SPOED!! Doen of niet?? SPOED!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:40

Ook ik zou het niet doen, als ze het aankoopbedrag al niet eens kunnen betalen, wat dan als hij daar een week staat en hij krijgt iets? Kunnen ze dat dan wel betalen? Verder ligt de prijs van tiko meer rond de 3250 dan de 2500, vooral zoals de prijzen nu liggen. 3 of 4 kleine kinderen zou ik mijn paard zowiezo niet heendoen. Dat zie ik hier op stal al, ze willen allemaal tegelijk rijden, schreeuwen om wie er eerst mag, zodra er geen begeleiding bij is trekken ze die pony om in galop en vliegen over de kop! En wat als ze iets ouder worden en vriendjes krijgen? Daar staat je paardje dan. Nee ik zou zoeken naar iemand die bekend is met tinkers, studies ed al achter de rug heeft en die ook een financiele buffer heeft als er iets met jouw paardje gebeurd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:44

Ik zou het wel doen...misschien dat ze de vraagprijs wel zouden kunnen maar niet willen betalen? Ik denk dat Tiko het daar heel erg naar zijn zin zou gaan hebben, en paarden zijn tegenwoordig ook niet meer zo snel verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:45

Als mijn paard echt weg zou moeten, is goed tehuis belangrijker dan prijs.

Ik weet dat Tinkers ontzettend populair zijn geworden de laatste 3 jaar, maar eerlijk gezegd vind in 3250 ontzettend veel geld voor een tinker.

Alle tinkereigenaren nu heel erg boos, maar sorrie hoor, mijn paard, springengefokte KWPN-er met best leuke papieren, kostte maar net paar honderd euri's meer.

Met jouw paardje kun je misschien iets meer dan alleen rustige ritjes door de bossen, maar wees eens reeel. Een bom geld hoor.

Ik vind het geld wat ze je bieden, een goede prijs en dan ook nog een goed tehuis. Ik zou absoluut niet aarzelen.

Zelfs als die van mij weg moest ging hij ook voor die prijs naar een evenzo goed tehuis. Hij heeft niets gepresteerd in de springsport,dus heeft geen meerwaarde ontwikkeld, maar is een superpaard om te hebben. Een heel goed allround rekreatiepaard, met meer kunnen en heel betrouwbaar. Het is maar waar je je accent legt.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:01

Nee Russel, het is waar de tinkermensen en handelaren van NU het accent leggen. Als zij die bedragen willen betalen ( en dan is 3250 nog weinig!!!) Waarom zou je het dan niet vragen?

Scubadoo

Berichten: 800
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:11

Als die mensen hem echt graag willen hebben hoesten ze die laatste 300 euro ook nog wel op. Gewoon je poot stijf houden.

Ann

Berichten: 13275
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:16

russel schreef:
Ik vind het geld wat ze je bieden, een goede prijs en dan ook nog een goed tehuis. Ik zou absoluut niet aarzelen.

Helemaal mee eens, als alles oke lijkt als je Tiko brengt, zou ik het doen.

Mijn eigen tinker heb ik voor een prijs gekocht die ik bij het paard vond passen, en niet bij het woord Tinker.
En dat was een klein beetje meer dan wat de gemiddelde Fjord kost.

Nu is Tiko veel luxer en mooier gebouwd, en zal daardoor wel meer moeten kunnen opbrengen. Het is een mooier type paard.

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:28

Ik zou vasthouden aan de bodemprijs. Dat is lekker zeg, vragen naar je bodemprijs en dan daar nog onder gaan bieden.
Gewoon 2800 en anders niet.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:34

Doe wat je hart je ingeeft Nerd , niet wat wij zeggen

snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:35

Esme_27 schreef:
Wat ik begrijp zijn deze mensen toch wezen kijken? Dus je hebt ze ontmoet?

Als JIJ een goed gevoel hebt over deze mensen zou ik het doen voor €2500,-

Ik denk niet dat je binnen 2 weken een betere koper hebt (lees meer geld) en hier heb jij een goed gevoel over dat is ook heel wat.


Vind ik ook. Je kan nog wel een tegenbod doen van 2750 bijvoorbeeld. Gewoon nog een beetje verder onderhandelen. Als het idd een boer, gaat hij daar al vanuit. Daarom gaat ie ook onder jouw bodemprijs zitten. Ga maar eens naar een paardenmarkt, daar gaat het niet anders.

