Wie is hier aangemeld bij Ebay?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:23

Haha! Dat komma punt verwisselen heb ik ook al eens gehad!! Wat een schrik!!!!!!!!!!! Bloos!

Maar goed, merken jullie dat het erg veel gebruikt wordt dan? En als je bied met een auto-bod, dan blijft dat toch gewoon staan, ik bedoel, een auto-bod op ebay is dan toch net zoiets als dat sniping, of zie ik het nou verkeerd?

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:29

Nee autobod werkt op het moment dat je het in zet, dat kan natuurlijk aan het eind van de veiling zijn, maar ook al aan het begin. Een sniping-bod werkt echt pas in de laatste seconde.

Voorbeeld:
Jij ziet een mooi showzadel met een startprijs van $1. Jij wil het zadel graag hebben en hebt er $1000 voor over, dus zet je meteen een autobod van $1000. Iedereen die nu gaat bieden loopt tegen jou autobod aan tot die $1000 bereikt is. Degene die erover heen gaat is dan de hoogste bieder. Nu heeft iemand anders een sniperbod gedaan van $1500. Niemand ziet dit bod totdat de laatste minuut is aangebroken.

Dus in de praktijk kun je je zitten verlekkeren op een goedkoop zadel (want niemand biedt hoger dan jij) en op het laast ben je toch niet de hoogste. Ik vind het ook niet leuk als dit gebeurd.

Er is een veilingsite die de veilingtermijn verlengd met 10 minuten zolang er binnen de laatste 10 min. geboden wordt. Dus sniping is niet mogelijk.
Maar sommige veilingen lopen dus wel langer als je denkt, ook dat is niet prettig want je wilt wel weten waar je aan toe bent.

Verder vind ik dat ze bij Ebay een regel zouden moeten instellen dat je alleen op de laatste dag kunt bieden als je al eerder een bod hebt gezet. Zo weet de verkoper dat er voldoende animo is en als asp.koper weet je dat je 'erbij' moet blijven omdat meer mensen er in geinteresseerd zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:34

Maar dat maakt het bieden nou juist zo spannend, dat op de allerlaatste minuut bieden. Ik heb er al een keer de wekker voor gezet hoor Lips are sealed

En idd die komma ipv die punt...ik kreeg temet een hartverzakking!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:02

Sugarmiss schreef:
Nee autobod werkt op het moment dat je het in zet, dat kan natuurlijk aan het eind van de veiling zijn, maar ook al aan het begin. Een sniping-bod werkt echt pas in de laatste seconde.

Voorbeeld:
Jij ziet een mooi showzadel met een startprijs van $1. Jij wil het zadel graag hebben en hebt er $1000 voor over, dus zet je meteen een autobod van $1000. Iedereen die nu gaat bieden loopt tegen jou autobod aan tot die $1000 bereikt is. Degene die erover heen gaat is dan de hoogste bieder. Nu heeft iemand anders een sniperbod gedaan van $1500. Niemand ziet dit bod totdat de laatste minuut is aangebroken.

Dus in de praktijk kun je je zitten verlekkeren op een goedkoop zadel (want niemand biedt hoger dan jij) en op het laast ben je toch niet de hoogste. Ik vind het ook niet leuk als dit gebeurd.

Er is een veilingsite die de veilingtermijn verlengd met 10 minuten zolang er binnen de laatste 10 min. geboden wordt. Dus sniping is niet mogelijk.
Maar sommige veilingen lopen dus wel langer als je denkt, ook dat is niet prettig want je wilt wel weten waar je aan toe bent.

Verder vind ik dat ze bij Ebay een regel zouden moeten instellen dat je alleen op de laatste dag kunt bieden als je al eerder een bod hebt gezet. Zo weet de verkoper dat er voldoende animo is en als asp.koper weet je dat je 'erbij' moet blijven omdat meer mensen er in geinteresseerd zijn.


Thanks! Ik snap het nu helemaal!

Ik vind ook dat je wel zou mogen bieden op het laatste moment, maar dan inderdaad zonder die sniping dingen, zoals Cassidy, heb ik de wekker ook aleens gezet en zit hier dan midden in de nacht spannend in m'n eentje, lichten uit, achter die computer! Heerlijk!!!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:04

Echt balen, heb wat moois gezien alleen het kan niet naar Nederland verstuurd worden Verdrietig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:07

Kan wel hoor, moet je alleen even contact opnemen met de verkoper. Ze zeggen wel vaker "wil ship to US only", maar als je contact legt en zegt dat je full shipping wilt betalen (ligt rond de 20 Euro) en USPS air mail (surface is nog goedkoper) dan doen ze het meestal wel.
Betalen kun je dan meestal via Creditcard of via Paypal. Money Order zou ik niet doen, is veel te ingewikkeld en kostbaar.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:08

Ik heb de verkoper een berichtje gestuurt en hij heeft een contract waardoor hij niet naar het buitenland mag versturen.
Helaas pindakaas dus.
Het is trouwens wel een zwaar ding hoor Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:59

He wat jammer nou....is het een winkel of zo dat hij niet naar het buitenland mag versturen?

ossenburg

Berichten: 394
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: benschop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:54

Ja ik heb ook een account. Ook al wat dingen verkocht, allemaal op een prima manier. OK dan!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:33

Cassidy schreef:
He wat jammer nou....is het een winkel of zo dat hij niet naar het buitenland mag versturen?


