Armani

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Armani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 17:26

Ik zoek info over het verleden van mijn paard Armani.
Het is een vos ruin van 1,62 van (naar schatting tussen de 9 en 11 jaar).
Het is een volbloed met vermoedelijk arabisch bloed er in. Linker voorbeen en achterbeen zijn hoog wit en rechtsvoor en achter heeft hij een sokje. Onder zijn rechter oksel zit een lidteken.
Hij heeft een lange smalle bles die tot tussen zijn neusgaten doorloopt. Ook heeft hij een witte onderlip.
Hij heeft een heel rank postuur en een lange hoge schoft.
3,5 jaar geleden ben ik hem gaan leasen bij manege de ruiterhoek (Kraak) in Spijkenisse, 2 jaar geleden heb ik hem gekocht.
De periode voor mij is hij zeker door Ene Chantella geleased maar dit was maar kort. Van de periode daarvoor weet ik niets behalve dat ik wel eens opgevangen heb dat hij uit Utrecht zou komen maar dat is dus niet zeker. Het kan zijn dat hij op een paardenmarkt gekocht is door Henk Kraak of Jan Ketting maar ook dat weet ik niet zeker.
Gezien het type paard denk ik dat er ergens wel een papiertje van hem moet zijn, maar Henk Kraak zegt van hem niks te weten.
De naam Armani kan op de manege verzonnen zijn.
Het is een temperamentvol paard. Hij heeft een slechte stap, een goede draf en een uitstekende galop. Hij heeft vermoedelijk heel lang pijn in zijn rug gehad want enige tijd geleden heb ik de fysio laten komen en nu zijn zijn gangen aanzienelijk verbeterd. Hiervoor liep hij vrij kort.
Nu hij beter in zijn vel zit kan hij ook strekken en goed wijken e.d.
Dit zijn dingen die ik hem niet aangeleerd heb dus die hij ergens geleerd moet hebben.
Hij is heel moeilijk aan de teugel te rijden maar hij kan het wel (dit komt waarschijnlijk omdat hij pijn gehad heeft ). Ik weet dus niet of hij in het verleden door iemand verkocht is die hier moeite meehad of die hem deze dingen aangeleerd heeft, alhoewel ikzelf denk van wel.
Als iemand iets herkent in dit paard of het vermoeden heeft dat hij/zij hem kent dan hoor ik dat heel graag.
Ik weet dat er mensen op bokt.nl zitten die ook bij Kraak rijden dus als jullie iets weten dan hoor ik dat graag.
Alvast bedank Brenda.

Edit Elles: er is een speciaal topic voor gezochte paarden, daarom hierop een slotje.