En je moet voor jezelf uitmaken wat je wilt: een goed tehuis voor je paard, een goed bedrag en ook nog voor 1 september weg? Keuzes maken.
Succes

Danea
Berichten: 81
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:36

ik zou het denk ik wel doen aangezien je hem eigenlijk ook kwijt moet en de vakantietijd is net geweest, veel mensen hebben hun geld dan zo'n beetje op, straks heb je hem nog 2 maanden staan en dan krijg je er 3000 voor dan heb je eigenlijk nog niks want hij heeft je dan ook weer 2 maanden geld gekost dus dan zie ik het verschil niet zo met nu 2500 of straks 3000 maar je moet het natuurlijk zelf weten.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:37

ik zou het doen,
je zou hem kunnen vasthouden, maar 1 maand verder en je hebt weer kosten gehad.
en als je denkt dat hij het daar naar zijn zin gaat krijgen, waarom dan niet doen Verward

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:38

Ik zou het als ik in jouw plaats stond ook niet doen. Nog niet eens zozeer vanwege het bedrag, hoewel het mij zo lijkt dat ze als ze 2500 euries contant kunnen neerleggen die 300 meer ook geen probleem zou moeten zijn... Bedoel, als ze hem echt zo geweldig vinden en zo graag willen Verward
Ik weet nog dat ik op zoek was naar een tinker met een max. bedrag in m'n hoofd. De vaste prijs voor Sam lag best flink hoger, maar het was precies het paard wat ik wilde hebben, dus ben gewoon akkoord gegaan en nee, ik was echt niet stinkend rijk ofzo (was het maar waar Knipoog ).
En Tiko is het imo (en voorzover ik kan beoordelen van foto's en je verhalen) echt waard, hij kan heel netjes lopen en geweldig springen.
Zelf vind ik ook de prijzen van de tinkers tegenwoordig behoorlijk aan de hoge kant, maar als ik dan Tiko vergelijk met tinkers op bijv marktplaats die (iig zoals het op de foto uitziet) lopen als een natte krant vind ik jouw prijs heel netjes.

Maar belangrijker, het goede thuis: zoals meerderen al schreven, ze zijn misschien TE eager. Eerst vragen naar je bodemprijs en vervolgens 300 euro eronder gaan zitten, sja.... Verward Ik weet niet, het is gewoon het hele verhaal wat niet lekker klinkt. Alleen daarom zou ik me aan die bodemprijs houden. Hoe zit het trouwens met de vader en moeder van de kinders?
Bovendien zou ik het persoonlijk niet fijn vinden als m'n paard zou worden gereden door 5 personen waarvan 4 kids.

Hoe dan ook, het is jouw keuze en jouw gevoel wat bepaalt of je hem wel of niet aan ze verkoopt. Alleen jij hebt die mensen echt meegemaakt, dan kunnen wij met z'n allen wel vanalles gaan vinden maar wij hebben ze niet gezien en wij staan niet in jouw schoenen.

Succes met je beslissing in elk geval Ach gut

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:43

Tiko schreef:
En omdat ik diep in mijn hart Tiko helemaal niet kwijt wil, kon ik me er ook niet toe zetten weer hard achter de verkoop aan te gaan.

Omdat ik denk dat je er nog best wel moeite mee gaat krijgen, lijkt het baasje me het belangrijkst. Die heb je nu een goeie. Als je afwacht moet er én weer een lief baasje komen én hij moet meer bieden.
Het is eigenlijk meer: speel je op safe of niet? Omdat dit een gevoelig iets is zou ik het wel doen. En anders kan je inderdaad nog proberen om er wat geld bovenop te doen.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:13

In je eerste topic had je het ook over een mevrouw die "ongeveer" 2500 euro te besteden had. Is die nu helemaal van de baan, of heb ik ergens overheen gelezen? Als zij over de prijs wil praten kan je het toch eens worden voor 2750?

Is Tiko eigenlijk geschikt om door verschillende kids waarschijnlijk niet even consequent gereden te worden? Anders zou hij bij hun ook tegen kunnen vallen, en dan is hij binnen no-time weer weg daar!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:14

Ik zou het wel doen, als hij maar een goed huis heeft

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:15

Ik zou hem niet onder de prijs ,die ik zelf ervoor zou willen hebben,wegdoen.
Bovendien zijn er ook mensen die wel het geld hebben EN een goed huis bieden.
Als je hem verkoopt zou ik zeker meegaan naar zijn nieuwe stekje,als ik daar al niet was geweest.
En proberen om contact te houden met zijn nieuwe eigenaar.
Dat laatste heb ik ook nog steeds met de vorige eigenarenvan mijn paard, en dat was in het begin heel handig als ik vragen had.
Succes ermee OK dan!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:18

Waarom verkoop je hem niet met terugkoop garantie dus als hun hem willen verkopen moeten ze hem eerst aan jou aanbieden dan voorkom je het verhaal van handelaar naar handelaar.
Je kunt hem ook laten leasen of verhuren blijft hij van jou maar zijn de kosten voor hun

Anders als je hem gewoon verkoopt is een goed tehuis beter dan de prijs

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:25

Ik vraag me af bij mensen die de bodemprijs niet willen/kunnen geven of ze dan als het paard ziek wordt die kosten wel willen/kunnen betalen. Ik zou het niet doen, ik vind t allemaal veel te gehaast overkomen! Waarom meteen na 1 x kijken zeggen van kom m maar meteen brengen en contant geld willen geven? Waarom niet nog een 2e keer rustig kijken, even rijden, en dan beslissen wat ze willen..

