Knoflook giftig???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloompje
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:46

Inderdaad Prompertje net als zovelen. Daarom zet ik mijn bedenkingen er ook bij dat het zo vaak gemakkelijk en langdurig gegeven word, en met welke gevolgen.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:48

zo als ik gelezen heb is als je teveel knoflook voer het dus giftig is.
Knoflook vernietigt de rode bloed cellen.
hier een stukje wat ik gevonden heb op het internet.


knoflook
Omdat knoflook voor mensen goed lijkt te zijn denken velen dat dit dan ook wel goed voor paarden zal zijn. Uit onderzoek is echter gebleken dat knoflook voor paarden giftig is en in verband wordt gebracht met een bepaalde vorm van bloedarmoede (zie internet met de zoekwoorden horse garlic blood). Of een kleine dosis gevaarlijk is daar zijn de meningen nog over verdeeld, maar waarom zou je risico gaan lopen? knoflook wordt door paarden van nature niet gegeten en dat zou wel eens een reden kunnen hebben...
gevolgen voor je paard. Zo is knoflook - een favoriete toevoeging -


Annick

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:51

Tja, ze zeggen ook dat je kanker krijgt van duo-penotti. Over alles zijn de meningen verdeeld. Dat zal in de paardenwereld ook altijd zo blijven.

Bloompje
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:52

Bedankt Annick! Mijn restant knoflooksnippers gaan naar de vuilnis! (Gelukkig heb ik nooit veel gevoerd en zelfs nog minder als de dagelijks aanbevolen maatschep voor pony's) Ik voer geen knoflook meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:57

Van knoflook wordt ook altijd gezegd dat het 'bloed zuiverend' is. Mijn eerst vraag is dan wat er gezuiverd moet worden in het bloed??? Wat is er vies en wat moet er dus 'uit'.
Dus, leg eens uit wat dat zuiveren inhoudt??

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:15

Heb een tijd knoflook gevoerd, en mijn paard leeft nog altijd.
Mijn pony heeft het ook overleeft. Bij hem werkte het erg goed, zijn zweet stonk vreselijk naar de knoflook. Maar bij mijn paard niet, en die at het absoluut niet graag.
Als het zo giftig zou zijn, waarom zouden ze het dan in de ruiterzaak verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:20

Lovely schreef:
Van knoflook wordt ook altijd gezegd dat het 'bloed zuiverend' is. Mijn eerst vraag is dan wat er gezuiverd moet worden in het bloed??? Wat is er vies en wat moet er dus 'uit'.
Dus, leg eens uit wat dat zuiveren inhoudt??


Het kan helpen bij ontstekingen, zoals bij mijn paard zn catsratieplek. Waarom, vraag dat niet aan mij Haha! , de dierenarts raadde het aan en dat zou die denk ik niet doen als het giftig is .

prompter

Berichten: 11094
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:20

Wel eens van geld verdienen gehoord Ethelate Haha!? Bijna iedereen die paarden heeft denkt dat knoflook veel goed doet, dus dat verkoopt als een trein.

En nee, het is niet "zo giftig", maar je paard kán er last van krijgen. Overigens vraag ik me net als Lovely af waar het nou wél goed voor is, aangezien ik geen enkel verschil merk bij paard wel of geen knoflook voeren. Het is vnl goed voor de portemonnee van al die verkopers ben ik bang Scheve mond

prompter

Berichten: 11094
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:21

Fellor schreef:
Het kan helpen bij ontstekingen, zoals bij mijn paard zn catsratieplek. Waarom, vraag dat niet aan mij Haha! , de dierenarts raadde het aan en dat zou die denk ik niet doen als het giftig is .


Mijn huisarts raadt me geen knoflook aan bij ontstekingen, terwijl het voor mij toch echt niet giftig is *LOL*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:47

promptertje schreef:
Mijn huisarts raadt me geen knoflook aan bij ontstekingen, terwijl het voor mij toch echt niet giftig is *LOL*.


Dat slaat niet echt ergens op , ten eerste is een paard geen mens en ten tweede heb je tegen ontstekingen vercshillende middelen bij ons en dan zou toch niet meteen dit aangeradebn hoeven worden? En als dat niet gebeurt betekent het niet meteen dat mijn dierenarts het over mijn PAARD verkeerd zegt?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-04 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:53

promptertje schreef:
Mijn huisarts raadt me geen knoflook aan bij ontstekingen, terwijl het voor mij toch echt niet giftig is *LOL*.

