wat doe je met je paard als die dood is???????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:54

Of een hele grote urn of een klein gedeelte paard en de rest uitstrooien.
Naar de slacht brengen kan ik niet.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:54

Man o war is anders ook opgezet Knipoog

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:55

Oh ja, wat ik ook heb gedaan.... een lapje over Lorenzo heen gewreven zodat zijn geur er aan zit... en die heb ik nu nog steeds, luchtdicht verpakt. Op deze manier kan ik hem nog steeds ruiken... klinkt misschien maf....

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:55

kristie schreef:
:j hier sluit ik me volledig bij aan, en gewoon een stukje staart/manen bewaren als aandenken.


mee eens! *LOL*

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:56

DePennyBitch schreef:
Oh ja, wat ik ook heb gedaan.... een lapje over Lorenzo heen gewreven zodat zijn geur er aan zit... en die heb ik nu nog steeds, luchtdicht verpakt. Op deze manier kan ik hem nog steeds ruiken... klinkt misschien maf....


vind ik niet maf! iedereen heeft zo z'n eigen manier van verwerken! Ach gut

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:58

DePennyBitch schreef:
Oh ja, wat ik ook heb gedaan.... een lapje over Lorenzo heen gewreven zodat zijn geur er aan zit... en die heb ik nu nog steeds, luchtdicht verpakt. Op deze manier kan ik hem nog steeds ruiken... klinkt misschien maf....


Klinkt niet maf, ik had er bij Domingo niet aangedacht anders had ik het misschien ook gedaan.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:59

calypso1989 schreef:
opgezet??? heb je daar foto`s van


Nee natuurlijk heb ik geen foto's, hij is immers nog niet dood!
En nee, het is geen grap! Ik heb dit al tijden geleden uitgezocht en het is mogelijk.
In elk geval is het mogelijk alleen zijn hoofd te laten prepareren!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:02

Levy schreef:
Nee natuurlijk heb ik geen foto's, hij is immers nog niet dood!
En nee, het is geen grap! Ik heb dit al tijden geleden uitgezocht en het is mogelijk.
In elk geval is het mogelijk alleen zijn hoofd te laten prepareren!


tsja.. wat moet ik daar nou van denken

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:03

Iek! Kom je sòchtends uit je bed zit je naar een dood hoofd te kijken. Nee sorry dan liever een mooie grote foto van een levend paard. Zo`n opgezet hoofd, daar zit geen `ziel` meer in.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:06

Mithrandir schreef:
tsja.. wat moet ik daar nou van denken


Daar mag je van denken wat je wilt, ieder zijn keuzes he?
Voor mij heeft mijn paard echt enorm veel betekend en ik vind het prettig om hem op die manier nog bij me te kunnen hebben........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:07

DeesDeBest schreef:
Iek! Kom je sòchtends uit je bed zit je naar een dood hoofd te kijken. Nee sorry dan liever een mooie grote foto van een levend paard. Zo`n opgezet hoofd, daar zit geen `ziel` meer in.


idd, dan heb ik liever een paar leuke foto's waar ik naar kan kijken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:21

Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om mijn paard te laten opzetten, of ook maar eraan zou denken om mijn paard te laten klonen. Een paard is een combinatie van alle ervaringen die het in zijn leven heeft meegemaakt, en ook al zou je een kloon van hem kunnen krijgen, zal het toch nooit hetzelfde paard zijn. Het uiterlijk misschien wel (en ook dat is nog de vraag) maar zijn gedrag zeer zeker niet. Ieder paard is uniek en nooit meer terug te halen. Je moet het nieteens willen proberen...

Een paard op laten zetten alleen maar om hem bij je te mogen houden valt in mijn ogen in dezelfde categorie als het laten droogvriezen van je geliefde kat of geliefde hond. Zo mag hij dan nog een paar jaartjes op de bank blijven liggen en hoeft het baasje er geen afscheid van te nemen. Brr, moet er toch even niet aan denken.

Een opgezet dier (of drooggevroren dier) blijft gewoon een leeg omhulsel, wat het dier uitmaakt en zo uniek maakt is weg en komt nooit meer terug....

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:26

Tja, dat is jouw keuze en mening Cassidy, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Als het toch een omhulsel is en geen ziel meer heeft, wat maakt het dan uit of het baasje zijn kat of hond nog op de bank heeft? Of in dit geval het hoofd van het paard nog heeft?
Als die mensen zich daar nu, in tegenstelling tot jou, wel gelukkig bij voelen, is dat dan een kwalijke zaak?

Wat betreft klonen deel ik je mening.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:26

runningkawa schreef:
Mogen jullie een adres geven waar je een paard van 170 kunt laten cremeren of begraven?
Als je niet van koningklijk bloed bent Haha!



http://www.kolleweidenhof.nl/default.htm

In België is er een paardencrematorium : gelegen in Sombreffe (tussen Charleroi en Namen)

Prijs:
individueel : 1300 euro met de mogelijkheid om de asse mee te krijgen in een urne (+/- 30kg asse voor een paard van 600kg)
in groep : (samen met andere kleine huisdieren) : 600 euro voor een paard

ezels en pony's (tot 200kg) kosten 800 euro voor individueel en 300 euro in groep.
Bij groepscrematie kan men geen asse bewaren.

