hoeveel maismeel voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

hoeveel maismeel voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 17:07

ik wil mijn merrie april bij gaan voeren met maismeel want heb gehoord dat ze daar sneller dik van word.
want ze is best ingevallen, want ze heeft nu een veulen van 4 maanden , hij drinkt nog steeds.
ze staat dag en nacht op het land , en krijgt onbeperkt hooi en een kilo merrie brok per dag.
en er word niet op gereden.
dus nou wil ik ook maismeel gaan voeren maar heb echt geen idee hoeveel Verward
april is een merrie van 1,10 hoog en is 3 jaar oud.
en moet je dat 1 of 2 keer per dag geven? ze krijgt dus in de ochtend een halfe kilo en in de avond. ( merie brok dan he)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:21

Ik meng het door de biks heen, beetje natmaken, dat het aan het biks kleeft. (Anders vreet meneer het niet). Ik geef hem ongeveer 2x per dag een halve biksschep maismeel door het gewone biks heen.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:27

ff denke...ik denk dat je het het beste 2x per dag kan geven en dan een kwart tot een halfe schep....

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 17:29

en moet ik het blijfen voeren, of stoppen als ze wat dikker is, of valt ze dan weer snel af?

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:32

ik verzorg een ezeltje en in de winter is ze altijd wel dun dus dan voeren we haar ook maismeel bij...1x per dag. ze krijgt er vaak biks of wat dan ook bij, maar ook wel eens gemengd met alleen lauw water (in de winter is het een beetje koud om te mengen met koud water vindt mevrouw... Tong uitsteken). van maismeel worden ze inderdaad redelijk snel dik en worden ze niet superdruk heb ik gehoord (wat bij haver o.i.d wel zo schijnt te zijn).

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:33

uhm, ik zou dan i.p.v 2x per dag (als je dat zou doen) maar 1x per dag geven ofzo, of gewoon maar een paar keer in de week. bij bonny is het vaak alleen in de winter nodig, want in de lente/zomer staat ze vaak in de wei (dus geven we maar af en toe maismeel bij)