Ik heb een aantal vragen wie kan me helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith29

Berichten: 306
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:22

Ik heb ook een bijrijpaard, hiervoor betaal ik helemaal niks. Wel koop ik af en toe eens een nieuw dekje, paardensnoepjes en nog meer spullen die kapot zijn gegaan of die we kunnen gebruiken. Ik rij het paard 3 keer in de week en ik heb best een enorme vrijheid. Wel heb ik les genomen bij de instructrice van de eigenaar omdat ik hetzelf heel prettig vind voor het paard als je opdezelfde manier rijdt. De lessen betaal ik ook gewoon zelf. Als ik een buitenrit wil maken, dan overleg ik dat wel, ik ga niet zonder het te hebben gevraagd naar buiten. Na een tijdje weet je gewoon wat wel en niet kan en ik kan me daar ook prima in vinden. Ik heb het erg getroffen in ieder geval met de eigenaar van mijn bijrijdpaard.

Ik hoop voor je dat je een leuk bijrijdpaard vindt!
Wel denk ik zelf, is mijn mening en zal niet altijd op gaan, dat wanneer je ervoor moet mee betalen er een andere motivatie is van de eigenaar dan wanneer je gratis mag/kan rijden omdat ze niet voldoende tijd hebben.
Ik heb 2 bijrijdpaarden gehad en dat was beide gratis en ik merk heel erg daarin dat de baasjes zelf ook erg gek zijn met het paard en het niet vanuit een financieel belang is dat ze een bijrijder zoeken. En dat vind ik zelf een prettige ervaring omdat je dan ook niet het gevoel hebt dat het paard zomaar verkocht zal zijn vanwege financiele redenen. Maar goed zoals ik al zeg, zo ervaar ik dat, andere mensen wellicht weer heel anders.

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:38

Ik mag eigenlijk alles met ze doen
ik hoef er niks voor te betalen..maar we kopen geregeld iets voor hun.
de zadels & hoofdstellen maken we ook zelf schoon en vetten we ook in.
Verder helpen we ze met uitmesten, de paarden naar binnen & buiten zetten enzo..maar van hun hoeft dat eigenlijk niet.
ze zijn al blij dat we daar komen om ze te poetsen en te rijden Lachen

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:47

ik rijd ook gratis, 3 keer per week.
en 1x in de 14 dagen nog een ander paard.

maar ik sta dan ook altijd klaar voor de eigenaresse, als zij het te druk heeft dan val ik in.

verder koop ik nieuwe borstels, halsters, en laatst shabrakje gekocht.

omdat het paard nu gaat verhuizen naar een stal in een dorp dat best ver ligt, heb ik er een auto voor aangeschaft! (nou ja niet alleen daarvoor, maar het was wel de aanleiding om een auto te kopen).