paard/pony loslaten/aan iemand anders toevertrouwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

paard/pony loslaten/aan iemand anders toevertrouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 20:33

Hey allemaal. Ik vroeg me af of jullie je paard/pony los kunnen laten. Ik echt totaal niet En als m'n pony of bijrijdpony ziek is ben ik er haast de hele dag. Zoals vandaag m'n bijrijdpony is ziek en de Da wist ook niet wat het was Huilen

Maar nu heb ik 2 weken terug een eigen pony gekocht en daar wil ik ook echt geen verzorgers voor hoe druk ik het ook heb. Dat staat vast. Alleen de eigenaresse van m'n bijrijdpony mag haar dan onder zadel meenemen naar buiten. Al heb ik het hier zelfs ook moeilijk meegehad terwijl ik alles met haar pony mag.

Maar zoals gister mijn oma is gister met ambulance opgehaald heel ernstig Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen en ik had afgesproken dat ik zavonds de paarden eten zou geven en binnen zetten. Maar dat kon nu niet. Daarom zou iemand anders het doen en ja hoor wat hoor ik vandaag. Mijn pony mag niet op het weiland vanwege gevoeligheid voor bevangenheid. Bleek dat het hekje open heeft gestaan met en heeft Butterfly van 7.00 tot 22.30 op het weiland gestaan. Gelukkig had de huisoppasser gezien dat ze buiten stond en haar weer in de paddock gezet.

Nu vroeg ik me af hoe dat bij jullie is. Maar bij mij is dit echt extreem kijk ook altijd alles 3x na als ik weg ga enz. Ik ben altijd bang dat er wat mis gaat.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:55

Twee jaar geleden stond hier iemand voor de deur die ik helemaal niet kende.Een meid van 18,of ze me mee mocht helpen met de verzorging van m'n paard.Ik heb toen gezegd dat er ik even over na wilde denken of ik het überhaupt wel wilde.Ik dacht bij mezelf toen:"wie ben je,waarom kom je en wat wil je van me?".
Ik wilde nooit iemand in de buurt van m'n paard hebben en als op vakantie ging,maakte ik me druk of het allemaal wel goed ging.
Ik heb het toen toch maar gedaan en ze is nu één van me beste vriendinnen.We hebben toen goeie afspraken gemaakt over wat ik wel en niet wilde en daar heeft ze zich altijd aan gehouden.
Ik dacht altijd dat er niemand tussen mij en m'n paard zou kunnen komen,maar het viel me reuze mee.
Voor m'n paard is het achteraf ook beter geweest,ze kreeg veel meer aandacht dan voorheen.

Het kan natuurlijk weleens fout gaan,zoals gister bij jou pony dus.
Het lijkt me alleen niet verstandig om iedereen te gaan wantrouwen,dan kom je nergens.Denk ook aan je paard!

Succes Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:58

Ik ben heel selectief met wie er aan mijn pony mag komen en dat is Petra (NoaC op bokt) en Yvette (Saxo, bijrijder van Petra). Verder wil ik er niemand bij in de buurt hebben en al zeker niet rijden.

Wel vind ik het makkelijker te accepteren als hij door iemand anders buiten of binnen wordt gezet.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 20:58

Ja daarom ben ik ook aan het oefenen met haar loslaten maar het is gewoon heel moeilijk. Zeker als er iets mis gaat.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 21:00

Overigens met voeren en binnen zetten heb ik geen problemen enkel over de weg als ik er niet bij ben.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:01

MaiNat schreef:
Overigens met voeren en binnen zetten heb ik geen problemen enkel over de weg als ik er niet bij ben.


Ik laat niemand over de weg...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:04

ik heb ook moeite om mijn paard uit handen te geven! Mijn ouders doen het en dat gaat best goed en ook kan ik terugvallen op mijn stalbaas. Verder houd ik er niet van om mijn paard aan iemand anders over te laten aangezien hij een apart karakter heeft en soms onvoorspelbaar druk ineens kan doen...

MissMarjo
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:17

Ik snap helemaal waar je het over hebt.
Toen ik pas een eigen pony had kon ik hem bijna ook niet los laten.
Ik ging echt elke dag.Maar nu ik weet dat er mensen zijn die ook goed voor hem zorgen als ik er een dagje niet ben gaat het wel goed.
En je pony ret het heus wel een dagje zomder je.
Het moet ook leuk blijven he .
Succes met afkicken.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:33

Ik probeer het nog steeds te leren. Inmiddels heb ik een fijne schare aan mensen om me heen die ik blind vertrouw met mijn paard. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat er jaren over heen zijn gegaan.
Je bent voor jezelf tenslotte altijd degene die het het beste doet. Je eigen manier is altijd het best.
Zaterdag ga ik voor twee weken op vakantie, maar ik laat mijn beestje met een goed gevoel achter. (maar ik zorg wel dt ik meer dan genoeg beltegoed heb om naar huis te kunne sms-en, stiekem toch controle uitoefenen Bloos )

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 21:35

Overigens vertouw ik haar wel toe aan personen die ik goed ken zoals de eigenaresse van mijn bijrijdpaard maar omdat Butterfly een shet is willen heel veel kleine meisjes ook dingen met haar doen. Als ik met haar wandewl ofzo komen ze al na je toe , wel leuk die aandacht maar toevertouwen nee.

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:13

Ik vond het in het begin ook erg moeilijk om Remi aan andere mensen toe te vertrouwen. Remi heeft een verleden en was erg aanhankelijk/eenkennig naar mij toe. Toen moest ik extra gaan werken en heb de beslissing genomen (met veel moeite) om een bijrijdster te nemen. Toen ik zag hoe goed zij en andere stalgenoten voor mijn paard waren als ik niet kan komen, was het eigenlijk over.