Waarde van een zadel getaxeerd door divoza?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Waarde van een zadel getaxeerd door divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 00:19

Ik kan van iemand een zadel overnemen voor 225 euro. Het gaat hierbij om een kieffer udo langenbach. Ik heb het zadel nog niet gezien maar buiten de gewone gebruikssporen zou het in goede staat zijn.

In eerste instantie was het zadel al verkocht maar het bleek toch niet te passen op het paard waar het voor bestemd was. Nu vertelde de verkoper mij echter dat de oorspronkelijke koper met het zadel naar divoza was gegaan om het te laten taxeren.

Volgens divoza was de particuliere verkoopwaarde van het zadel 275 euro.

Nu heb ik geen idee of divoza hoog of laag zit met dit soort schattingen en wat ik van zo'n "taxatie" moet vinden.

Als het zadel 275 euro waard is dan is 225 euro een mooie deal natuurlijk. Maar ik zat een beetje met dat zinnetje: particuliere verkoopwaarde.

Ligt de particuliere verkoopwaarde niet altijd hoger dan bij een ruitersportzaak? En betekend dat dan niet dat het zadel eigenlijk minder waard is?

Sowieso vind ik het bedrag vrij laag voor een kieffer en ik vraag me dan ook af of de staat van het zadel wel goed is.

Een kieffer van een wat luxer model mag toch vaak wel wat meer opbrengen als de staat nog goed is dacht ik.

Ik zou sowieso natuurlijk eerst gaan kijken naar het zadel maar ik was gewoon benieuwd wat ik nou met de "particuliere verkoopwaarde" kan.

Kan iemand mij vertellen wat ik aan zo'n divozaschatting heb? Lachen


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:16

Niet veel... immers het blijft in de particuliere business wat de gek er voor geeft. In dit geval dus 225 euri....
Heb het zowizo niet zop met divoza en hun prijzenschattingen of kostprijzen van reparaties...
vb: repareren singelstoot, bij divoza zadel 2 weken weg en 40 euro en bij van Rijs volgende dag halen en .... jaja u leest het goed.... 2 euro en 50 cent!!!!!!!!!

Ik zou gewoon eerst naar het zadel gaan kijken en dan zelf bekijken hoeveel het waard is, of evt bij een echte zadelmaker langsgaan...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:08

Ik ben het helemaal met Vippie eens. Eerst zelf kijken wat je van het zadel vind en bij twijfel kan je altijd langs een echte zadelmaker gaan.

[o]

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:46

Hetgene wat divoza (of elke andere tent) heeft gezegd geven zij ervoor. Ze verkopen het zelf (s) voor meer. Dus ze zou het ervoor kunnen vragen.

My horse makes me happy, not money

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:23

Ik denk dat divoza heel laag gaat zitten met de prijs zodat, als ze het zadel eventueel aan hun zou verkopen, ze het dan voor veel meer kunnen verkopen. Ik vertrouw divoza echt niet meer met zadels sinds ze mij een zadel van 10 jaar oud hebben verkocht en erbij zeiden dat het 1 jaar oud was..

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:12

Als Divoza er meer voor heeft geboden, waarom willen ze het zadel dan aan jou verkopen voor 50 euro minder?! Beetje vreemd...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:14

Jel schreef:
Als Divoza er meer voor heeft geboden, waarom willen ze het zadel dan aan jou verkopen voor 50 euro minder?! Beetje vreemd...


Misschien dat Divoza hem helemaal niet overkopen wil en gewoon taxeerd.......

Taxeren is wat anders dan bieden.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 00:38

Inderdaad LuvdaTossa. De vraagprijs voor het zadel was 225 euro.

De mensen die het zadel in eerste instantie gekocht hadden (maar waar het dus niet op het paard bleek te passen) zijn direct met het zadel naar divoza gegaan om te vragen wat de waarde van het zadel was.
Divoza gaf aan dat de particuliere )met nadruk op particuliere Knipoog ) verkoopwaarde op 275 lag.

Maar goed ik ben er inmiddels al uit.

Ik laat het gaan. Ik heb toevallig gisteren nog een keer mijn eigen kieffer lech gepast (ik dacht eerlijk gezegd dat mijn kont niet meer in een 17inchje pastte) en dat zat heerlijk.
dus voorlopig houd ik het bij mijn eigen zadel!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:53

Ik ben zelf wezen kijken bij een ruitersport zaak die een 2e hands stubben springzadel hadden binne gekregen (die ik graag wilde hebben ) en ze belde me dus, ik vroeg hoe oud het zadel was, dat wist ze niet ze zei het ziet er nog heel netjes uit en kost 550. Ik er naar toe was het gewoon een oud verlept zadel. Van een ruiterzaak verwacht je toch wel wat meer. Heeft niks met dit zadel te maken maar geeft wel aan dat ze veel te duur waren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 bezoekers