Wie is hier aangemeld bij Ebay?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:23

gvd! Iedere keer als ik bied gaat er eentje met 50 cent overheen.

Hoe kun je dat machientje omzeilen?

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:37

Zep schreef:
gvd! Iedere keer als ik bied gaat er eentje met 50 cent overheen.

Hoe kun je dat machientje omzeilen?

ik onthou wanneer zo'n produkt "afloopt" en bied dan 1 minuut van te voren hoger en ben ik dus hoogste bieder en is ie voor mij Haha!

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:56

Dat kun je dus niet Zep. Iemand heeft er duidelijk een 'autobod' op staan. Dat houdt natuurlijk ergens op, maar het is maar de vraag of jij zo hoog wilt gaan. Met kleine stapjes uitproberen en kijken waar je eindigd is de enige remedie.

Hou wel de normale 2e handsprijs in de gaten c.q. de winkelnieuwprijs want voor je het weet ben je duurder uit dan in de winkel. En vergeet ook de verzendkosten er niet bij op te tellen.

Naadje24: is leuk gevonden maar als jou hoogste bod nog lager is dan degene met een (hoger) autobod verlies je dus nog.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:59

Sugarmiss schreef:
Dat kun je dus niet Zep. Iemand heeft er duidelijk een 'autobod' op staan. Dat houdt natuurlijk ergens op, maar het is maar de vraag of jij zo hoog wilt gaan. Met kleine stapjes uitproberen en kijken waar je eindigd is de enige remedie.

Hou wel de normale 2e handsprijs in de gaten c.q. de winkelnieuwprijs want voor je het weet ben je duurder uit dan in de winkel. En vergeet ook de verzendkosten er niet bij op te tellen.

Naadje24: is leuk gevonden maar als jou hoogste bod nog lager is dan degene met een (hoger) autobod verlies je dus nog.

dat ben ik helemaal met je eens

maar ik heb ook een maximum Tong uitsteken

en als ik die gelijk dan biedt dan gaan ze er toch vaak overheen,maar als ik toch weet hoger te bieden 1 minuut van te voren dan kunnen ze mijn niet meer overbieden (en niet hun grenzen verleggen)

tuurlijk win ik niet altijd zo'n dikke portomonnee heb ik niet altijd Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:01

ik ben geen lid, wordt er helemaal geen wijs uit eigenlijk Lachen

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:08

@Waterkippie: klik hier en klik dan op in de blauw balk op 'meer weten', je krijgt dan een kleine rondleiding hoe eea werkt en wat de mogelijkheden zijn.

@zep; aanmelden in het buitenland hè Cool domme duitse privacyregels Haha!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:12

Sugarmiss schreef:
Cool domme duitse privacyregels Haha!

haha beetje onleesbaar zelfs me bril kan dat niet zien Tong uitsteken Nerd

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:21

daar helpt de quoteknop erg goed voor Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:39

dank je SM, ik ga eens kijken Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:42

Zitten jullie op de Nederlandse of op een buitenlandse ?
Op de Nederlandse site hebben ze niet veel Verward

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:40

@Kojack
Sugarmiss schreef:
Ik Ebay al jaren. NL stelt qua paardenspul idd niets voor, maar .de en .com des te meer. Zeker als je net als ik 'Western' bent.
In de winkel zijn die spullen gewoon 2x zo duur (minstens).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:30

En de verzendkosten dan vanuit US of Duitsland? Zijn die hoog?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:07

Ik vind dat het verschil of het uit DL of US komt soms echt zeeeeer weinig
Je betaalt af en toe nog meer als het uit Duitsland komt, echt zo stom

Ik zoek gewoon altijd internationaal, de spullen die ik graag wil hebben ze niet in NL.

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:14

Ok ik geef het toe, ik ben ook e-bay verslaafd, vooral leuke westernspullen in shetland maat vind ik te gek. Koop ook vaak meerdere artikelen zodat ze voor hetzelfde geld meegestuurd worden.

Met als gevolg dat ik nu bv 4 westernhoofdstellen heb liggen in shetlandmaat terwijl ik niet eens een shetlander heb Knipoog

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 02:28

Ik heb net wat leuks gezien, komt uit amerika.
Hoe kom ik erachter wat de kosten zijn om het hierheen te halen ?

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 05:49

Wij kopen hier ook alleen via de duitste e-bay, vooral mijn man maakt er veel gebruik van. Hij is een Mercedes uit 1960 aan het opknappen en veel dingen koopt hij via e-bay.de voordeel voor mij is dat wel af en toe een weekendje naar duitsland gaan en in een leuk hotel gaan slapen!

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:18

Citaat:
Hoe kom ik erachter wat de kosten zijn om het hierheen te halen ?


