Dikke benen, mok, onregelmatig...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Dikke benen, mok, onregelmatig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 22:12

Eldien heeft werkelijk nooit wat, ze is bikkelhard, maar nu is het geluk even tijdelijk op vrees ik Scheve mond
Ze had binnen 2 dagen mok aan alle 4 haar pootjes, en achter echt flink. Verder heeft ze al een dag of 10 dikkere benen dan normaal- ze heeft altijd superdroog beenwerk (heeft ze tijdens de vet. keuring zelfs nog een complimentje op gehad). Het was niet heel erg dik, en ik wijdde het eigenlijk deels aan de warmte
Die mok kan ik niet verklaren. Ze staat nooit echt in de nattigheid, elke dag een schone stal, ze staat niet in de blub en ik was haar beentjes niet teveel. Ik maak het nu 2 x per dag schoon en smeer er sudocrem op, en het is eigenlijk haast weg (nu 3 dagen geleden dat het er ineens zat... en ze had achter dus echt haar kootholtes openliggen)
De mok is dan wel haast weg- maar als ik haar van stal haal heeft ze achter zo onwijs dikke benen, echt niet gezond Huilen
Na het werk worden ze wel weer dunner, maar nog niet zoals ze ooit waren.
Komt nog eens bij dat Eldien normaal behoorlijk ruime gangen heeft, en een echte showdraf. En nu showt ze niet. Ik voelde het tijdens het rijden, en heb haar toen op het harde laten draven, en ze loopt gewoon veel korter.
Pony heeft geen ijzers, ook nooit gehad, en er is niets vreemds met haar gebeurd. Ik bel sowieso de veearts, maar zijn er bokkers die er wat in herkennen??
Ik kreeg op stal de hint dat het korte lopen heel goed van de mok kan komen, omdat ze gewoon erg gevoelig is op die plekjes en dat het pijn doet als ze ze beweegt. Maar ik heb heel wat paarden met mok gezien, en geen één liep er zo van...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 22:14

Oh, de smid is vandaag geweest- niet mijn eigen, want die heeft vanochtend een ongeluk gehad en schijnt in het ziekenhuis te liggen- maar zijn hulpje. Ik ben niet zo gecharmeerd van die vent, maar Eldien moest wel bekapt en ik kon zo op korte termijn geen ander vinden. Ik heb hem verteld dat ze niet helemaal fijn liep, maar die **kel kéék er niet eens naar. Overigens liep ze na het bekappen hetzelfde als ervoor (en toen keek die rotsmid nog pissed ook toen ik haar even liet draven) Boos!