slecht gras, invloed op paard?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

caro_vt

slecht gras, invloed op paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 14:32

nou de titel zegt het zelf al een beetje

een weide die ver paardenmoe is en waar enkel opgeschoten gras in zaad opstaat is volgens mij enkel goed om het paard de benen eens op te laten strekken en een frisse neus te halen + wat bezigheid terwijl ze staan te knabbbelen.

maar wat heeft dit nog aan voedingswaarde en welke invloed heeft dit op een paard?

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:21

Het heeft geen enkele voedingswaarde. Of het invloed heeft op een paard qua gezondheid, weet ik niet. Ik denk het wel als je niet voldoende bijvoert. Als je gewoon hooi/kuil bijvoert (alsof hij niet op de wei staat), dan kan het geen kwaad. Volgens mij vinden paarden 'uitgebloeid' gras niet lekker.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 15:29

nee. hij vindt het gras inderdaad niet lekker.
nu staat ie 's nachts op het land ( 9u 's avonds tot 8 u 's morgens ) waar ie kan grazen en overdag op stal.

als ik het weiland opendoe blijft ie soms gewoon in z'n stal staan terwijl ie anders al aan het hek klaar stond om de weide op te galopperen.
hij zou liever in de stal blijven met wat hooi............

nu ben ik dus terug al een geruime tijd bezig met hooi bijvoeren. ( en dat terwijl het nog volop zomer is Huilen )

ik had echter wel de indruk dat als ie een tijd geleden op het land stond ( waar wel kwalitatief gras groeide ) veel heviger was om het land op te mogen en dat ie iets viffer stond.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie