wat is een mooi hoofdstel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:09

Je ziet inderdaad niet veel Engelse neusriemen.. allemaal gecombineerde.
Ik heb nog een oud hoofdstel van mijn vorige paard (17!! jaar geleden) en daar rijd ik nu mijn verzorgpaard mee. Prachtige kwaliteit, ik heb het goed onderhouden. Verborgen gespen, en een sierstiksel op de neusriem. Ik heb er helaas geen foto van... Huilen

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:14

haha een hoofdstel dat om weinig onderhoud vraagt!!! een kunsttof halsterhoofdstel!!!

Igrett
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: ST.NIKLAAS - Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:37

Ik verkoop nieuwe hoofdstellen voor slechts 12,5eur .
2 stuks voor 20eur .

In alle maten en in zwart en bruin

Kwaliteitsleder met fabriekswaarborg en splinternieuw !!!!!!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:18

paardje schreef:
Is die van Imperial? Dan heb ik die namelijk Haha!


Ja als ik het goed heb wel.... Als jij hem hebt ben ik jaloers hoor hahah..

Ben echt al een tijd op zoek maar helaas hij is van de markt verdwenen. En ik kan niets anders mooiers vinden met gouden gespen

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 16:46

germie schreef:
Helaas zijn stang en trens hoofdstellen een stuk duurder. Ik wil ook gewone hoofdstellen met engelse neusriem in de winkel voor zo'n 20-30 euro, gewoon standaard spul. Zou volgens mij zelfs nog wel goedkoper kunnen, want die 5 euro voor de sperriem heb je niet nodig, je hebt immers minder leer nodig. Tong uitsteken
BR levert er 1 met engelse neusriem, de prijs: 179 euro, en dat is mij te duur.

Op dit moment zit er niets anders op dan je hoofdstel te (laten) vermaken, het lusje uit de neusriem te snijden, dan wel stiksels los te maken en weer opnieuw naaien.



Hoi Germie,

Kijk dat bedoel ik nou ! Tis toch vreemd dat je in Nederland geen hoofdstel ( tenminste geen trenshoofdstel ) kan kopen met een engelse neusriem !?!
En idd tuurlijk kan je het lusje tussen de neusriem vandaan (laten ) halen.
Maar ik vind die neusriemen die helemaal glad zijn zooo mooi ! Dus geen stiksles op de neusriem en niet onderlegd ( ook niet met zwart ). Volgens mij zie je die alleen in Engeland.

Groetjes,

Maris

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 16:48

Weten jullie wat gebombeerd betekend ?

En wat vinden jullie van het hoofdstel van Thorowgood ? Ja, ik weet het die is niet van leer ! Maar 1 van die hoofdstellen vind ik er ook wel mooi uitzien ( bij gebrek aan een normale engelse neusriem ).

Groetjes,

Maris

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:54

Je kan toch ook een gewoon hoofdstel kopen en dan een losse engelse neusriem erbij kopen, bouw je je hoofdstel gewoon om Haha! Maar jij bedoelt er zeker zo 1 die anky bij bonfire had op die foto's van sydney?? Die is ook plat, wel onderlegt, maar wel plat. Tegenwoordig heb je allemaal bonfire hoofdstellen, maar die hebben allemaal een dikkere variant..

Denk dat als je zo'n dunne platte wilt hebben dat je dan toch wel aan een heel stuk duurder merk zit van in de honderden euro's... Een passier stang en trens heeft t volgens mij..

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:58

Afbeelding

Kijk deze wil ik als k geld over heb, de passier bremen, maar ja dat is voor een trens

als zou ik stang en trens moeten dan deze : met een wat dunnere neusriem, de boston Afbeelding

maar ja wel heel duur!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:59

Afbeelding

de bremen nogmaals

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:42

Liekjuh schreef:
Ja als ik het goed heb wel.... Als jij hem hebt ben ik jaloers hoor hahah..

Ben echt al een tijd op zoek maar helaas hij is van de markt verdwenen. En ik kan niets anders mooiers vinden met gouden gespen

Wel jammer. Ben namelijk ook al een beetje aan het kijken naar een net extra hoofdstel met goud, maar de mooie zijn meestal echt heel duur Boos!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:50

paardje schreef:
Wel jammer. Ben namelijk ook al een beetje aan het kijken naar een net extra hoofdstel met goud, maar de mooie zijn meestal echt heel duur Boos!



tjah ik heb vooor mijn vorige hoofdstel toch ook 250 gulden betaald. Ik heb hem al 4 jaar en hij is nog super mooi dus dat geld was het wel waard.

Mij maakt het niet zo uit hoe duur die is enkel ik kan mijn hoofdstel wat ik zoek nergens meer krijgen en baal ontzettend

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:41

Liekjuh schreef:
tjah ik heb vooor mijn vorige hoofdstel toch ook 250 gulden betaald. Ik heb hem al 4 jaar en hij is nog super mooi dus dat geld was het wel waard.

