vanaf dat ze 1 was en die zij dat het geen drukplek was ze wist ook niet wat het wel was...maar heb al een gelpad en die leg ik boven me shabrak en daar me bondding over heen zij zij het gaat dan wel goed. En er heeft iemand naar gekeken of het zadel goed lag en dat is dus zo vandaar dat ik vraag of jullie het weten wat het dan wel is!
Bedankt voor alle reakties ( de normale )


Een drukplek heeft geen minimale of maximale afmetingen.
Zoals jij het verteld, en zelf in je 1e berichtje schreef, lijkt het mij overduidelijk een drukplek.
Ben inderdaad wel benieuwd naar de foto's over de drukplek die geen drukplek is.

Weet je zeker dat je buurvrouw er wel verstand van heeft?
Ik zou er maar niet zo op vertrouwen als zij zegt dat je wel door kan rijden, met een boel spul die het zadel alleen maar slechter laat zitten dan beter (dat neemt ruimte in die je zadel blijkbaar al te weinig heeft op de rug van je pony, anders had hij ook geen (druk)plekken bij de schoft).

En ik geloof er ook vrij weinig van dat je zadel goed lag op je pony.
Want als dat zo is, hoef je er ook geen shabrak, gel pad en/of bontje er onder te doen.
En zoals ik al zei, dat verslechterd de pasvorm juist, ipv dat het verbetert.
Een (bont) sjabrak hoort niet eens nodig te zijn, dit is alleen voor het behoud van het zadel.

Laat er eens iemand met verstand naar je pony en zadel kijken.
En niet iemand die in jouw straatje praat, maar die het belang van je pony voorop zet.
Want daar gaat het toch om???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:52

Een drukplek hoeft ook nog helemaal geen witte haren te hebben.

Als je ziet dat er haartjes gebroken, of korter zijn dan op andere plaatsen, dan kan het ook al een drukplek zijn.
Dus witte haartjes hoeft niet perse

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 18:36

Ilse schreef:
Ik denk dat k weet vat voor haren dit zijn, dit heeft Racer ook gehad, en dit kwam dus door de dekjesvolgens de va. Omdat hij op die plekken het ergste zweete kwam er overtollig wasmiddel uit de dekjes en was het dus een soort alergische reactie. Nu mijn dekjes zonder wasmiddel gewassen worden zie ik het inderdaad niet meer. Het hoeft dus niet perse aan je zadel te liggen, maar zo achter de pc kan ik natuurlijk niet beoordelen. Ik zou er dsu even naar laten kijken door een zadelmaker Lachen


Okeey bedankt!! ik dnek dat dat het miss is ik was idd nooit me sjabrakje eigenlijk, alleen afspoelen en had laatst gewassen Scheve mond en daarnee kreeg ik dat zadel dat is het ! hartstike bedankt!!!!

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 18:39

En ik word niet boos maar vind het niet leuk hoe jullie altijd reageeren!, maar ik heb er iemand naar laten kijken! dat heb ik al een paar keer gezecht! en het zadel zat goed! daarom weet ik bijna cker dat Ilse gelijk heb. Hardstike bedankt!

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:55

Bij ons hebben ze de zadels laten verwijden of zoiets, zodat de voorkant wat hoger lag en niet meer op de schoft drukte, want daar hadden ze drukplekken. Het hielp wel. Igor heeft ook zo witte plekken, maar hij heeft er dus geen last van. Ze zeggen ook dat dat drukplekken zijn. Het kan mss ook dat de onderlegger (v zoals Ilse zei) wat irriteert en hij dat daardoor heeft ( kijk naar ons als bij ons de kleren niet juist passen gaat het ook irriteren). Hopelijk is het dat en anders vrag eens bij de DA, kan nooit geen kwaad, je doet er enkel goed mee!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:16

Dit waren ze van Racer, ik weet niet of ze er op lijken?
Afbeelding

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:16

Humpf, hij lijkt op deze foto wel drachtig *LOL*

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 22:43

jah dst is het het is presies het zelfde!!!!!! presies de zelfde vorm ook!!! bedankt!! en het hielp? dat niet mee wassen met zeep?

