Op welke leeftijd paard beslaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:44

lijkt me sterk om een veulen al op ijzers te zetten of niet??? ik denk wanneer je echt begint met rijden je je paard wel op ijzers kunt zetten en dan kijk ik naar een jaar of 3/4

ikke

Berichten: 37565
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:56

calypso1989 schreef:
lijkt me sterk om een veulen al op ijzers te zetten of niet???

Wat te denken van afwijkingen in benen en voeten? Ik heb het ze een paar jaar terug in Utrecht nog zien doen, met speciale ijzertjes, helemaal handgemaakt, mocht wat kosten, kennelijk. Overigens hoort het bij de opleiding hoefsmid om zelf ijzers te kunnen maken uit een rechte strip ijzer.
Blijft dat je het niet moet doen als het niet nodig is. Bovendien zijn er tegenwoordig nogal wat alternatieven, al wil lang niet elke smid daar aan, helaas.

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 18:30

ik rijd nu met useful (3.5 jaar ) gewoon in binnen en buitenbak maar ook wel eens op de weg... de hoeven slijten best wel snel

en k was ook in utrecht en toen liept er ook een veulentje op ijzers anders liept die niet goed ofzow Knipoog

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:24

Als het niet hoeft, niet doen! Zeker een jonge hoef kan nog lekker sterk worden. Heb je echt bescherming nodig, overweeg dan eens een hoefschoen. Mee eens dat het te trainen is dat paarden altijd blootvoets over het asfalt kunnen!