paard van 15

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 22:02

ik ken een paard dat nu 15 is, toen ze jong was heeft heeft ze z gesprongen
nu staat ze al heel lang stil, heeft een aantal veulentjes gehad, lekker uitgezakt buikje en heel klein beetje ingezakte rug en bijna geen spiertjes meer

nu vroeg ik me dus af, met de juiste training natuurlijk, dit paard wel weer in de sport uitgebracht zou kunnen worden, weer als springpaard

wat denken jullie hierover?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132050
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:17

Ik denk dat het er een beetje aan ligt wat voor verwachtingen je van dit paard hebt.
Als het de bedoeling is om na de juiste trainingsopbouw een leuk basisparcours te gaan rijden, dan denk ik dat dit in principe wel zal kunnen, mits de merrie verder nog gezond is natuurlijk.
Springen is natuurlijk ook onlosmakelijk verbonden met de juiste instelling van het paard, en zodra je de training weer oppikt merk je vrij snel of ze nog de juiste mentaliteit (en capaciteit !) heeft om verder te gaan.
Misschien is het een idee om de training rustig op te bouwen, en dan een besluit te nemen of het paard nog geschikt is voor de sport ?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:22

Nou ja.... proberen kan je het. Als je begint met trainen, zie je denk ik vanzelf wel hoe ze zich ontwikkelt. Misschien vindt ze het wel erg leuk dat er weer wat met d´r gedaan wordt Verward !
Ik denk dat trainen zo-wie-zo niet slecht is, tenslotte is ze met 15 jaar nog niet echt oud. Als je het gevoel hebt dat je d´r echt "overvraagt" kan je altijd nog op een minder hoog niveau met haar gaan trainen !