Sperziebonen????

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast654

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 23:53

Vandaag kwma ik bij mijn paard en gewoonte trouw keek in zijn voerbak. Lagen er een paar sperzieboontjes, een halve groene paprika en wat blaadjes spitskool oid in.
Er is dus ieman op stal geweest die dat heeft gevoerd en niemand heeft dat natuurlijk gezien Frusty
Oceral hangen camera's maar toen keek er uiteraard niemand. Zal wel weer eens iemand zijn geweest die naar de kinderboerderij ging en er daar achter kwam dat de beesten niet gevoerd mochten worden en het dus maar aan de paarden op de manege heeft gegeven, tsja paarden lijken natuurlijk net op varkentjes Frusty

Maar weet iemand of het kwaad kan? Ik weet niet hoeveel hij heeft gehad. Zal wel niet zo veel zijn want hij vond het duidelijk niet zo smakelijk.

Ik kan me daar zo aan ergeren aan die achterlijke lui die denken dat de manege een openbaren soort dierentuin is waar je gezellig de paardjes kan voeren. Er hangen wel posters dat bezoekers zich moeten melden bij een personeelslid maar dat doen ze toch niet. En een bordje met Niet voeren wortd ook genegeerd, een par boterhammetjes kan toch geen kwaad? Is zo zielig anders. Frusty Frusty

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 07:49

Da's nou precies een van de redenen waarom ik never op een manege wil staan. Ik denk dat je daar nl. verdomd weinig tegen kunt doen....

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 08:04

Je kunt er niks tegen doen denk ik! Op de boerderij hangen ook bordjes, niet voeren op zondag. Maar iedereen voert tocn. Ook staat er op de wei ingang: geen plastic/kinderwagens/voer mee in de wei
Het overgrote deel van de mensen doet het toch... Frusty
Mensen zijn gewoon stronteigenwijs en daar kun je niks tegen doen Boos!

Of het schadelijk is, denk het niet, suus eet ook wel eens sperziebonen en is er niet ziek van geworden. Maar ik denk dat je toch ff op moet passen ivm koliek

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2
Nederland Kampioen 2015 Hippiade Vaardigheid in de Klasse L enkelspan paard :#

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 09:08

Euh ik sta op een grote manege maar ik heb het geluk dat ik halvewege een lange paardengang sta. Gevolg is dus dat hij weinig verwennerij krijgt. De meeste weten ook dat ik daar niet van hou omdat als hij dan zijn zin niet krijgt hij gaat slaan tegen de deur. De mensen die met hun paarden bij het einde van de rij staan daar merk ik aan dat ze altijd wel verwend reageren als je voorbij loopt met je emmer met voer Verward.

Wat je kan doen is er een briefje op hangen dat je liever niet hebt dat hij door anderen wordt gevoerd. Dat moet werken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Gast654

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 09:32

Pablo staat heel aantrekkelijk bij een binnenhofje waar altijd veel wandelaars even naar binnen gaan. Een bordje ophangen ga ik zeker doen maar er zijn al meereder mensen die dat ook hebben gedaan en die paarden krijgen ook nog gewoon wat: zeggen die bezoekers: "ach zo'n beetje kan toch geen kwaad?"
En dan heb je nog al die ouders ook die beledigd zijn als je tegen hun kind zegt dat er niet gevoerd mag worden. Frusty
Sowieso belachelijk soms gaan ouders gewoon op het terras zitten en laten hun spruiten van nog geen 4 jaar zelfstamdig door de manege kuieren. Staat er dus opeens een hummeltje naast je. Doodlink. Kinderen en bezoekers mag je gelukkig altijd wegsturen van de directie, ze hebben niks te zoken in de stallen.
Sommige mensen snappen gewoon niet dat dat jouw eigen paard is en dat ik dus nog altijd bepaal wie er aan mijn paard mag zitten en wie niet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-11-09 09:35 ]</font>

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:22

Toen ik nog op de manege stond had ik daar ook altijd erg veel last van.
Ik heb toen een bordje op de staldeur gehangen met"niet voeren, pony heeft speciaal dieet ivm ziekte". Het was meteen afgelopen, kennelijk moet er eerst iets zijn voor mensen eens nadenken bij wat ze doen.

Wat niet is kan nog komen...

Gast654

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 11:32

Da's wel een goede!
Ik schrijf gewoon op dat hij en ernstig ziek is en daarom een speciaal dieet moet hebben en dat hij ook harstikke vals is en bijt Extreme duivel

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie