Goedkoop opfokadres in het noorden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Goedkoop opfokadres in het noorden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:40

Voor een vriendin van mij ben ik op zoek naar een goedkoop opfokadres. Ze heeft enige tijd een merrie met veulen gekocht. De bedoeling was om het veulen niet aan te houden, maar nu ze toch een band met dit veulen heeft gekregen, wil ze haar toch liever zien opgroeien.

Ze is daarom op zoek naar een opfokadres, waar de paarden ook ´s winters geplaatst kunnen worden. De prijzen die ze tot nu toe heeft gekregen zijn rond de 1000 euro voor een jaar, en dat is haar toch te veel geld. Ze kan haar paard nl. ook bij een boer in de wei zetten voor jaarlijks 650 euro. Maar dit wil ze liever niet omdat ze het beter vindt voor het paard om op te groeien met leeftijdsgenoten.

Wie weet er in omgeving Groningen, Friesland of Drenthe adressen en de prijzen daarvan?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:44

Wat voor veulen is het? En wat wil ze er voor kwijt?

Wij hebben nog een kudde jonge veulens waar ze eventueel mss wel bij kan, mits ze ontwormd en goed gezond is.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:47

Het is een fjordenveulen. Het is leuk gezond veulen. Ze moet nog afgespeend worden. Tsja...wat wil ze ervoor kwijt. Geen idee, maar we, goedkoper dan 1000 euro in het jaar. Schijnheilig

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:48

In Friesland zit 'de Burd' ofzoiets en daar staan paarden van een aantal bokkers
Ik weet niet precies de kosten, maar ik geloof dat die wel meevielen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:54

Ik heb zelf geen idee wat de gem. prijs is van een opfok. Ze zou bij die boer 65 euro per maand moeten betalen. Natuurlijk is dit minder voor het paard, vandaar de zoektocht naar goedkoper opfok van een vriendin.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:09

Volgens mij kun je bij De Burd ook per half jaar betalen. Ze staan daar in een grote loods met iets van twintig veulens. Ons veulen haaft daar ook een jaar gestaan. We hebben hem naar huis gehaald omdat hij mensenschuw was en bij ons de stallen klaar waren. Maar ze staan daar op zich prima.

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:52

Fam. Geerstema in Harich, Friesland. Ik was er erg tevreden over en volgens mij kom je ook max rond de 1000,- uit in een jaar. Maar voor de zekerheid kun je altijd even bellen. Harichsterdyk 4.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:05

[url]wobbesheerd.nl[/url] is heel betaalbaar.
Ik ben laatst op de Burd geweest om te kijken, maar ik vind de omstandigheden daar in de winterperiode verre van optimaal...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:34

hee Karin heb je al contact gehad met dat adres in Ommen?

Ze hebben de kampioen merrieveulen van Overijssel

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 20:40

Bedankt voor alle reacties. Karin..het adres wat je hebt opgegeven kan niet worden weergegeven. Ik was wel benieuwd!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:39

Mijn merrieveulen gaat als het goed is (ga er eerst nog een keer kijken) naar de familie Geerstema in Harich (friesland) daar betaal je 's Winters 100 euro per maand en 's zomers betaal je 45 euro per maand

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:13

Coby schreef:
Bedankt voor alle reacties. Karin..het adres wat je hebt opgegeven kan niet worden weergegeven. Ik was wel benieuwd!


Bloos
http://www.wobbesheerd.nl

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:04

Je zou eens kunnen informeren bij www.manegenieboer.nl Ze hebben nl zelf ook veulens (friezen, tinkers) die ze in een weitje doen. Weet niet of ze speciale opfokprijzen hebben hoor, maar je zou kunnen informeren. Ligt in Hoogezand.
groetjes Cindy en Spetter

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:12

Bij een vriendin van mij , die in Leek woont, heeft ook wel plek. In de winter betaal je 100 euro per maand. In de zomer betaal je minder maar hoeveel weet ik niet. Het paardje komt dan in een groepstal met ongeveer 5 andere paarden en wordt dagelijks buiten gezet.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:15

KarinvdM schreef:
[url]wobbesheerd.nl[/url] is heel betaalbaar.
Ik ben laatst op de Burd geweest om te kijken, maar ik vind de omstandigheden daar in de winterperiode verre van optimaal...


Volgens mij had mijn vriendin er ook slechte ervaringen mee... ik zal het haar eens vragen of het werkelijk zo is.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:28

In Lemmer zit er een hele goede. Het paard van een vriendin van mij heeft daar twee jaar gestaan. De boer loopt dagelijks 2 of 3 keer door alle landen om te kijken of alles ok is, de hoeven worden goed in de gaten gehouden en als hij merkt dat het niet klikt in een koppel word er wat anders verzonnen. Hij heeft verschrikkelijk veel land en word savonds door zn vrouw daarheen gereden met de auto en hij loopt dan via alle landjes weer terug naar zn huis. Ik zal de naam en het telnummer eens voor je vragen, wellicht ook iets voor je vriendin?

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:33

Ik heb er twee op de Burd staan. Mijn ervaringen met de Burd zijn prima!
Als je een telefoonnummer van ze wilt hebben moet je maar even een pb sturen dan zoek ik het wel even voor je op.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:33

De Burd. Meerdere bokkers (waaronder ik) hebben daar een paard in de opfok staan of gehad. De kosten zijn januari t/m april 280,- euro en van April t/m Augustus 270,- euro en van September t/m December 270,- euro (dit is all-in). Er is onlangs een topic over de De Burd geweest, maar ik denk dat je gewoon het beste zelf langs kunt gaan. Ik ben er in ieder geval tevreden over .