in friekandellen............paardenvlees???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:07

Amethyst schreef:
Het zal mij m'n kont roesten wat voor vlees erin zit Haha!
Haha! )

Haha! Clown die vond ik we lleuk!! Clown Haha!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:13

boeflover schreef:
mens doe normaal, paarden worden op de vriendelijkste manier(in vergelijking met bv. varkens) afgemaakt. verder worden er voornamelijk paarden afgemaakt die wat mankeren, kun je met koeien en varkens niet zeggen... die worden vetgemest en weggebracht.. dus als er iets zielig zou zijn vind ik dat varkens. maar goed, die eet ik ook, onder het motto; het arme dier is nu toch al dood en het zou nog zieliger zijn als hij voor niks is afgemaakt(lees; in de vuilnisbak terecht komt).
(dat is mijn standpunt tegen vegetariërs :p)


Hoe ze precies geslacht worden, weet ik niet. (wil ik ook niet weten) maar voor het grootste gedeelte ben ik het hiermee wel eens. De meeste paarden worden volgens mij niet gehouden en vetgemest om uiteindelijk geslacht te worden. En voor de rest eet ik gewoon wat ik lekker vind.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:17

IK eet geen stuk paardenvlees op brood ofzo.
Vind het niet lekker smaken.
Maar een kroket of een frikandel vind ik toch wel lekker Vingers aflikken
Paarden worden niet zomaar geslacht.
Vind die koeien enzo veel zieliger,maar dat eet ik ook gewoon.

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:18

Sjonniej schreef:
gehakt en frikandellen is volgens mij een mengseltje van allerlij vlees waar ze geen goede stukken meer van kunnen maken, soort afval dus.
Er zit dus vanalles in, soms ook paardenvlees.



rundergehakt is gewoon een riblap of runderlap en varkensgehakt is speklappen en varkenslappen ,half om half is een mengelmoes van bijde maar geen afval vlees dus Knipoog

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 23:24

Reem schreef:
Eet je ook nooit eens lekkere bitterballen dan?

EeT jE oowk n00it uns lekkure b!tterballuh dan? Bloos! Schijnheilig


neej nooit, naya bijna nooit Haha! (misschien 1 keer in het half jaar ofzo)

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:25

ik eet alleen vlees als ik daar echt zin in heb, niet dagelijks. Maar bij de snackbar altijddddd...

en paardenvlees... nee .. paardenworst ? jaaaaaaa Haha!:D:D

dat is 'echt lekker Haha!:)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:27

geen idee of er paardenvlees inzit, maar ze zijn iig wel lekker Haha!

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:30

tja je eet het of je eet het niet

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:47

Wat denk je dat een paard liever heeft?! Naar de slacht of vermalen worden tot gelantine en lijm (postzegel...)??? Eet jij nu maar lekker je frikandel op.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:28

Bij ons in de kantine verkopen ze kroketten met paardenvlees erin..staat netjes een briefje bij Cool

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:30

KarinvdM schreef:
Wat denk je dat een paard liever heeft?! Naar de slacht of vermalen worden tot gelantine en lijm (postzegel...)???

Ik heb het vage vermoeden dat het een paard geen bal uitmaakt wat er met hem gebeurt als hij dood is Tong uitsteken

Mensen hebben alleen last van hun eigen gedachten erbij, dood is dood.
Persoonlijk zou ik liever hebben dat mijn paard na zijn dood nog nut heeft dan dat hij verbrand wordt. Dat is pure verspilling naar mijn smaak

sunnybaby87
Berichten: 527
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:36

in sommige kroketten zit het ook maar niet in allemaal

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:51

Ik snap niet dat zoveel mensen zich druk gaan maken omdat iemand anders bv geen frikadellen meer eet omdat er paardenvlees in zit. Mogen ze toch zelf weten? Net zoals mensen die zwaar tegen vegetariërs zijn, omdat 'het toch zinloos is' wat ze doen (zo noemen sommige mensen het dan). Ik snap niet dat sommige mensen daar zo hard over na gaan denken, over wat iemand anders wel en niet doet.
het maakt voor mij geen verschil of een vriendin nou wel of geen vlees eet.. Moet iedereen voor zichzelf bepalen ik ga me er niet mee bemoeien.

Lachen

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:54

Mithrandir schreef:
ik eet alleen vlees als ik daar echt zin in heb, niet dagelijks. Maar bij de snackbar altijddddd...

en paardenvlees... nee .. paardenworst ? jaaaaaaa Haha!:D:D

dat is 'echt lekker Haha!:)



Kan aan mij liggen, maar paardenworst IS toch gewoon paardenvlees..?? Tong uitsteken Niet dat ik het eet, maar worst is toch ook vlees..? Verward
Blond

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 01:49

In een aantal merken zit inderdaad paardenvlees... ik eet geen paardenvlees en dat is een principekwestie... aan de andere kant kan je volgensmij beter paardenvlees(het reinste vlees) eten dan runder/varkensvlees... al die hormonen en troep die die dieren ingespoten krijgen... kan niet goed voor je zijn.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:27

Verow schreef:
Kan aan mij liggen, maar paardenworst IS toch gewoon paardenvlees..?? Tong uitsteken Niet dat ik het eet, maar worst is toch ook vlees..? Verward
Blond


jaja, maar ik bedoel een paardenbiefstuk Haha!