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:26

Ik vind ook dat je het moet doen! Die 2500 euro is een mooie prijs voor Tiko en als je die mensen ook ziet zitten, is het de juiste beslissing. Hij moet voor 1 sept. weg, stel je doet dit niet en wil wachten, misschien kan je hem dan niet meer kwijt en doe je hem uiteindelijk in nood, nog voor een lager bedrag weg. Maargoed ik zou er nog even goed over nadenken en doen wat je zelf het best lijkt.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:13

miepmiep schreef:
In je eerste topic had je het ook over een mevrouw die "ongeveer" 2500 euro te besteden had. Is die nu helemaal van de baan, of heb ik ergens overheen gelezen? Als zij over de prijs wil praten kan je het toch eens worden voor 2750?

Is Tiko eigenlijk geschikt om door verschillende kids waarschijnlijk niet even consequent gereden te worden? Anders zou hij bij hun ook tegen kunnen vallen, en dan is hij binnen no-time weer weg daar!


Dir vraag ik me dus ook af?! Die mevrouw, heb je daar nog wat van gehoord? Misschien ene optie om toch nog eens beide partijen tegen elkaar af te wegen........

Wat wil mevrouw a met hem? wat heeft ze hem te bieden, is het wel verstandig om Tiko naar meneer B te doen omdat hij 4 kinderen heeft die idd waarschijnlijk niet al te consequent met hem om zullen gaan...

Ik zou alles tegen elkaar afwegen, temeer ook omdat ik vind dat die opa en oma wel erg snel van bod veranderen en ik meer het idee heb dat jouw paardje beter af is bij 1 eigenaar dan bij een horde kinderen!

Overigens vind ik niet dat je de verkoop van Tiko moet af laten hangen van 1 sept., dan maar een maandje langer erover doen, je hebt tenslotte ook in het verleden ervoor gekozen om hem te kopen en als je echt een goed tehuis wilt zoeken en er een goede prijs voor wilt hebben moet je nu ineens niet al te veel haast hebben, zo maak je geheid de verkeerde keuzes!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:21

napoleon schreef:
Dir vraag ik me dus ook af?! Die mevrouw, heb je daar nog wat van gehoord? Misschien ene optie om toch nog eens beide partijen tegen elkaar af te wegen........

Wat wil mevrouw a met hem? wat heeft ze hem te bieden, is het wel verstandig om Tiko naar meneer B te doen omdat hij 4 kinderen heeft die idd waarschijnlijk niet al te consequent met hem om zullen gaan...

Ik zou alles tegen elkaar afwegen, temeer ook omdat ik vind dat die opa en oma wel erg snel van bod veranderen en ik meer het idee heb dat jouw paardje beter af is bij 1 eigenaar dan bij een horde kinderen!

Overigens vind ik niet dat je de verkoop van Tiko moet af laten hangen van 1 sept., dan maar een maandje langer erover doen, je hebt tenslotte ook in het verleden ervoor gekozen om hem te kopen en als je echt een goed tehuis wilt zoeken en er een goede prijs voor wilt hebben moet je nu ineens niet al te veel haast hebben, zo maak je geheid de verkeerde keuzes!


Helemaal mee eens

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 12:26

Allemaal vreselijk bedankt voor de reacties.

Maar even voor de goed orde:

*Tiko wordt voor 1 van de meisjes, niets voor allemaal!

*Alle paarden lopen bij opa en oma, ook die van de andere kinderen, dus geld voor onderhoud moet geen probleem zijn

* Opa wil volgens mij gewoon niet meer uitgeven voor een pony voor zijn kleindochter, denk dat hij het best kan betalen

* Ik heb WEL een goed gevoel bij die mensen, maar niet bij de prijs

* terugkoopgarantie is denk ik niet nodig EN niet haalbaar, want als ik hem verkoop omdat ik ga studeren, kan ik hem volgendjaar ook niet betalen.

* En... ik ga nu contact opnemen met die andere mevrouw.

Nogmaals ontzettend bedankt, weet alleen nog steeds niet wat ik moet doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:43

Opa wil toch net als die mevrouw 2500 euro betalen Verward Dus dan als de prijzen gelijk zijn, wat is dan het probleem, toch die 300 extra, die die mevrouw ook niet gaat betalen?

Snap het ff niet meer.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 12:53

russel schreef:
Opa wil toch net als die mevrouw 2500 euro betalen Verward Dus dan als de prijzen gelijk zijn, wat is dan het probleem, toch die 300 extra, die die mevrouw ook niet gaat betalen?

Snap het ff niet meer.



Mijn vraagprijs is hoger dan het bod van Opa. Die andere mevrouw is niet komen kijken, want ze wilde minder besteden. Haar net aan de lijn gehad, zij is inmiddels bezig met een ander paardje.

Mijn probleem? Ik denk dat Tiko meer waard is dan die 2500 en weet dus niet of ik het moet doen, ik weet niet of ik mezelf zo te kort doe.

Ik ben tevreden over de mensen, niet over de prijs....

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:55

Ik zou nog een tegenbod doen als ik jou was.
Je zou het verschil kunnen delen......dus 150 euro in ieder geval erboven op.......zo geven jullie allebei een beetje toe.

Succes in ieder geval en ik hoop dat je de goede keus maakt.