Wie heeft er een GPS?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Wie heeft er een GPS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 11:14

Ik wil erg graag een GPS. Liefst eentje die ik kan combineren zodat ik m en op mijn paard en in de auto kan gebruiken.

Te paard vind ik het belangrijk dat je je startlocatie kunt ingeven en dat je dan gewoon een eind kan gaan rijden in het bos. Als je dan terugwilt, dat je dan je huidige locatie kan ingeven en dat de GPS dan de richting aangeeft die je moet nemen om op de startlocatie terug te komen.

Wie heeft er een GPS en wat zijn de mogelijkheden daarvan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:03

Ik heb er een, maar gebruik hem heel weinig.

Verdwalen kan ik niet, want paardje weet altijd overal de weg terug naar stal. In de winter is het wel makkelijk als het donker en koud wordt.

Helaas heb ik de keren dat ik hem meenam best lang moeten wachten op satelieten. Dikke 5 minuten met je paard stilstaan, ging niet makkelijk, hij gaat dan toch weer een paar meter aan de wandel en als er dan weer te veel bomen om je heen zijn, is de positie/ontvangst tov de sateliet weer anders. Ga je een uitgestrekt natuurgebied verkennen, of je gaat met je paard naar een onbekend stuk bos, kun je de parkeerplaats erin zetten en gaan met die banaan. Ben je het zat en wil je terug, kun je via de kortste route teruglopen, je ziet dan via de route die hij laat zien welke richting je uit moet blijven lopen. De ruiterpaden slingeren en dat kan je richtinggevoel in de war brengen, GPS is dan een makkelijk steuntje.

Dus verbinding is meestal niet super. Wel heel handig om een paar leuke routes met herkenningspunten erin te zetten. Je kunt zien hoeveel km je van A naar B kunt lopen.In de auto is het ook leuk, je reeele snelheid kun je zien tov je kmteller. Ook zie je of je de juiste route neemt. Dus je zet je huis erin en het eindpunt en je kunt in de rondte rijden. Stel, op vakantie kun je altijd via je GPS je hotel, kamping etc. terugvinden.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:05

Ik heb de Etrex Legend. Superding. Ik gebruik hem in de auto en op het paard. Je moet wel even klooien wil je hem op het paard kunnen gebruikem want hij moet natuurlijk plat liggen. Ik heb hem op mijn zadeltas voor gemonteerd. Ik vind het erg prettig zo'n ding bij me te hebben omdat hij alles vastlegt. snelheid, gem. snelheid bewogen, stilstand tijd, etc etc. Hij maakt een route en je kan waypoints ingeven.

Ik wil niet meer zonder.