Dat is wat anders dan paardenworst , me moeder serveerde dat een keer op MIJN verjaardag, wist ik veel
Toen vroeg ik MAM WAT IS DIT VOOR WORST :p omdat het zó lekker was Bloos!
Ze wilde het niet zeggen, en toen ging ik het controleren in de prullybak, en toen stond er PAARDENWORST... Scheve mond
Heel woest keek ik haar aan natuurlijk Haha! maar ik vind het gewoon lekker.. en idd een paard die dood is is dood, je helpt hem er niet bij om hem op je bord of in de winkel te laten liggen. Dan is hij voor niks geslacht. Paarden worden trouwens niet vet gemest net zoals koeien en varkens en op jonge leeftijd geslacht. Vaak houden boeren varkens en koeien voor het vlees (of melk) en dat vind ik veeeeeel erger. Maar vind ik geen reden om dat vlees niet op te eten Verward

Heb wel eens overwogen vegetarisch te zijn, maar als je dat wilt, moet je het ook goed doen en niks eten wat met dieren te maken heeft en ook geen leer dragen. Clown

Maaaaaaaaaaar doe mij maar een lekker worsie bij het avondeten hoor en wat dacht je van een tosti met HAM en kaas Lachen heel lekker... net zoals pikantos/frikandellen/kroketten ga zo maar door Haha!

Maar ja...

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:31

Billy schreef:
Persoonlijk zou ik liever hebben dat mijn paard na zijn dood nog nut heeft dan dat hij verbrand wordt. Dat is pure verspilling naar mijn smaak



Misschien kunnen we met mensen dan wel hetzelfde doen!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:40

hoe zal een mens smaken dan barb ?

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:50

LiSSy schreef:
*grinnik* geweldig die schattige meisjes die geen paardenvlees eten omdat ze dat zielig vinden...


Sinds mijn vorige paard naar de slacht is gegaan heb ik geen frikandel meer gegeten.
Het staat me gewoon niet erg aan om mijn eigen paard op te eten nadat ik er op heb gereden.
Noem het hypocriet, maar ik voel me er prettiger bij.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:53

Mithrandir schreef:
hoe zal een mens smaken dan barb ?



Ik zou het niet weten en ik wil het ook niet weten want ik eet geen vlees

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:59

ShadowFax schreef:
In een aantal merken zit inderdaad paardenvlees... ik eet geen paardenvlees en dat is een principekwestie... aan de andere kant kan je volgensmij beter paardenvlees(het reinste vlees) eten dan runder/varkensvlees... al die hormonen en troep die die dieren ingespoten krijgen... kan niet goed voor je zijn.

En als je dan weet dat het gebruik van hormonen in Nederland verboden is en er streng gecontroleert wordt op wachtijden van antibiotica (die alleen gebruikt worden als het dier het nodig heeft) dan valt het ook nog wel mee met het Nederlanse rund/varkensvlees.

Ik eet lekker wel paardenvlees. Koe, paard. varken, kip, konijn Vingers aflikken lust ik allemaal wel. Als het dier dood is voelt het er niet van en een paard heeft over het algemeen een beter leven gehad dan een vleesvarken.

AnitaB
Berichten: 73
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:01

Geloof je het zelf dat alléén zieke en oude paarden naar de slacht gaan ? Wat dacht je van onverkoopbare veulen (Shetland-hengsten-veulen bijvoorbeeld), amar ook andere hengstveulens hoor. Vraag maar eens aan een grote fokker wat er met een hengstveulen gebeurd als íe na een jaar of wat nog neit verkocht is en hij niet verwacht dat íe goed doet op keuringen e.d. Dan gaan die ook mooi in de 'frikandellen'.
Bij een cursus hoefbekappen wordt geoefend op de voeten van slachtpaarden en daar zitten ook jonge exemplaren bij hoor !

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:06

ja dat geloof ik wel ja... had ik even niet aan gedacht, maar toch zijnkoeien zieliger hoor Boos!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:09

AnitaB"]
Geloof je het zelf dat alléén zieke en oude paarden naar de slacht gaan ? Wat dacht je van onverkoopbare veulen (Shetland-hengsten-veulen bijvoorbeeld), amar ook andere hengstveulens hoor. Vraag maar eens aan een grote fokker wat er met een hengstveulen gebeurd als íe na een jaar of wat nog neit verkocht is en hij niet verwacht dat íe goed doet op keuringen e.d. Dan gaan die ook mooi in de 'frikandellen'.
Bij een cursus hoefbekappen wordt geoefend op de voeten van slachtpaarden en daar zitten ook jonge exemplaren bij hoor !
[/quote]

Dat is misschien wel zo, maar bij het andere (slacht)vee weten ze al voordat het jonge dier geboren wordt dat het de gehaktmolen ingaat Tong uitsteken Bovendien worden er natuurlijk vrachtwagenladingen onverkochte markt pony's naar Italië vervoerd voor in de salami.

en [quote="Verow schreef:
Ik snap niet dat zoveel mensen zich druk gaan maken omdat iemand anders bv geen frikadellen meer eet omdat er paardenvlees in zit. Mogen ze toch zelf weten? Net zoals mensen die zwaar tegen vegetariërs zijn, omdat 'het toch zinloos is' wat ze doen (zo noemen sommige mensen het dan). Ik snap niet dat sommige mensen daar zo hard over na gaan denken, over wat iemand anders wel en niet doet.
het maakt voor mij geen verschil of een vriendin nou wel of geen vlees eet.. Moet iedereen voor zichzelf bepalen ik ga me er niet mee bemoeien.


Haha, welkom in de wondere wereld die Bokt.nl heet! Waar heel veel mensen zich enorm druk maken om wat een ander ,volgens hen, wel of niet moet doen!

lucindapinda

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Kropswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:13

Het is zowieso zielig dat ze naar de slacht gaan !! ook al zijn de paarden oud of heel jong..geen van allen verdient dat..