Deken vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Deken vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:03

Ik zit een beetje te tubben, omdat [***] straksjes in de winter volop in de training staat (dan ga ik hem inrijden). Wil ik hem het liefst zo kort mogelijk in het haar hebben. Scheren wil ik niet (tenzij echt noodzakelijk) maar zat ik te denken aan een deken. Maar wanneer begin je hiermee? En is het verstandiger om het deken in 2 stukken te hebben (lees: onderdeken + bijpassende regendeken = Winterdeken) Omdat hij overdags in de wei staat en 'savonds naar binnen gaat..


Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:26

ik begin in het najaar, als het veel en vaak gaat regenen/kouder wordt, met een regendeken (zonder of met (een beetje) vulling, ik doe meestal 250 gram). naarmate het echt winter word doe ik er een staldeken onder.

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:18

Dus je doet in het begin een 250 grams deken op en daarna als het echt begint te vriezen doe je er een onderdeken onder? Maar hoeveel gram wordt dat dan bijelkaar?

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:26

m00nlight schreef:
ik begin in het najaar, als het veel en vaak gaat regenen/kouder wordt, met een regendeken (zonder of met (een beetje) vulling, ik doe meestal 250 gram). naarmate het echt winter word doe ik er een staldeken onder.

zo doe ik het ook
Als het echt vriest, rits ik er ook nog een hals aan vast met vulling

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:59

Onze pony's gaan tussen het zomer- en winterseizoen de wei op. En creƫren dan een lekker vachtje, daarna dik deken op, licht aan (heel belangrijk) en veel borstelen. Dan word de vacht al snel dunner.

We hebben wel 2 jaar geschoren, maar de vacht word er in de zomer onwijs lelijk van.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:43

Ik begin als de temperatuur zo onder de 15 graden komt.
Met een ongevoerde regendeken, die gaat heel de dag op, ook binnen.
Daarna heb ik een 200 grams regendeken, voor als het kouder wordt.
Novia is een tinker, en gaat overdag naar buiten, 's nachts binnen.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, MarjanB, Saranghea en 32 bezoekers