De mijne deed dat ooit wel.
Verder heb ik ook een paard wat beter eet als er knoflook in zit.
Ze likt de laatste korrels uit de emmer.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:29

Ik denk niet dat het erg kwaad kan als je het met maate voert, maar als je er te veel van geeft kan het na jaren gebruik het immun system van je paard verminderen.
het word in veel suplementen gedaan dus er zouden al veel paarden ziek zijn geworden.
ik moet zeggen dat ik geen plus punten heb kunnen ontdekken aan mijn paard doordat ik hem knoflook geef.
ik heb het nooit in de winter gegeven alleen in de zomer, maar de vliegen blijven er niet voor weg.
maar jullie moeten maar eens zoeken op het net, en lezen wat uit de onderzoeken is gebleken.
ik geef het in ieder geval niet meer.
Annick

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 01:11

Ik geef me paardje ook elke dag in de zomer knoflook voor de vliegen...
maar het helpt niet, die irritante vliegen blijven komen. Frusty

Volgens mij kan knoflook geen kwaad, anders moet je even kijken op

www.paardendrogist.nl
Citaat:
staat veel info over dit soort dingen en volgens mij kan je met vragen altijd bellen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 03:33

Ik voer het in de zomermaanden ook.... knoflooksnippers dan. Jiron eet het gewoon bij zijn biks, los eet hij het niet, vindt hij toch niet zo lekker denk ik. Maar of het giftig is???

prompter

Berichten: 11094
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 07:49

Fellor schreef:
Dat slaat niet echt ergens op , ten eerste is een paard geen mens en ten tweede heb je tegen ontstekingen vercshillende middelen bij ons en dan zou toch niet meteen dit aangeradebn hoeven worden? En als dat niet gebeurt betekent het niet meteen dat mijn dierenarts het over mijn PAARD verkeerd zegt?


Bij paarden heb je ook verschillende ontstekingsremmers Fellor, dat zou mijn dierenarts aangeraden hebben. Ik eet zelf graag en regelmatig knoflook, maar bij mij houdt het ook geen verkoudheden oid tegen. Ik vind dat paardeneigenaren veel te veel goede eigenschappen aan knoflook toedichten, maar uit wetenschappelijk onderzoek is nooit zoveel gebleken van een goede invloed.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:37

Knoflook is in iedergeval niet goed voor paarden en mijn merrie kreeg er dus ook vreselijke krampen en pijn van.
Maar ieder paard reacheerd anders op langzaam vergiftigen Knipoog

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:47

Ik ken een vrouw die al jaren lang 8 tenen verse knoflook eet, yep een hele vieze adem Lips are sealed , maar haar huid, ziet er uit als iemand van 18...

Maar goed, alles waar te voor staat is niet goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:49

Een vrouw is geen paard

En ben toch blij dat het geen bekende van me is, want dan ruik je niet alleen maar met je adem naar knoflook,m aar de lucht komt ook uit je porieen, bleh

En zou zij nu geen last van muggen hebben?
Vraag eens Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:50

irish_lady schreef:
De voedingsdeskundige die ik bij Pavo sprak zei ook dat knoflook niet goed voor paarden was!

Vertelde ze ook waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:50

promptertje schreef:
Bij paarden heb je ook verschillende ontstekingsremmers Fellor, dat zou mijn dierenarts aangeraden hebben. Ik eet zelf graag en regelmatig knoflook, maar bij mij houdt het ook geen verkoudheden oid tegen. Ik vind dat paardeneigenaren veel te veel goede eigenschappen aan knoflook toedichten, maar uit wetenschappelijk onderzoek is nooit zoveel gebleken van een goede invloed.


Toch ben ik het er niet mee eens, oke, je moet a-natuurlijke dingen nooit jaren en tijden gaan voeren , maar er is zoveel niet bewezen en als mensen er baat bij hebben met hun paard kan je dat ook wel gewoon aannemen in plaats van dat je vasthoudt aan het idee dat het nutteloos is omdat jij het idee had dat het niet werkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:51

runningkawa schreef:
Een vrouw is geen paard

En ben toch blij dat het geen bekende van me is, want dan ruik je niet alleen maar met je adem naar knoflook,m aar de lucht komt ook uit je porieen, bleh

En zou zij nu geen last van muggen hebben?
Vraag eens Haha!


hahahaha *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:55

Ik ben gestopt met het voeren van knoflooksnippers dat mijn merrie was bevallen van haar veulen. Dit omdat er gezegd werd dat het veulen de melk dan niet lekker meer zou vinden. Ik merkte, toen ik het voerde, niet dat het veel hielp tegen de vliegen. Knoflook schijnt behalve bloedzuiverend ook antibacterieel en antiparasitair te zijn.
Wat ik wel merkte is dat mijn merrie veel dronk na het eten van haar biks met de snippers erdoor. Ze probeerde ook om de snippers heen te eten.
Voor mij dus geen knoflooksnippers meer. Ik heb nog een paar kilo liggen, iemand interesse?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:57

Ik voer Sabiha ook knoflook voor de vliegen. Zodra die beesten weg zijn stop ik ermee en volgend jaar krijgt ze het weer. Als ik naar alle paarden bij ons in de wei kijk, zie je dat Sabiha het minste last heeft van vliegen. Anderen valt het ook op, en die gaan dus volgend jaar ook knoflook voeren. Ik schrik eigenlijk wel van de berichten die hier staan, zou ik moeten stoppen met die knoflookpoeder, als ik me houd aan de voorgeschreven hoeveelheid?

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:02

Weten jullie dat het maanden duurt voordat je het "vlieg weg"effect krijgt met die snippers/korrels Met vloeibare knoflook gaat het iets sneller maar het duurt nogsteeds zeker een maand of 2 elke dag voeren Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:04

De knoflookpoeder geeft resultaat na 3 weken elke dag voeren. En of dat klopte kan ik je niet vertellen aangezien ik er mee begonnen ben toen het nog niet zo warm was en er niet zoveel vliegen waren.