wie laat er zijn paard in de onweer buiten staan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:05

Citaat:
gewoon buiten hoor ...ze zijn waterdicht


OK dan! geweldige uitspraak Haha!

De hele stal staat gewoon buiten, sommige met schuilhok andere niet.

Tuurlijk is er een risico maar volgens mij is het risico op koliek groter.
En ik ben echt niet van plan(de pensionhouder ook niet) om midden in de nacht even 30 paarden naar binnen te halen.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:08

Afgezien van hoogzomer staat mijn paard s'nachts zowiezo op stal.
Dus ook met onweer.
Onze stalhoudster houdt de paarden ook binnen als het klettert van de regen.
Ik vind het wel best OK dan!
Bovendien is mijn paard geschoren,dus goed geregeld zo!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:12

bij ons staan de paarden ook altijd buiten Lachen ook in de winter...ze hebben een schuilstal dus daar kunnen ze in als ze zin hebben....

De eigenaar van mijn verzorgpony's die is dierenarts en heeft weleens een keer meegemaakt dat er bliksem in een boom was ingeslagen en onder die boom stonden pony's..die waren dus dood maar de kans dat dat hier gebeurt is klein en nou ja... er staan in de buurt nog een hoop hoge gebouwen dus daar zal het dan eerder in slaan...ik ben er niet bang voor... Lachen

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:16

als ik in de buurt ben zet ik haar binnen, maar anders staat ze gwn in de wei.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:21

Lekker buiten laten staan geeft niks.

had die van mij vanacht ook buiten.. lag elleen wel erg veel water.

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:23

Jup ik! En mijn 2,5 maand oude veulentjes ook! Ben ik nu een dierenbeul???

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:53

Zeker geen dierenbeul dat is goed voor ze worden ze sterk van.

Charlot_

Berichten: 345
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:57

Die van mij ook. Tot nu toe heeft ze het altijd overleefd!

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:58

Idra schreef:
Hij mag zelf kiezen of hij naar buiten gaat of binnen blijft staan (open stal), en meestal blijft hij buiten. Een paard dat het gewend is om in weer en wind buiten te staan, zal heus niet sterven van een onweertje Knipoog


mijne ook , blijft altijd buiten staan, laatst stond ik naar haar te kijken vanuit binnen in de onweer (ze staat aan huis) en de hele tijd niks aan de hand stond lekker te suffen, totdat het flitslicht vrijwel direct met de knal kwam, hahaha, sprong ze met 4 benen tegelijk in de lucht!!! *LOL* , maar daarna rustig blijven staan hoor Clown ....

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:59

Van mij mag ze buiten blijven staan, maar aangezien de stalhouder ze binnen haalt (als het aanhoudelijk blijft onweren en regenen) en Sabiha niet alleen kan staan, gaat ze dus ook naar binnen...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:17

Hier blijven ze buiten. Ik heb niet eens genoeg stallen om alles binnen te zetten en ik zie me ook nog niet met de vrachtwagen bij de kudde staan.
Kom meiden, we gaan naar huis. Het gaat onweren...

Ik denk dat het aantal paarden wat per jaar dood gaat nadat de bliksem in de stal is ingeslagen hoger is dan het aantal paarden wat in de wei wordt geraakt...

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:28

mijne staat gewoon buiten dan.

altijd trouwens

AnitaB
Berichten: 73
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:31

Die van mij kunnen zelf beslissen (inloopstal) en geven er de voorkeur aan gewoon buiten te blijven. Ik denk dat ze het zelf het beste aanvoelen. Paarden die bang zijn voor onweer zijn dit vaak omdat de eigenaar paniekerig gaat doen en ze binnen probeert te krijgen terwijl ze lekker met het kontje tegen de wind in willen staan. Het paard voelt dat er iets raars is en zal de volgende keer met onweer weer nerveus gaan reageren.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:44

Een hittegolf is voor een paard véééél erger dan een denderend onweer! De meeste vinden het zelfs erg lekker in de zomer na een warme dag (de mijne toch heb het 1 keer geprobeerd om ze binnen te halen en heb ze niet kunnen vangen tot het onweer stopte Scheve mond )Laat ze toch nog een beeeetje natuurlijk zijn!
RanouK:Waarom dek jij je paardje al bij een beetje motregen? Scheve mond
Irish_lady:Dierenbeul?nee hoor,tegenovergestelde!jij hebt vast blijde paardjes *LOL*

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:02

Die van mij staan samen met de rest van de stal nog allemaal in het land.
Heb er wel eventjes aan gedacht om ze binnen te halen, maar nat waren ze toch al.
Vanavond moeten ze wel naar binnen van de staleigenaar omdat ze anders het land vertrappen.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:02

Hier blijven ze ook mooi buiten, hebben wel een schuilstal, maar daar gaan ze eigenlijk nooit instaan wanneer het slecht weer is. Juist wanneer het erg mooi weer is gaan ze binnen staan. Clown

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:05

Bij ons blijven ze ook gewoon buiten staan met regen en/of onweer. Anders blijf je aan de gang in de zomermaanden Verward Naar buiten, naar binnen, naar buiten (want de onweer is voorbij en de zon schijnt weer) en hups weer naar binnen (want het begint weer te rommelen)....

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30648
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:31

Normaal altijd buiten.
Maar het zijn nu zulke harde klappen dat mijn pony's zich helemaal rot schrikken. Ze beginnen dan als een gek te hollen.
Dus mijn ene pony heb ik binnengehaald, en de andere op het andere weiland gezet.
Vooral omdat als ze gaan rennen op het kale landje ze dat stuk lopen. Maar op het volle gras durf ik mijn ene pony niet te zetten, wegens toch wel gevoelig op gras.
En daarbij komt dat die ene pony op rust moet (blessure), en absoluut zich eigen niet druk mag maken en dus rennen.

Daarom de ene pony op stal, en de andere in het andere gras. Normaal gewoon gerommel geven ze niet om, maar deze klappen wel.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:53

Bij mij staan ze ook gewoon buiten. Ze kunnen hier ook altijd in de loopstal maar dat doen ze niet.
Mijn ene paard voelt zich ook absoluut niet op haar gemak in stal, als het slecht weer is omdat ze alles niet goed genoeg in de gaten kan houden. En ze kan dan niet snel genoeg vluchten.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:08

Mijn paard smelt in de regen Haha!
Is al een keer gebeurd!
Weet je hoelang ik er toen over heb gedaan om hem weer bij elkaar te zoeken Haha! Clown

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:11

Die van mij staat ook buiten.. weer of geen weer en ik geloof niet dat hij er last van heeft..
Ik denk dat ik er meer last van heb "van het feit dat hij buiten staat"dan dat hij datzelf heeft. Bloos Ik heb een mogelijkheid om hem 's nachts binnen te hebben maar daar zit hij zelf ook niet op te wachten.. Dus dan maar lekker naar buiten.. Die paar maanden per jaar dat het kan vind ik ook dat hij paard mag wezen.. Alleen moet is zelf nog wel eens aan het idee wennen.. Schijnheilig .

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:16

De mijne staat gewoon heerlijk buiten in de onweer en de regen Lachen
Ze wil niet eens naar binnen Haha!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:48

Dat ze niet smelten snap ik ook wel Knipoog . Maarre met onweer staat mijn paard echt op stal. Niet omdat hij het eng vindt ofzo, maar gewoon omdat ik anders niet lekker zit/ slaap !

Groetjes,

Maris

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:52

bij ons staan de paarden gewoon buiten met de onweer en regen

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:53

Ranouk gaat juist bij het kleintste druppeltje haar schuilstal inrennen Haha!