wele leeftijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kasmier
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Andijk

wele leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 15:05

Met welke leeftijd is het verstandig om een kind op paardrijles te doen?

Mijn dochter is 4, rijdt regelmatig op mijn verzorgpaard (alleen stappen), en vindt het echt allemaal geweldig. Ik zou haar ook zelf wel les kunnen geven maar ik vind mijn verzorgpaard daar te groot voor. Ik zie haar liever lesnemen op b.v. een shetlander. Scheve mond

Ik kijk uit naar jullie reakties OK dan!

Bianca


kim460
Berichten: 5
Geregistreerd: 16-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:09

Jah op shetlander zou denk ik wel al kunnen .. maar op een pony vind ik wel beetje vroeg.. omdat ze toch nog niet echt veel kracht hebben enzo...maar shetlander zou wel kunnen denk ik:D

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:20

Moet het wel een goed ingereden Shet zijn...anders zijn Shetten nog te sterk voor haar... Maar als ze 4 is en ze vindt het leuk kan ze best al beginnen met rijden op rustige, kleine pony's...lijkt mij persoonlijk

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:28

op een manege hebbe ze altijd wel oude brave ponys staan
voor beginners

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:44

Ik heb mij laten vertellen dat je 8 jaar (kan ook negen zijn) moet zijn voordat je paard/pony kan gaan rijden. Dit is in iedergeval op heel veel maneges zo. Pin me er niet aan vast, maar dit is wat ik te horen heb gekregen.

kasmier
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 15:44

shetlanders was eigelijk het eerste wat bij me op kwam omdat ze zo laag bij de grond zijn Haha! Ik ben als de dood dat ze er een keer af valt maarja van vallen en opstaan worden ze ook wel weer groot

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:12

maykie schreef:
Ik heb mij laten vertellen dat je 8 jaar (kan ook negen zijn) moet zijn voordat je paard/pony kan gaan rijden. Dit is in iedergeval op heel veel maneges zo. Pin me er niet aan vast, maar dit is wat ik te horen heb gekregen.

Op die leeftijd mag je al wedstrijden gaan springen bij de pony's en in de A, B, en C categorie al eerder en bij de dressuur trouwens ook.
sommige maneges geven lessen voor kinderen vanaf 4 jaar, maar de manege moet er natuurlijk wel geschikte pony's voor hebben.
Als je dochter het zelf graag wil, kun je haar gerust laten rijden. Ik ben zelf ook met een shetje begonnen toen ik 3 was...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:34

Ikzelf ben begonnen toen ik 5 was, maar op de manege waar ik nu rijd moet je geloof ik ook 8 zijn!
Zelf vind ik 4 jaar op een shet niet erg, zolang je dochter het ook maar leuk vind. *LOL*
Hier in de buurt hebben we een manege die speciale peuterlessen heeft, dat houdt in dat kinderen van 3-7 jaar dacht ik op lieve, kleine rustige pony's rondhobbelen en spelletjes te spelen. Zo leren ze op kinderlijke wijze al een beetje het omgaan met paarden onder de knie te krijgen.

Misschien dat dat bij jou ook in de buurt is? Lachen
Succes ermee!! Haha!

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

m0on

Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:57

wij hadden een meisje op les dat 6 was, maar de gangen kon ze gewoon niet aan, en het rijden ging gewoon echt niet, ze mocht bij ons pas terug komen om rijles te nemen als ze een jaar of8 was, dan was ze wel groot genoeg voor de kleinste pony

gezegde: prins op het witte paard...

'' heb ik het ff makkelijk, k heb 2 in een Haha! ''

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:01

Ik begon zelf met 5 jaar, op shetlanders. Ik vond het ook he-le-maal geweldig Haha!. Toen was het ook echt zo'n kleine-kinderles, waar naast elke pony iemand liep, we voornamelijk stapten en af en toe een drafje maakten. Maar toch..het was helemaal het einde Lachen

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:10

Volgens mij heeft het met de groei te maken dat het niet verstandig is om een jong kind (voor de 8 jaar) al te laten paardrijden. Ik weet niet welke gevolgen het precies heeft, maar dat kun je misschien aan je huisarts vragen.
Aan de andere kant ken ik wel genoeg mensen die al veel eerder zijn begonnen. Ik zou het eens navragen op een manege in de buurt!
Succes ermee!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:11