Er staat bij de gegevens een link "stel een vraag aan de verkoper" als je die aanklikt krijg je een schermpje waar je kan vragen of ze willen vertellen wat de kosten zijn, dan krijg je vanzelf een mailtje terug met een antwoord.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:20

Ik ben ook aangemeld, op een buitenlandse site. Ik heb o.a. heel veel van mijn modelpaardenverzameling via Ebay gekocht.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:24

naadje24 schreef:
en als ik die gelijk dan biedt dan gaan ze er toch vaak overheen,maar als ik toch weet hoger te bieden 1 minuut van te voren dan kunnen ze mijn niet meer overbieden (en niet hun grenzen verleggen)



Helaas is dat dus ook niet zo. Er bestaat Software die heel veel mensen gebruiken die op het allerlaatste moment je nog kan overbieden. Dat heet sniping. En helaas komt dit steeds meer in opkomst...waardoor het bieden op Ebay soms ook niet leuk meer is.

Dus als je denkt dat je de laatste minuut niet meer overboden kunt worden: met die sniping tool lukt het tot de allerlaatste seconde.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:28

Wat gebeurd er dan wanneer 2 bieders die sniping hebben? Ik had er nog niooit van gehoord! kan me voorstellen dat het daardoor minder leuk wordt als je het niet hebt!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:30

Dan blijven ze elkaar overbieden Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:35

Kijk, de bedoeling is dat je op Ebay je hoogste bod aangeeft, en dat een ander daar dan overheen kan zitten. Soms pakken mensen dat verkeerd aan: als jij iets wilt verkopen en je vraagt bijv. een vriendin om er op te gaan bieden om de prijs omhoog te drijven, dan is dat iets wat niet mag (heet chill bidding) en daar kun je voor gebanned worden. Maar soms zie je dus echt dat mensen alleen maar bieden om de prijs omhoog te drijven, ook al zijn ze niet in het item geinteresseerd. Dat risico loop je ook op een echte veiling.

Bij sniping geef je alleen het hoogste bod aan de software door, zodat die op het allerlaatst met je maximum bid komt. Geen shill bidding meer, geen kunstmatig opdrijven van de prijs. Klinkt nu alsof ik de software aanprijs, maar dat is dus niet zo. De lol van het bieden, de spanning als je de prijs langzaam ziet stijgen of als je een hele lange tijd als hoogste bieder staat is "half the fun". Doordat anderen die sniping software gebruiken, heb ik echt geen lol meer in Ebay...
En ik weet al wat jullie zeggen: dan gebruik je hem toch ook? Eh, nou nee. Daar ga ik dus echt niet aan meedoen.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:45

Cassidy schreef:
Kijk, de bedoeling is dat je op Ebay je hoogste bod aangeeft, en dat een ander daar dan overheen kan zitten. Soms pakken mensen dat verkeerd aan: als jij iets wilt verkopen en je vraagt bijv. een vriendin om er op te gaan bieden om de prijs omhoog te drijven, dan is dat iets wat niet mag (heet chill bidding) en daar kun je voor gebanned worden. Maar soms zie je dus echt dat mensen alleen maar bieden om de prijs omhoog te drijven, ook al zijn ze niet in het item geinteresseerd. Dat risico loop je ook op een echte veiling.

Bij sniping geef je alleen het hoogste bod aan de software door, zodat die op het allerlaatst met je maximum bid komt. Geen shill bidding meer, geen kunstmatig opdrijven van de prijs. Klinkt nu alsof ik de software aanprijs, maar dat is dus niet zo. De lol van het bieden, de spanning als je de prijs langzaam ziet stijgen of als je een hele lange tijd als hoogste bieder staat is "half the fun". Doordat anderen die sniping software gebruiken, heb ik echt geen lol meer in Ebay...
En ik weet al wat jullie zeggen: dan gebruik je hem toch ook? Eh, nou nee. Daar ga ik dus echt niet aan meedoen.

hmmmm dat wist ik nog helemaal niet
gelukkig nog geen last van gehad
maar als ik dat wel krijg dan is bij mij de lol er ook snel vanaf

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:50

Ik denk dat je minder kans hebt op die sniping software als je in Nederland blijft bieden. In Amerika is die helaas veel vaker in gebruik.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:19

jeddah schreef:
Wat gebeurd er dan wanneer 2 bieders die sniping hebben?

Zoals eerder gezegd is het software die buiten Ebay om werkt. Ebay blijft gewoon de uiterste biedttijd hanteren.
Met sniping gaat het bieden in de laatste seconden dus razendsnel, maar het is afgelopen zodra Ebay zegt dat het 'tijd' is. Het is dus maar net wie er geluk heeft.

Waar je wel voor moet uitkijken is waar je bent ingelogd als je gaat bieden.
Het is mij wel eens gebeurd dat ik op de NL-site was ingelogd en zat te bieden op een USA item, als je dan dus een , invoert ipv een punt bij het bedrag, dan biedt je ineens met een heel andere bedrag Cool
En dan is last-minute bieden niet leuk meer Haha!