Het hele proces duurt ongeveer 4 uur

Twee vaste transporteurs zorgen voor het ophalen van de dieren.

Andere optie : men kan in Herstal (bij Luik) ook paarden laten begraven, inclusief grafzerk.

voor alle info : CREMANIMA TEL. 00 32 (0) 71 88 88 45

Haha! Knipoog

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:30

Levi ik respecteer je mening, alleen is mijn mening anders. En Cassidy, als zei dit nou wilt! Doe daar niet zo moeilijk over!

Ik vind het ook niets om naar het hoofd van een paard te kijken (opgezet) ik heb al moeite met dieren die ik niet eens ken.

Maar er zullen genoeg mensen zijn die hierover anders denken!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:31

Levy, ik vind het persoonlijk een makaber gezicht, en afhankelijk van de kunde van de taxidermist krijg je wel of niet het portret van je paard weer mee naar huis terug...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:31

Als het met mijn paard gedaan is, wordt die waarschijnlijk opgehaald door een destructie-bedrijf. Mij best. Ik hoef ook geen plukjes manen of opgezet paard. Vind ik onnodig, want ze zit in m'n hoofd en in m'n hart, en dat is voldoende Lachen

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:31

Geen opgezet dier voor mij, zou het nogal luguber vinden mijn schat aan mijn muur met zijn lekkere koppie te vinden Scheve mond Nee, ik zou het ook niet aan kunnen dat ik hem met zo'n happer opgetakelt zie worden, heb t een keer gezien en het is geen fijn gezicht..

Slager wil ik ook niet aan denken, komt hij straks in een paardenworst( als hij niet ziek is dan) Dan heb ik liever een spuitje, is misschien wat duurder, maar dan heb ik iig een beter gevoel erover, dta is me meer waard dan dat ik er geld voor krijg.. De rest hoef ik dan niet te weten,,

Ik heb wel gehoord van een pony van een vriendin dat die verbrand werd, maar ja dat zal dan wel een smoes geweest zijn om haar rustig te houden.. Maar die beesten die met een happer worden opgehaald, worden toch ook gewoon verbrand..( zo is het volgens mij bij die van haar gegaan ) Kan me niet voorstellen dat ze daar tussen gaan grutten om die nog te verkopen aan slachthuizen...

ikke

Berichten: 37569
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:32

Niet om rottig te wezen, maar het is niet toegestaan om met dode dieren rond te rijden in NL en exporteren is al helemaal uit den boze.
Dit zou dus inhouden dat je het levende dier naar Belgie moet exporteren, daar afmaken en laten cremeren. Ik denk dat dat voor veel mensen een stap te ver is......

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:33

Cassidy schreef:
Levy, ik vind het persoonlijk een makaber gezicht, en afhankelijk van de kunde van de taxidermist krijg je wel of niet het portret van je paard weer mee naar huis terug...


dat is het dus.....persoonlijk........en ik voel me er goed bij.
En ik weet dat er zo meer mensen zijn hoor!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:33

_Romana_ schreef:
Kan me niet voorstellen dat ze daar tussen gaan grutten om die nog te verkopen aan slachthuizen...


Dat mogen ze nieteens....

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:34

Wel voor mij een pluk manen en staart, kan ik hem misschien nog ruiken Clown Knipoog en heel veel foto's..Als ik wist dat hij dooging, zou ik wel veel videomateriaal opnemen, misschien nog met zijn hinnik, anders vergeet ik die misschien en dat soort dingen.. Ik heb gewoon het liefst dat hij een spuitje krijgt, misschien in mijn armen sterft, zodat ik hem nog een dikke knuffel toe kan geven( pennymeisje haha), maarja als hij naar de slacht gaat zie je niet dat hij dood gaat...Maar het idee..

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:36

Nou daarom! wat zouden ze er dan mee doen, verbranden denk ik wel toch..Dus het is misschien anders dat ze per paard in een verbrandingsoven gaan, als je dat dan cremeren noemt, maar denk dta ze wel degelijk verbrand worden, maar dan gewoon in 1 grote put/oven gestort worden ofzoiets Verward Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:37

Als jij niet wilt zien als je paard doodgaat, dan hoef je er ook niet bij te zijn. Breng hem weg naar een locatie/ dierenkliniek die aansluitend ook voor het opruimen zorgt, hoef jij niet te zien dat hij door het destructiebedrijf wordt opgehaald. Ook als je op een manege bent, hoef je die paar dagen dat het paard daar ligt ook niet op stal aanwezig te zijn. Het wordt een ander verhaal als je hem aan huis hebt staan. Maar als je de laatste gang kunt plannen is ook daar een mouw aan te passen.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:39

Ja daar heb je ook gelijk in, maar toch heeft die laatste zucht ook wel wat, en dat kun je dan weer niet echt ''vredig'' mee maken als hij 'doodgeschoten'wordt, er wel van uitgaande natuurlijk dat zo'n spuitje wel in 1 keer helpt, zonder teveel tegenspartelen..