Ja geloof het wel.
Ik heb eht al aan iemand anders gevraagd die daar woont maar ze zegt dat het het niet waard is omdat het zo zwaar is er hoge kosten bij komen.
Ik heb nu wel UGGS besteld via ebay Haha!

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:40

Zouden jullie dan ook een dressuurzadel via Ebay durven kopen?
Er staan best veel mooie zadels op. Zoals een Stubben Scandica waar nu een bod op zit van 230 euro met nog ca 2 dagen te gaan. Die kosten in Nederland 2e hands minstens 500 euro. Maar ik vind het nogal griezelig en ik heb nooit eerder iets via Ebay gekocht.

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:16

Ik heb alles bij elkaar al meer dan 15 zadels (Western) gekocht, zowel uit de VS als uit Duitsland en niet voor kleine bedragen Haha!. Tot dusver is alles nog goed gegaan.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:19

Vraag je van tevoren veel foto's? En stel je veel vragen, of is dat meestal niet nodig?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:40

Meestal is het niet nodig, als ze er goede foto's bijzetten en de beschrijving uitvoerig genoeg is dan hoef je verder geen informatie te hebben. Alleen bij een zadel zie je dus niet of de boom gebroken is, en ik ken dus iemand die een mooi zadel had gekocht bij een verkoper uit Mexico, en uiteindelijk een ander en minderwaardig zadel kreeg toegestuurd. En dan kun je verder helemaal niets meer doen om je gelijk te halen. Verkoper wordt dan wel gebanned, maar niets weerhoudt hem ervan om een nieuw account te maken en op dezelfde manier door te gaan.
Wat daarom heel belangrijk is, is te kijken naar iemands feedback. Ik ben zelf ook heel voorzichting met het kopen bij mensen met 0 feedback...

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:57

Is het onverstandig om niet via Pay-pall te betalen, maar gewoon over te maken?
Hoe kan je iets vanuit Duitsland het beste laten verzenden? En hoe kom ik erachter wat de kosten daarvan zijn?

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:05

Ik vraag altijd wel iets aan de verkoper, al was het alleen maar om te zien hoe snel/netjes iemand reageert. Een vraag is meestal niet moeilijk te verzinnen.
Feedback is idd heel belangrijk, maar mijn duurste zadel ( $ 1500) kwam van iemand met 0 feedback Cool
Verzenden doe ik altijd met de USPS (USA) http://ircalc.usps.gov/
en de Deutsche Post:
tot 2kg = € 8.20
Boven 2 kg:
http://www.dhl.de/dhl?check=yes&lang=de_DE&xmlFile=950

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:11

eveline_B schreef:
Is het onverstandig om niet via Pay-pall te betalen, maar gewoon over te maken?
Hoe kan je iets vanuit Duitsland het beste laten verzenden? En hoe kom ik erachter wat de kosten daarvan zijn?


De verzendkosten kun je het beste aan de verkoper vragen, omdat het verzenden toch samengaat met het gewicht van het zadel. Maar ik kan wel even kijken of ik een website kan vinden met informatie over het verzenden (ik ga ervan uit dat je het gewoon met de post wilt laten komen?)
Overmaken naar Duitsland is doorgaans geen probleem en volgens mij niet met extra kosten verbonden (is de Euro toch ergens goed voor). Je hebt alleen IBAN en BIC/SWIFT nummer van de verkoper nodig.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:27

Gewoon overmaken is dus niet onverstandig?
Jullie helpen me echt goed door mijn ebay-stress heen. Ik wil dat zadel graag hebben, maar ik durf nog steeds geen bod te doen, omdat ik bang ben dat ik iets over het hoofd zie.
De feedback die de verkoper heeft is positief. Er is maar 1 negatieve, maar dat is zelf een beetje een raar figuur met heel veel neg. feedback. Ik heb al een vraag gesteld n.l. of ze het zadel ook naar Nederland wil verzenden. Als ik niet snel antwoord krijg gaat het zoiezo niet door, omdat het zadel er nog maar 2 dagen opstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:31

Wat houdt een "uberweisung" in bij betalen? Is dat bruikbaar vanaf een NL rekening?

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:34

Uberweisung is gireren (of per bank natuurlijk Haha!)
Mogen we daaruit opmaken dat je het item hebt 'gewonnen' Haha!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:35

Zeer verslavend idd!
Let op dat je je aan je eigen gestelde limiet houdt, anders ben je nog duur uit Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:43

Eerst op i-net zoeken wat het in een normale (internet)winkel kost geeft vaak al een hoop duidelijkheid over de prijs.

UksterJarig

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:14

oh je moet dus op elke ebay site een verschilllend account maken.
want ik heb net aangemaakt op die van nederland, maar als ik dus op die van duitsland wil moet ik daar ook een account aanmaken

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:18

Nee dat hoeft niet. Met 1 account kun je over heel de wereld Ebayen Haha!

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:22

Jemig zeg, kost het 30 euro om iets vanuit Duitsland naar NL te versturen?