is deze pony te klein voor mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:34

Ik zou voor een grote pony gaan, dan heb je er toch weer langer plezier van, want anders heb je hem straks een tijdje en dan moet je hem weer verkopen, en dan heb je ook nog kans dat je hem nooit meer terugziet.

isabelleke

Berichten: 443
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 16:45

evatjuuh,als ras neem ik waarschijnlijk een mengelmoesje of een appaloosatje ik ga binnen 2 weken (ga overmorgen op kamp)eens kijken bij de drievijvers ligt in adinkerke (B)

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:00

Als ik jou was zou ik zeker een grotere pony nemen!
Ik heb mijn pony ook te klein gekocht (1.42) en moet haar waarschijnlijk over 2 jaar verkopen Verdrietig

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:04

Ik heb zelf ene pony gekocht, waarvan zijn moeder 1.15 is, en zijn vader 1.37. De meeste roepen nu al; Tsja, hijs wel klein he!
Maar ik neem hem niet om het rijden, maar omdat ik graag met hem wil gaan mennen. Ik weet niet wat jij wilt gaan doen met/haar, maar als je graag wedstridjjes enzo wilt gaan rijden, kan je beter naar een ander gaan zoeken, want dan is dees al snel veelte klein Lachen

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:07

leuk ik vind mengel moesjes ook leuk .... het maakt mij egt niet uit wat voor ras het was of het papieren had maar wouw persee een ruin (inv met hensten en henstigheid) hihi maar mijn pony moest buiten staan dag en nacht du het werd een haflinger tinker fjord of een ijslander... ik koos een ijslander van wegen de extra gangen en het leuke karakter ..... laat het weten of je gekenken heb en een leuek pony heb gevonden ... lijkt me erg leuk Haha!

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:27

Hoe jammer het ook is, je kunt toch beter een groeter pony kopen. Want nu kun je er nog lekker op rijden maar over een paar jaar niet meer. En het is echt heeeeeeeeel moeilijk om je pony dan te verkopen, geloof me. En bovendien wil het niet zeggen dat je je manege pony niet meer kunt zien, je kunt daar gewoon blijven rijden.
veel succes iig, ben benieuwd wat het wordt. Neem de tijd, je vind vast en zeker jou droom pony

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:44

ik zou het niet doen hoor. is toch echt wel te klein. ik weet anders wel een leuk paardje te koop bij ons op de manege, ligt niet zo ver van adinkerke daarmee. maar 1.25 is toch wel klein en je bent even groot als ik dus ik kan het weten. gewoon gezellig verderzoeken.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:41

Ik zou het niet doen. Hij is eigenlijk te klein (hij kan je wel houden hoor) en je groeit nog wel een stukje. Verder wil je later misschien ook wedstrijden rijden en dan is het toch een nadeel zo'n kleintje.

Maargoed, ik heb zelf wel een kleine pony gekocht Clown Ik kende hem toen al zo'n 3 jaar en ik hield (en nu nog steeds) ontzettend veel van hem, vandaar dat ik hem heb gekocht terwijl hij maar zo'n 1.20m is. Als ik hem toen niet had gekend, had ik wel zeker weten een grotere pony gekocht.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:06

ik zou ook een grotere kopen. mijn ponie is 137 en ik ben 1.69 en ik krijg ook commentaar op mn lengte, maar zolang ze me kaqn houden enzo rijd ik fijn door. maar ik heb haar dan ook al 5,5 jaar en jij moet haar nog gaan kopen, dus in dat geval zou ik voo reen grotere gaan.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:30

Je moet het zelf weten natuurlijk maar ik zou een grotere kopen.
Hij is nu al vrij klein en je groeit ook nog.
Dan is het nu misschien ff jammer dat je je lieveling niet kan kopen maar ik denk dat het nog erger is als je hem na een paar jaar weer moet verkopen omdat je er dan toch echt te groot voor bent.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:41

als ik jou was zou ik zowieso geen manege pony nemen,
mits die nog maar net in de lessen loopt...

maar van de andere kant
als die pony die wereld voor je betekent zou ik het wel doen

maar dan moet je in je achterhoofd houden dat er een dag zal zijn dat je niet meer op haar kan rijden

Carnac

Berichten: 120
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:06

Ik moet me helaas aansluiten bij de meerderheid. Als je een pony koopt waar je snel uitgroeid dan zal je hem waarschijnlijk moeten verkopen. Er zijn mensen die niet zo veel moeite hebben om een ander paard te kopen, maar bij mij is dat een heel drama...

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:57

Als je er te groot voor wordt kan je 'm natuurlijk nogwel beleren voor de kar.
Daar zijn welshjes goed in! (of was het geen welsh..?)
Maarjah als je dat niet leuk vind.. en liever rijd..

isabelleke

Berichten: 443
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 18:05

het is een kruising welsh-appaloosa (kleine)

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:14

Ik zou het ook niet doen,
wat de andere al zeggen je bent eigenlijk al te groot voor hem.

maar als je toch wel die lieve manege pony zou gaan kopen. zou je hem dan ook ergens anders gaan stallen???
een manege pony is een hele andere pony dan een "prive" pony. een prive pony moet vaker een les in zn eentje rijden. en kan ook niet snel achter een ander aan lopen.
(dit zou ik dus nooit doen, een manege pony kopen...)
xxxdevica
ps maak het juiste besluit!

isabelleke

Berichten: 443
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 18:32

maar op mijn manege mag je niet achter elkaar hobbelen en ik heb met die pony al een dressuurproefje gereden (ging supergoed en alleen)