mooie kans, of niet?

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vamp

mooie kans, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 14:25

het zit zo:
ik verzorg twee paarden van een oud-fokker ( daar betaal ik 60 euro per maand voor).
nu heeft hij een tijdje geen veulens meer gehad, maar hij wil nu weer twee veulens kopen, opvoeden, er een van houden en de ander weer verkopen als hij aangereden is.
Nu maakte hij laatst een grapje, hij zij dat hij dan een veulen zou kopen, en ik de andere.
ik ben daar eens diep over na gaan denken,heb alle voordelen en nadelen op een rijtje gezet...

aan de ene kant sprak het me erg aan. Ik kan dan mijn eigen veulen kopen, en krijg daarbij hulp van hem.
En hij krijgt een leuk speelkamaraadje Lachen
en een enorm pluspunt: ik zou dan het geld wat iedereen daar voor de stalling betaalt betalen, en ik mag dan gratis op de paarden blijven rijden!

hij zei wel dat ik dan wel naar hem moest kluisteren, bv als hij iets zegt over het veulen dat ik dat moest doen.
daar zit ik wel mee, stel dat ik het hyelemaal niet met hem eens ben?

daarna heb ik ook gekeken naar de kosten ed. en dat komt zeer waarschijnlijk ook goed !

mij lijkt het een hele mooie kans, mijn vader en moeder lijkt het ook wel wat Lachen vooral als ik hulp van die man krijg, vind mijn moeder het na tien jaar eindelijk oke Lachen

nu ben ik erg benieuwd wat jullie vinden, zouden jullie het doen?

misschien zie ik wel iets over het hoofd ofzo.

iig bedankt!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:31

Wow! Das wel een mooie kans! Ik zou het wel doen, alleen ik zou goede afspraken maken over het luistern, dat hij niet straks allemaal dingen doet, die jij niet wilt.. Lachen Als jij verder zeker weet dat alles gaat qua tijd en geld, gaan met die banaan! Knipoog

No other woman will ever catch my eye
    You're for keeps
    No matter what life throws at us
    Together we'll get by

:+:

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:39

Ik heb inmiddels ervaring met het kopen van veulens. En mijn ervaring is: doe het maar niet. Je kan voor minder geld een leuke driejarige kopen, waar je gelijk mee kan gaan rijden. ook kun je dit paard al laten keuren, zodat je weet of hij gezond is. In drie jaar kan er erg veel misgaan, en denk eens aan alle kosten voordat een dier drie jaar is! Alleen al het onderhoud, de dierenarts en de smid.
En dat jij moet luisteren, lijkt mij ook een teken aan de wand.

-

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:47

Hoi,

Klinkt erg spannend zeg! Best moeilijk om een beslissing te nemen.
Ik zou inderdaad, zoals MarrieLeen zegt, goede afspraken met die man. Liefst nog op papier, voor het geval dat. Verder is 3 jaar echt heel lang hoor... ik zou zelf nooit het geduld hebben om zo lang te wachten tot ik op mijn paard kon rijden. Je moet bij jezelf nagaan of jij dat wel hebt. En tot slot: je schrijft dat die man zelf de veulens koopt. Heb jij daar ook een stem in? Het wordt tenslotte jouw paard... (nu ik erover nadenk, beetje vreemde constructie eigenlijk, waarom kun jij niet zelf een veulen kopen maar koopt hij het eerst Verward ).

Veel succes met je beslissing, ik zou er met veel mensen over praten, dat helpt mij tenminste altijd als ik een lastige belsissing moet nemen.

Lachen

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 14:50

miko, dat was eerst zijn idee, maar nu is het zo dat hij er een koopt, en ik de andere.
dus ik mag wel kiezen welke ik wil Tong uitsteken

en 3 jaar is zeker lang, maar zolang mag ik nog wel op mijn verzorgpaarden rijden!
en ik vind het rijden ook niet het belangrijkste, dat scheelt ook Lachen

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:29

nou ik weet het niet.. wel leuk als die je zou helpen maar MOETEN luistere.. waarom.. hij is toch van jou?

Hou er rekening mee dat er nog veel met die veulens kan gebeuren voordat ze uberhaupt groot zijn.. zitten best nog wel wat risocos aan vast.. heb het er goed over met hem.. en bespreek over dat MOETEN en hoe jij je daar bij voelt en wat je er van vind..

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:58

ik denk idd dat het leuk is, meestal raad iki het mensen ook af, maar hier is iemand die je helpt en die er verstand van heeft. dus ik zou er nog wel goed over na denken en nog eens aan die man vragen wat het inhoud ,waar je naar moet luisteren.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:27

ik zou het niet doen, als je bekijkt wat je in die drie jaar kwijt bent qua stalling kun je voor het zelfde geld een ingereden paard kopen met wat minder goede papieren... en al helemaal niet als je naar die vent moet luisteren, het is immers jou paard!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:21

ik vind het wel een goed voorstel hoor Haha!
als jij het red/wil/kan Zou ik het ook doen!
Ik hou je zeker niet tegen Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 03:18

Ik zou het niet doen.
Ik weet niet wat de anderen betalen, maar als het het volledige pensiongeld is, vind ik dat veel voor een veulen.
Bij een opfokwei/stal ben je vaak veel minder kwijt.

Daarbij, waarom als jij een van de veulens zou kopen, zou hij er nog maar 1 nemen ipv 2?
De constructie ongaat me een beetje.
En dan nog iets, waarom zou jij, als jij een veulen zou kopen en zelf betaalt en zo, naar hem luisteren (alla, voor hulp en advies, maar het is dan alsnog jouw keuze, jouw beslissing over jouw veulen, waar hij verder weinig mee te maken heeft behalve dat hij stalling aan jou biedt voor jouw veulen)?
Het is toch jouw veulen?
Jij beslist dan toch, niet hij?
Jij betaalt, niet hij.
Je betaalt dan niet meer voor het bijrijden van zijn paard, maar wel voor de stalling van je veulen (waarschijnlijk vele malen duurder).

Als jij graag een veulen wilt hebben (zoals anderen al zeiden, bij een driejarig paard kom je vaak mettertijd goedkoper uit, een veulen heb je naast de aanschaf ook nog de enkele jaren die je moet doorkomen en waarin nog heel wat kan gebeuren voordat je daadwerkelijk kunt gaan rijden en wat ondertussen ook nog een boel kost wat bij een 3jarig paard alleen de aanschaf is, wel wat duurder vaak, maar dat haal je er dus weer uit doordat je die tijd ervoor nog niet hebt hoeven te betalen en dus hebt kunnen sparen), koop je er toch 1 (als is het niet zo makkelijk als hoe ik het hier schrijf, maargoed)?
Los van hem.
Misschien wil jij over 3 jaar wel ergens anders staan, of ga jij over een half jaartje met ruzie weg daar.
Hoeft niet, maar kan wel.
Bedoel dat jij niet afhankelijk van hem moet zijn om wel of niet een veulen te kopen/te houden.
Zoals jij het beschrijft, wil hij volgens mij graag wat over het veulen/paard wat te vertellen hebben, maar vindt hij het wel handig als jij de kosten op je neemt.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie