Paarden sneller oud gevonden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 17:30

Klopt, sommige mensen denken echt dat een paard van suiker is, die durven echt niets met zo'n dier te doen, het dagelijkse uurtje in de bak kan nog net, helemaal ingepakt. (maar wel iedere week op wedstrijd met de trailer, vind ik persoonlijk linker dan een lekkere buitenrit!)

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:08

Citaat:
Op 2001-11-10 00:27, schreef Manon 2:
Schrik niet, de gemiddelde leeftijd van een paard in Nederland is 8 jaar.

Alles meegerekend, van veulensterfte tot sterfte in de opfok, shetjes van 30 etc


Ik was me daarnet aan het bedenken, 8 jaar? Verward
Maar is er ook rekening gehouden met de niet-geregistreerde paarden of is deze berekening gemaakt op basis van de geregistreerde paarden? Hoeveel paarden lopen er niet rond zonder papieren?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:37

Nou als het goed is niet zoveel meer.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 12:39

voor de paarden in de top begint z'n 'echte' leven pas met zo'n 10 jaar en ze stoppena ls ze slechter worden.
Bonfire was idd 17 jaar.
Mijn vriendin rijd met een 17-jarig kwpn M1-dressuur.
Je mertk welw atd at ie wat ouder is, maar het kan soms net ene hengst zijn.
Ik weet nog wel toen ikv oor het eerst emt hem sprong op een springweilandje toen was ie denk ik 15 ofsu vloog ie dr gewoon met me vandoor, 13 is echt niet oud.
Volgens mij word een paard met 13 jaar pas volwassen.
Je merkt heus wle ana je paard als ze dr niet meer zin in hebben en zich oud voelen.

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 14:01

Ook ik merk dat het merendeel een paard van 14 al wat aan de oude kant vinden. Onze Falco is nu 14 en volgens de Fysio moet ik er maar vrede mee hebben dat hij wat stijfer wordt, want hij is op leeftijd. Alsof hij 25 is, hij is toch nog niet oud dacht ik?!!? maar als je dan wat gaat informeren dan is hij toch al wat oud aan het worden. Ik heb altijd geleerd dat een paard op zijn 10 op zijn top is.

Goed het zal wel net als bij mensen zijn de 1 is oud op zijn 50ste de ander nog niet op zijn 70ste.

Wat ik ook merk dat bv ons andere paard is nu 6 en loopt L2 veel mensen kijken je dan vreemd aan als je zegt nou hij hoeft dit jaar nog geen Z te lopen. Verbazing in paardenland want hij had allang Z moeten zijn. Nou voor mij niet. Hij was dit jaar pas uitgegroeid (=1.72) en waarom moet hij dan al zo zwaar werken. Ik wil dat hij langer mee gaat dan de gemiddelde leeftijd van de paarden (zoals bovenstaand 8-9 jaar) dan moet ik er naar mijn idee voorzichtig mee omspringen. Het is een paard met goede gangen leuk plaatje en dat ik er zuinig op ben vinden de meesten maar raar.

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 15:17

Helemaal niet oud!!!!!!!!
Hoe komen ze erbij!!!!
Op de manege hebben wij een pony van 32 jaar die nog iedere dag ongeveer 2 uur meeloopt.
Echt nog een snel beestje. En als we gaan springen gaat ie helemaal uit z'n dak. Hij mag zelfs niet eens meedoen met wedstrijden omdat hij dan alleen maar heeeeeeel hard gaat crossen.
En m'n verzorgpony is 26 en die wil ook het liefst alleen maar rennen.
13 jaar oud? Laat me niet lachen zeg Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:43

Nog erger....

Ik reed van de zomer lekker buiten met een ander meisje, zegt er iemand " die grijze is volgens mij de oudste!" Verward Die grijze is dus van mij en is net 4jr. Het paard wat mee was is al 24jr!!!! Tja sommige mensen weten gewoon niet waar ze het over hebben Frusty

Is een paard niet gewoon zo oud als ie zich voelt? Zolang ze nog kunnen bokken en rare streken uithalen zijn ze niet te oud!