Mij maakt het niet zo uit hoe duur die is enkel ik kan mijn hoofdstel wat ik zoek nergens meer krijgen en baal ontzettend

Van Stübben en Passier heb ik hele mooie gezien! Weet de modellen alleen niet meer Bloos! Waren wel wat duurder dan 250 gulden. Dacht zo'n 2 á 3 honderd euro Verward

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:48

Liekjuh schreef:
[image] vind ik super mooi ik ben al een tijd bezig om eraan te komen maar hij is echt nergens meer te verkrijgen terwijl winkels hem nog wel op hun internetsite hebben staan om te verkopen Boos!
dus als iemand weet waar ik hem kan bestellen/kopen pleaseeeeeeeee pb me


Als het goed is moet http://www.tweespan.com hem nog wel hebben hoor ?
Of heb je al gebelt met hun.

Bon-Fire; koperkleurige gespen + frondeel € 81,50

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:32

Tja, ik fabriceer altijd mijn eigen hoofdstellen Tong uitsteken
Ik kom in de winkel, en dan koop ik een eenvoudig goedkoop hoofdstelletje, daar zet ik een nieuwe neusriem aan, en een nieuwe frontriem, ik heb voor Ixo en Tornado allebij het zelfde hoofdstel, maar dan heeft Tornado een breedere neusriem, en die van Torro is al ouder:

Afbeelding

Maar nu zit er op beide hoofdstellen een andere frontriem, met grote diamanten.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 16:11

Bedankt voor alle tips en foto's van mooie hoofdstellen !
Ik heb zelf nog een IR hoofdstel liggen met wit onderlegd met aansnoerneusriem. Had het bijna verkocht voor 20 euro een tijdje geleden, maar diegene zag toch van de koop af. En nu zie ik dat die hoofdstellen 90 euro nieuw kosten !!!!
Dus nu ga ik nog 1 keer proberen te rijden met een aansnoerneusriem ( mijn paard schuurt snel open aan zijn hoofd van zo'n neusriem ) en anders ga ik het hoofdstel wel verbouwen ofzo !!

Groetjes,

Maris

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:28

Ik heb een hoofdstel van Dobbert. Erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:11

Afbeelding

Dit vind ik dus een mooi hoofdstel Schijnheilig

Van de goedkopere hoofdstellen weet ik dat IR best goede kwaliteit heeft/had. Kieffer ben ik niet zo over te spreken.

Als je zo'n hoofdstel met een engelse neusriem wilt zou ik eens met een goede ruitersportzaak bellen. Levert bijvoorbeeld Döbert zulke neusriemen niet?

En blijf goed de 2e hands advertenties uitspitten, misschien heb je een keer geluk.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:29

Liekjuh schreef:
[image] vind ik super mooi ik ben al een tijd bezig om eraan te komen maar hij is echt nergens meer te verkrijgen terwijl winkels hem nog wel op hun internetsite hebben staan om te verkopen Boos!
dus als iemand weet waar ik hem kan bestellen/kopen pleaseeeeeeeee pb me


http://www.de-bles.nl/


Over dat hoofdstel kan ik alleen maar zeggen...

Mooooooiiiii Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:32

Ik ben blij met de mijne:
Afbeelding
Zo lijkt mijn behaarde wollige tinker net een echt paard Tong uitsteken

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:35

Helaas is mijn bijpassende zadel gestolen, maar hier mijn bruine hoofdstel waar ik errrrug blij mee ben! Haha!

Afbeelding

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:16

Zep schreef:
[image]

Dit vind ik dus een mooi hoofdstel Schijnheilig



Ja ECHT wel!!!!!!!!!!!!!! Ben nl. al een tijdje op zoek maar tot nu toe niet echt iets gezien waarvan ik zoiets had van ...WAUW...
Maar deze.. Vingers aflikken Vingers aflikken
Heb je hier iets meer info over....willen er nl. 2 ...zowel een bruine als een zwarte.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:22

lydiia de jouwe is inderdaad erg mooi. ik vind die bruine hoofsstellen en zadels altijd heel chique staan.

Ik heb zelf een kiefer hoofdstel ben er erg tevreden over heel fijn zacht leer. hier heb ik ook echt op gelet toen ik'er 1 ging kopen. er staat op mijn kiefer op het kopstuk silverline, maar ik heb geen zilvere randje op mijn neusriem en frontriem. deze zijn bij mij gewoon zwart met donkergrijs onderlegd. niet echt opvallend. gewoon rustig vind ik erg mooi.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:41

djuno schreef:
Ja ECHT wel!!!!!!!!!!!!!! Ben nl. al een tijdje op zoek maar tot nu toe niet echt iets gezien waarvan ik zoiets had van ...WAUW...
Maar deze.. Vingers aflikken Vingers aflikken
Heb je hier iets meer info over....willen er nl. 2 ...zowel een bruine als een zwarte.


Het hoofdstel van Zep is van Passier, en niet goedkoop Haha!

Ik ben er ook al verliefd op Haha!

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:01

Ik ken een heel mooi hoofdstel van Harrys horse
Heel mooi en een brede aansnoer neusriem.
En zo rond de 45-50 euro Echt een aanrader dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 10:06

djuno schreef:
Heb je hier iets meer info over....

www.passier.com Knipoog

Citaat:
willen er nl. 2 ...zowel een bruine als een zwarte.

Begin maar met sparen... Geld, geld! Geld, geld!