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 22:44

aleen heeft ze geen zwarte vlek, of komt dat door het licht? mooi paard trouwens!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:00

Nee hij heeft geen zwarte plekken, dat wat je ziet is gewoon een weerkaatsing van de flits Haha!

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 00:00

okeey dat dacht ik al maar hardstike bedankt want het ziet er presies het zelfd uit en wat kan je doen om de haren ofzo weg te halen of moet het geneesen of zoiets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:41

Niet om L*llig te zijn
Maar dat zijn duidelijk drukplekken van det zadel.
Daar hoef je niet eens over te twijfelen.

AUB dames (smeekbede)
Ruil je zadel tegen een ander.
Dit heeft niks met dekjes alergie te maken, dan hebben ze het overal en niet alleen op dat stukje waar je nu de drukplek ziet.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:53

runningkawa schreef:
Niet om L*llig te zijn
Maar dat zijn duidelijk drukplekken van det zadel.
Daar hoef je niet eens over te twijfelen.

AUB dames (smeekbede)
Ruil je zadel tegen een ander.
Dit heeft niks met dekjes alergie te maken, dan hebben ze het overal en niet alleen op dat stukje waar je nu de drukplek ziet.


Spijt me zeer Kawa, wij hebben er vanalles bijgehad(2 verschillende va's en zadelmaker van Rijs) en dit waren dus absoluut geen drukplekken. Misschien bij roos_numan wel, dat weet ik niet, ik laat alleen maar mijn mening horen.

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 21:39

ik heb er iemand naar laten kijken, dat had ik al een paar keer gezecht, dat is het niet ik denk weeet het wel cker dat ilse gelijk heb!

allegro

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-05-03
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:18

Hoi,
Wat jouw fjord heeft is een heel veel voorkomend probleem bij haffies en fjorden die zich lekker dik eten in de zomer. De plekken ontstaan door het verdrukken van de haarzakjes (zegt de veearts). Mijn haf heeft dit ook wel eens gehad met een zadel waarvan de deskundige zei dat het wel paste. Vooral in de zomer als ze op het land staan ontstaan die plekken, dan zie je ze in hun wintervacht en meestal gaan ze van het voorjaar met het verharen weer helemaal weg. Ik ben er van overtuigd hoor dat het niet goed is maar met een pony met brede schouders in de wei is het bijna niet te voorkomen. Boomloos geeft deze plekken niet maar dat heeft weer andere nadelen. Ik heb nu een westernzadel en mijn haf heeft die plekken niet meer. Een gewoon engels zadel geeft bij haffies en fjorden meestal zo'n stekelharige plek en dan over het hele gedeelte waar het zadel zou moeten dragen........ Of zijn er eigenaren van dat soort types die veel buitenritten enzo maken en deze problemen niet kennen???

Alxje

Berichten: 9
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:16

Ey meid! Drukplekken van 15 cm? Da's idd niet mis. Als je twee van die dingen er onder hebt liggen zou je toch zeggen dat elk zadel past... Je kunt redelijk zien of je zadel past door een ongewassen shabrak te pakken en aan de bezwete kant te kijken of het op de plek waar de drukplekken zitten extra bezweet is. Dan ligt het daar meer op je paard. Ik heb zelf ook een zadel gehad waarvan de kamer veel te nauw was, maar daar kwam ik pas na een tijd achter (nooit op gelet (slecht he?)). Ik ben toen naar een winkel in St. Pancras gegaan en daar ben ik heel goed geholpen. Volgens mij is dat bij jou in de buurt dus als je wilt kan ik je wel het adres geven. Zij kunnen ook goed zien of het zadel goed ligt. Ze willen ook naar je toe komen met verschillende zadels om te passen en als je je oude zadel inruilt krijg je een flinke korting. Ik zeg dit niet om reclame te maken, maar omdat deze winkel volgens mij vlakbij jou in de buurt is en ik je graag zo snel mogelijk van dat zadel af help.