Bij de meeste maneges zit er een leefdtijd dat ze pas mogen beginnen, odmatz ed aarvoor nog emestal geen benul hebben van het Dier onder hun, En ze sneller bang zijn/of helemaal niet

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:18

Ik was 5 toen ik begon. Tsja, het stelde zeker in het begin niet veel voor.
Vanaf mn 6de reed ik ook op paarden. T kan best, je bent er snel aangewend dat je niet onder het zadel uitkomt met je voeten Tong uitsteken

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:46

Met echt rijles zou ik nog even wachten, een kind is zo snel afgeleid en heeft niet het concentratievermogen om echt een half uur of een uur aan het werk te zijn met een pony. Beetje spelen en doen met een shetje of een ander braaf beest kan geen kwaad natuurlijk.

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:48

kim460 schreef:
Jah op shetlander zou denk ik wel al kunnen .. maar op een pony vind ik wel beetje vroeg.. omdat ze toch nog niet echt veel kracht hebben enzo...maar shetlander zou wel kunnen denk ik:D


Ehm, shetlanders hebben dus wel veel kracht, zijn vaak toch wel eigenwijze beestjes met een sterke wil en VEEL karakter, hihi. Haha!

Enne, voor zover ik weet is het op veel maneges 6. Ik vind 4 zelf wel wat vroeg, maar ik weet er niet zoveel van af. Ben zelf 'pas' begonnen met rijden toen ik bijna 12 was, namelijk... Lachen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:49

kim460 schreef:
Jah op shetlander zou denk ik wel al kunnen .. maar op een pony vind ik wel beetje vroeg.. omdat ze toch nog niet echt veel kracht hebben enzo...maar shetlander zou wel kunnen denk ik:D

Shetlanders? Dat vind ik de grootste monsters die er zijn ~~}> .

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:57

Jantine2 schreef:
Shetlanders? Dat vind ik de grootste monsters die er zijn ~~}> .


Haha ja, dat bedoelde ik dus ook! Nagelbijten / Gniffelen Ze zien er misschien lief uit... Haha!

Ineke2

Berichten: 33073
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:32

Bij ons op de manege mag je beginnen vanaf 7 jaar.
Een jonger kind zou ik ook niet meer dan 1x per week een half uurtje laten rijden.

Overigens zou ik liever voor een kleine type New Forest of Welsh gaan dan voor een Shetlander

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:04

oudere pony's/paarden zijn meestal ook rustig en braaf, perfect om te leren rijden!


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:29

mensen grijpen altijd naar de shetlander bij een jong kind
FOUT Scheve mond
mits het een goed doorgereden shet is...
zelf laat ik mijn nichtje van 3 wel eens op mijn shet
maar ik blijf erbij lopen bovendien is de mijne flink doorgereden en kent de hulpen zeer goed...

shets zijn eigenwijs en heel erg sterk...
neem liever een oudere pony die ervaren is... Lachen

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:34

bij ons mogen ze op de manege met 6 jaar beginnen. Ze komen dan in de half uurslessen en zitten op een pony die past bij hun lengte. Er lopen wel altijd grote kinderen naast de pony's. Ik vindt het wel erg jong, omdat ze nog niet veel kunnen opnemen, maar je kan ze wel lekker "ponyvrij" maken. Als ze dan doorstromen zijn ze niet zo erg bang en durven vaak meer. Zwemles geven ze immers ook al op jonge leeftijd.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:46

Ik hobbelde, dat ik klein was, rond op een shet, grootste fout die ouders (in ieder geval mijne) kunnen maken, geregeld lag ik er af, hing ik in het hek en durfde ik een tijd niet meer, shets zijn monsters voor kleine kinderen, tenzij ze i.d.d. goed doorgereden zijn, maar volgens mij zijn dat uitzonderingen..... Knipoog

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Mokkel
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:58

gwn eens informeren bij een manege bij jou in de buurt

Twis,Gin,Funs:HvJ

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:16

'k zou het pas op de 6de / 8ste jaar doen....

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:19

Bij ons op stal in de manegelessen beginnen de kleinsten vanaf 7 jaar...

:D M2 + 8 :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbie_h, desireeee_x, Kever, maaaikkee, rocky_1995, WendyKtH en 87 bezoekers