Past deze goed ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 21:15

Maar ik heb geen geld voor een wintecdresuur

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:24

Noop past niet, ligt zoals velen al zeggen veel te ver achterover. Het laagste punt op het zitvlak moet exact in het midden van het zadel liggen.

Daarnaast heeft een haf volgens mij vaak een ronde rug. Een zadel met een brede boom zou geen overbodige luxe zijn.

Laat een professionele zadelmaker er naar kijken als je er zelf geen verstand van hebt.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:33

ArieLover schreef:
Maar ik heb geen geld voor een wintecdresuur


Kan je geen tweedehands wintec kopen? Die hoeven niet zo duur te zijn hoor! Je kan ook proberen je zadel in te ruilen bij een ruitersportzaak of het verkopen via marktplaats ofzo.

Ik had aanvankelijk ook een slecht passend zadel gekocht voor mijn paard. Ik zag dit zadel en het was een beetje een gokje. Het lag ongeveer net zo als dit zadel bij jou haf. Ik heb dit zadel ingeruild en heb er op 10 euro na voor gekregen wat ik ervoor betaald had!! Heb nu een perfect passend zadel en dat is toch echt heel belangrijk hoor. Succes in ieder geval. Er is best veel tweedehands te vinden wat ook goed is.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:47

Ik dacht dat dit topic ging over het al dan niet passen van een zadel. Onderlinge ruzietjes moeten jullie maar lekker per pb uitvechten hoor. Zo schrik je mensen die een serieus antwoord willen geven nogal af.

Kort gezegd: Ik vind het zadel niet passen. Verkoop het weer en ga lekker sparen voor een zadel dat voor de koop gepast kan worden! Desnoods rij je een tijdje zonder zadel...

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:49

miepmiep schreef:

Kort gezegd: Ik vind het zadel niet passen. Verkoop het weer en ga lekker sparen voor een zadel dat voor de koop gepast kan worden! Desnoods rij je een tijdje zonder zadel...


OK dan!

Als je zelf geen verstand van zadels hebt, kun je beter bij een zadelmaker een tweedehands zadel kopen. Je hebt daar meer kans dat hij je goed helpt dan een particulier die haar zadel kwijt wil.

Zie dit maar als een leermoment.

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:51

waarschijnlijk lag toen met passe het zadel fout en daardoor lag toen de lepel hoger.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:55

Dat zadel ligt idd niet goed.Scheve mond Probeer anders eens een Thorowgood Maxam met een brede boom. Die zadels worden regelmatig voor een leuk prijsje aangeboden op marktplaats. Ik heb er jaren heerlijk mee gereden op een haf en hij lag als een huis.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 16:21

Tessebes schreef:
Dat zadel ligt idd niet goed.Scheve mond Probeer anders eens een Thorowgood Maxam met een brede boom. Die zadels worden regelmatig voor een leuk prijsje aangeboden op marktplaats. Ik heb er jaren heerlijk mee gereden op een haf en hij lag als een huis.

Okej ik zal wel ff kijken wat ik ga doen Haha! Bedankt Schijnheilig Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:41

Ik iriteer me ergens aan bij dat zadel maar wat Verward
ik vind hem er niet goed op liggen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:46

Zadel ligt idd niet goed, denk ook niet dat je paard heir blij mee zal zijn met de tijd.

Mijn wintec dressuur was tweedehands 200 euro en in erg goede staat, er moest alleen ene bredere boom in.
Heb het toen ook op de gok gedaan, zelf dat risico genomen, en geluk gehad gelukkig.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:34

Ik heb de nodige of-topic reacties verwijderd. Dus nu graag on-topic blijven. Persoonlijke vetes vechten jullie maar per PB uit.

On-topic: het zadel ligt idd niet goed, voor mijn gevoel ligt het te ver naar voren, hierdoor kantelt de achterkant naar achteren. Schuif het eens 5 cm naar achteren en kijkt dan of de voorkant nog goed past op de schouders.
En bij twijfel een kenner erbij halen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:48

Nee je zadel ligt niet goed, een bredere boom zou beter zijn.

Citaat:
Als je zelf geen verstand van zadels hebt, kun je beter bij een zadelmaker een tweedehands zadel kopen. Je hebt daar meer kans dat hij je goed helpt dan een particulier die haar zadel kwijt wil.



Je kunt best een tweedehands A-zadel bij een particulier kopen!
Maar daarna de zadelmaker laten komen of er naar toe gaan om ja paard op te laten meten en na de uitkomst het zadel pas laten leggen

Hier op bokt zijn de namen van goede zadelmakers al genoemd Lachen