Kunststof zadel;speciale beugels/singel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Kunststof zadel;speciale beugels/singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 12:40

Ik ben dus van plan om een kunststofzadel aan te schaffen, nu vraag ik me af of je daar ook speciale kunststof beugelriemen en singel bij moet nemen ? Bij thorowgood moet je ze extra kopen en bij wintec zitten ze erbij, maar kan ik niet gewoon mijn singel en stijgbeugelriemen van mijn leren zadel ervoor gebruiken, of past dit niet ?

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:46

Singel moet altijd wel kunnen. Beugelriemen hangt een beetje van de bouw van het zadel af. Voordeel van bijvoorbeeld Wintec-webbers is, dat het maar 1 riem is met een lusje bovenaan die je om de beugelriemhaak doet. Het is lekker vlak, mij bevallen ze prima!

ossenburg

Berichten: 394
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: benschop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:48

Passen doet het zeker, ik heb ook een Thorowgoodzadel met leren beugelriemen en gewone beugels gehad. Ik heb intussen wel kunststof riemen en beugels aangeschaft omdat mijn zoon van 10 het zadel makkelijker kan tillen. De beugels passen er wat beter bij, de riemen moet ik nog zien, de gaatjes lubberen snel uit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:57

Het schijnt dat van kunststof beugelriemen het zweetblad minder snel slijt, maar ik geloof daar niet zo in.