Mijn vpony luisterd gewoon niet :n

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Mijn vpony luisterd gewoon niet :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 18:11

ik heb een verzorgpony en die verzorg ik 2nov. een jaar..
maar, elke keer als ik alleen ga buitenrijden dan gaat ie staken.. of dan draait ie zich om en gaat ie keihard naar huis toe rennen.. ik ben zelfs al een paar keer van hem afgevallen (had wel de teugels vast) maar, dat ging maar net goed!
met een ander paard of iemand die mee gaat op de fiets doet ie geen flikker wil ie alleen maar, galoperen en meer niet..
ik weet nou niet wat ik moet gaan doen. hij is gewoon verkeers mak
maar, heeft een hekel aan trekkers dan gaat ie gewoon midden op de weg stil staan voor die trekker ook al aantal keer gebeurt!!
hij pakt gewoon bit tussen ze kiezen en ik heb geen controle meer over hem.. het is dan wel een shetlander van 1.15m maarja.. pony is pony

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:16

Tja... shetlanders. Ik heb er vroeger ook eentje gereden, die was ook niet alleen buiten te rijden, ging iedere zijstraatje in! Ik reed toen ook nog maar net, dus ik kon dat niet echt oplossen.
Rij je hem ook dressuurmatig?

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 18:27

hmm, nee niet echt ik rij hem soms gewoon voor de lol en hij vind buitenrijden ook gewoon leuk behalve als ie alleen moet rijden.. verder wandel ik vel met hem en ben beetje groot voor hem daarom..

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:37

mss dan toch maar dressuur matig hem zover krijgen dat ie lekker aan de hulpen is en dan als dat goed gaat naar buiten gaan en consequent rijden.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:19

Dit kun je niet zelf oplosse hoor chels.. toen ik m nog deed kreegi k hem in de bak ook wel netjes aan het lopen, maar hoe streng ik buiten ook was, het blijt levensgevaarlijk af en toe met hem.. ik zou gewoon aleen buitenrijden als eri emand mee is, dan doet hij niks.. maar denk verder niet dat dit je gaat lukken alleen Scheve mond

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 19:41

mja, may-b weet iemand een oplossing Tong uitsteken

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:47

maar wij kennen de pony niet he en dat kunnen we niet zo een twee drie. zulke problemen hebben gewoon veel tijd nodig en als annuh zegt dat het gevaarlijk is kun je mss beter niet alleen gaan rijden.