Zou jij dit paard nog een kans geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisa12
Berichten: 27
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:58

heropvoeden !!!!! OK dan!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:49

Inderdaad triest verhaal, ik hoop dat je nu wat positiever naar het paard kijkt Kleintje, want ik denk dat je een heel belangrijke les hebt geleerd die je nooit meer mag en zal vergeten; namenlijk hoe het vooral NIET moet. Ik zeg dus niet dat JIJ schuld hebt, maar wel dat je ervoor moet zorgen dat zoiets nooit meer gebeurd als jij in de buurt bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:40

Ik weet heel goed dat dit is hoe het niet moet! Daarom zoek ik ook een nieuwe eigenaar, maar ik vroeg alleen jullie MENING over of dat meisje dat ook moet doen. Ik WEET dat het dier is verpest, en omdat ik graag wat meer meningen wil horen over of ze het moet doen wilde ik het hele verhaal hier eerlijk opschrijven. Als ik dan alleen maar wordt afgeblaft is het ook niet meer erg aanlokkelijk om eerlijk te zijn op dit forum.

Iig... Naar alle mensen die zeggen dat we hem moeten laten nakijken: als je het hele topic doorleest kan je lezen dat dat meerdere keren is gebeurd. Vroeger heeft hij idd iets aan zijn hoeven gehad, dus we denken dat het misschien een trauma is, dat hij daardoor zo langzaam loopt.

Voor de rest van de mensen die mij nu een paardenbeul vind: prima. Daarom wil ik zeker dat het dier een beter tehuis krijgt... Ik weet dat ik niet erg positief ben over het dier, maar dat ligt er alleen aan dat ik het gewoon een rotbeest vind. Dat het een reden heeft waarom Trizzie een rotbeest is weet ik ook, en daarom vroeg ik om jullie mening...

Bedankt.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:45

Devica schreef:
jemig zeg...
tsjah.... hij is al 7 jaar, en dan heropvoeden??? ik denk dat het heel moeilijk word! ik zou hem inslapen.... want hij is gevaarlijk in mijn ogen (door het verhaal van jou)
heb je geen foto van hem?
*misschien stom hoor! maar een weekje training kan toch geen kwaad of wel? *


àl 7??
Dan zijn ze net volgroeid en een beetje uitgepubert. Een paard kan altijd leren, en deze is nog helemaal niet zo oud en ook niet jaar in jaar uit verkeerd gereden of iets dergelijks voorzover ik lees.

Laten rijden dus een tijd door iemand die er echt verstand van heeft.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:00

ik heb dit verhaal gelezen met open ogen...
dit paard is niet vriendelijk behandeld,
zo te lezen heeft het nooit een kans gekregen zich mentaal voor te bereiden,
meteen een zweep erbij...
ik vind het maar niks,
niet dat ik een held ben,
maar ik zou hem heropvoeden,
met een geduldige baas,
iemand die voor het paard zijn bestwil is,
zal het vast en zeker lukken !

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:52

HEROPVOEDEN !!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:44

Kleintje, zo praat je gewoon niet over een paard dat verkeerd is behandeld (rotbeest, haatte, gemeen). Dat is al een verkeerde houding, hij kan er niks aan doen dat hij niet goed is ingereden en vervolgens bij een stelletje Boos! terecht komt.

En je eindigt met dat je heropvoeden een 'Penny-idee' vindt, dus ik zal je zeker niet voor dierenbeul uitmaken maar het zou handig zijn als je door hebt dat je eigen houding ook wel wat verbetering kan gebruiken...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:00

Ik heb een beetje over de antwoorden gelezen en ben het eens met de grote meerderheid.

Dit paard is niet gemeen of vals, dit paard doet waar het recht op heeft, zich verdedigen. Toen Prima hier aankwam kon ze ook niks, ze was ook niet vooruit te branden. Ik ben niet met sporen en zwepen en bitten en als die sh*t erop gaan zitten, ikheb haar heel rustig met geduld elke dag consequent gereden, en nu loopt ze heel vlotjes en is het een heel lief paard.
had ik haar moeten slaan en schoppen en trekken en een gemeen beest genoemd omdat ze gewoon niet snapte wat ik bedoelde, dan was ze juist zo geworden als dit paard.

Gooi het paard een tijdje op de wei, dat hij mentaal wat kan herstellen. Dan verkoop je hem of laat je hem rijden door 1 ervaren ruiter geen stelletje die het even gaat proberen, 1tje die in zijn leven al veel verpeste knollen onder zich heeft gehad en die weet hoe hij ermee moet omgaan. Laat het paard daar maar minstens een jaar mee rijden, met veel geduld en een consequente opvoeding.

Het paard laten inslapen is belachelijk, het paard kan er ook niks aan doen dat hij verpest is. Ik weet dat het jouw fout niet is, maar diegene die het paard wel verpest hebben zouden een schop onder hun gat moeten krijgen.