Waarom...(Western negatief ??)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:04

jeddah schreef:
Dat geldt denk ik net zo voor dressuur ruiters Verward .

Als ik dat had gevonden, dan had ik dat wel zo getypt.
Het niveau van het western rijden is in Nederland zo verschrikkelijk bedroevend, dat men al gauw vindt dat men goed is.
Toevallig ken ik wel echt goeie westernruiters, godzijdank.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:21

Lovely schreef:
Als ik dat had gevonden, dan had ik dat wel zo getypt.
Het niveau van het western rijden is in Nederland zo verschrikkelijk bedroevend, dat men al gauw vindt dat men goed is.
Toevallig ken ik wel echt goeie westernruiters, godzijdank.


Noem ze eens?

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 17:51

Anya schreef:
@Yessy: Jeddah heeft ook aan aangegeven dat er verschil is tussen het gruwelijke dralopje en een goed gereden langzame pleasuregalop waarbij de takt in stand blijft. Dat laatste is heel moeilijk te toen...zo langzaam en toch de achterhand voldoende meenemen en de gangen vlak genoeg houden om het perfecte plaatje te leveren.

Oehh, hier ben ik het zo mee eens...
Heb een aantal maanden terug een clinic van Jean Claude Dysli meegedaan
en kregen we daar les in. Hoe hij dat deed; echt het zag er zo simpel uit
op Oki, maar toen moesten we zelf...
Pfffft...
En wij kregen les, dus wat we fout deden, werd meteen gecorrigeerd.
Bij mensen die gewoon wat erop los rijden, en geen les hebben, wordt
het dus niet gecorrigeerd, terwijl zij denknen het goed te doen...
Jammer is dat...

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 17:52

sflj schreef:
Noem ze eens?

Idd, ben ik ook wel beniewd naar... Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:06

Ik geef zelf als engelse ruiter en instructeur een mevrouw les op haar western paard......... Niet dat ik iets snap van het westerngebeuren Haha! Haha! Haha! maargoed!

Haar probleem was idd het sloffen. Nou je hoeft geen western instructeur te zijn om dat probleem aan te pakken, bleek Haha! Haha! Haha!.

Ik vond het vreselijk moeilijk de eerste paar keren, maar nu kijk ik alleen maar naar de benen en de passen, de cadans en de regelmaat......... en naar haar houding Haha! Haha! Haha! En ook daar kan ik zeggen meer binnenbeen, meer stelling enzovoort enzovoort

Uiteindelijk is de basis hetzelfde, maar dan ietsiepietsie anders Haha! Haha!
Maar we kunnen elkaar heel goed vinden in de combinatie dressuur/western.
In ruil krijg ik westernles op haar paard.......... en das best heel erg leuk Haha!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:10

sflj schreef:
Noem ze eens?

Waarom zou ik? Moet ik dan ook alle slechte ruiters op gaan noemen voor jou?? Geloof me nou maar, ik heb het een en ander al voorbij zien komen aan westernruiters. In alle gradaties eigenlijk van paardenmishandelaar, echte prutsers, tot ruiters die acceptabel bezig waren tot mensen die goed bezig waren met hun paard.

Dit topic gaat over western en niet over dressuur, vingerwijzingen naar dressuur hebben nu echt geen zin.

En voor iedereen die een paard te jong heeft gestart (dat is onder de 3 jaar, 36 levensmaanden), wel eens zo'n rug gezien van zo'n paard???

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:53

Sjuimpje schreef:
Ik ben niet negatief over western, in tegendeel zelfs.
Wel ben ik behoorlijk gematigd over veel mensen die menen 'western' te rijden. Dat zijn vaak de mensen die bij het Engelse geen puntje in de B dressuur konden scoren en dus ook niet mochten springen en omdat ze die Westernoptoming en kleren zo stoer vonden maar die tak van sport hebben gekozen. Een paard verzamelen is tenslotte maar lastig, dat sjokken is veel makkelijker.
Westernzadel, éénoorhoofdstel, flinke stang in, grote hoed, spijkerbroekie, pizzasnijders om de kojbojlaarsjes et Voila, de westernsport is weer een miskleun rijker.

Gelukkig ben ik juist door Bokt veel wijzer geworden en heb ook verschillende mensen ontmoet die wèl een knap staaltje western kunnen rijden.

Sjuimpje, you're a genius Haha!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:37

Lovely schreef:
Waarom zou ik? Moet ik dan ook alle slechte ruiters op gaan noemen voor jou?? Geloof me nou maar, ik heb het een en ander al voorbij zien komen aan westernruiters. In alle gradaties eigenlijk van paardenmishandelaar, echte prutsers, tot ruiters die acceptabel bezig waren tot mensen die goed bezig waren met hun paard.

Dit topic gaat over western en niet over dressuur, vingerwijzingen naar dressuur hebben nu echt geen zin.

En voor iedereen die een paard te jong heeft gestart (dat is onder de 3 jaar, 36 levensmaanden), wel eens zo'n rug gezien van zo'n paard???

Waarom zou je? Nou omdat ik (en met mij nog enkelen,waarschijnlijk) erg benieuwd zijn naar wat of eigenlijk wie jij een goede westernruiter vindt.
En de ,volgens jou, slechte mag je van mij ook gerust noemen, al zullen daar een aantal mensen misschien niet zo blij mee zijn.
En wat de vingerwijzingen betreft; de ts vroeg waarom er ,vooral door dressuurruiters, zo negatief tegen het westernrijden wordt aangekeken.
En wat jouw vingerwijzing over het al-dan-niet te vroeg starten betreft; ik begrijp niet wat dat met dit onderwerp te maken heeft. En nee, ik heb nog nooit zo'n rug gezien, misschien komt het toch niet zo veel voor, dat vroege starten. Anders had ik dat wellicht toch ooit eens gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:49

sflj, het is bij het western rijden niet zo heel bizar om op een te jong paard te gaan zitten, want in Amerika bij de futurity enzovoort. Dat soort argumentatie wordt echt nog gebruikt door mensen die met een te jong paard bezig gaan.
Ik bedoel dan rontgenfoto's en kale ruggengraten? Slechte ruggen heb je waarschijnlijk gewoon al genoeg gezien, zonder dat je het wist.

Nee, ik vind het nergens op slaan om namen te noemen, niet iedereen bokt en jij kent ook niet iedereen persoonlijk. Het niet noemen van mensen kan net zo vervelend zijn als het wel noemen van namen.
Het is dus eigenlijk gewoon jouw probleem als je me niet zou geloven.