verschil in rijden paard/pony

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 19:13

Verleer je hoe je op een paard moet zitten als je altijd op een pony zit? Of maakt dat geen verschil? Verward

[Edit] titel aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-11 20:01 ]</font>

choco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:25

het maakt nie zoveel uit

Ik houd van kelly
Ik houd van choco
Ik hou van erwin ze zijn allemaal lief.

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:40

op een pony is er niet zoveel verschil. met een shetlander wel die heeft van die hele korte gangen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 12:23

Nee dat verleer je niet...je moet op beide hetzelfde zitten (ook op een shet) alleen ieder dier beweegt zich iets anders, waardoor het 'anders' voor jouw voelt en dat ritme moet je eventjes doorhebben. Meestal heb je dat na een paar minuutjes door en kun je weer lekker rijden Party!!

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 12:26

Ik vond het wel een giga omslag om van E-pony (sportpony) New Forest, waar ik 4x in de week op reed om dan eens in de week op mijn favo (manege)knol van 1.72 te stappen (vrij lomp paard daarbij).
Het is even voelen, even draaien, even aftasten maar dan is het te doen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-11-11 13:05 ]</font>

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 13:03

Ik vond het ook helemaal anders toen ik van de manegepaarden, tussen de 165 en 180 Bloos zo ongeveer, op ponykamp ging en meteen op een IJslandertje moest Haha! Moest ik echt even aan wennen, maar andersom. Toen ik van de manegepony's naar manegepaarden ging had ik er veel minder last van Verward

Yeah, that's the spirit.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 13:16

vorig jaar toen reed ik in de zomer een grote shetlander en mijn eigen pony natuurlijk, dat was altijd weer heel erg wennen, vooral in het begin! bij die shet lag ik er ook veel sneller naast. Nu rijd ik ook wel eens op grote paarden (1,70 m. ofzo) en dan is het ook weer hel even wennen als ik vlak daarvoor Evita heb gereden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:06

Nee, ik rijd moeiteloos op shetjes en op paarden en alles wat er tussen zit(alleen rijd ik daar niet zo vaak op).

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie