Welke zadelmakerijen maken zadels op maat??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:38

Of Hulsebos nou wel of niet zadels verbouwd, maakt, of whatever, maakt toch niet uit, als het zadel maar goed ligt en lekker zit. En het toch om een zadelmaker die een zadel om maat kan maken, dat kunnen ze toch, ik ben zeer tevreden naar mijn Hulsebos die naar mijn smaak (ver)maakt is.... (Alleen die singelstoten, dat blijft een probleem)

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:50

Hetja schreef:
Of Hulsebos nou wel of niet zadels verbouwd, maakt, of whatever, maakt toch niet uit, als het zadel maar goed ligt en lekker zit. En het toch om een zadelmaker die een zadel om maat kan maken, dat kunnen ze toch, ik ben zeer tevreden naar mijn Hulsebos die naar mijn smaak (ver)maakt is.... (Alleen die singelstoten, dat blijft een probleem)


Mee eens. ik heb ook een HB, en ben er erg blij mee. mijn paad heeft last v z'n rug en ik heb de arts in Bodegraven gevraagd waar de zadelmaker rekening mee moest houden... Er is o.a. n extra randje boven de kussens gezet (er zit altijd al een randje en ik heb er 2 op mijn zadel). daarna met het zadel paard bereden bij de arts en deze was zeer tevreden! Ilion loopt veel beter met zijn nieuwe 9aangepaste) HB, en daar gaat het toch om?! En wie of waar maakt mijn niets uit.

Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:56

ik ben het met hetja en shirleyA eens!

Ann

Berichten: 13317
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:44

Ik heb indentiek model Fryso en Hulsebos zadel in handen gehad, en van verschillende insiders de info over de productie in Engeland, ik wil je wel een aantal namen pben, maar verwacht niet dat die jou iets zeggen.

Maakt toch verder ook niet uit als jullie tevreden zijn met je zadels Knipoog

Ik heb helemaal niets tegen de Hulsebos zadels, het enige wat mij stoort, is dat het overkomt alsof de zadels in de eigen zadelmakerij worden gemaakt, helemaal vanaf de zadelboom.

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:52

Ann schreef:
Ik heb indentiek model Fryso en Hulsebos zadel in handen gehad, en van verschillende insiders de info over de productie in Engeland, ik wil je wel een aantal namen pben, maar verwacht niet dat die jou iets zeggen.

Maakt toch verder ook niet uit als jullie tevreden zijn met je zadels Knipoog

Ik heb helemaal niets tegen de Hulsebos zadels, het enige wat mij stoort, is dat het overkomt alsof de zadels in de eigen zadelmakerij worden gemaakt, helemaal vanaf de zadelboom.



Je hebt gelijk, maar het gaat mij om het resultaat, en dat is goed. Waarom Hb daar niet eerlijk in is weet ik niet. Maar het is een fijn zadel.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:53

Ann schreef:

Ik heb helemaal niets tegen de Hulsebos zadels, het enige wat mij stoort, is dat het overkomt alsof de zadels in de eigen zadelmakerij worden gemaakt, helemaal vanaf de zadelboom.


Zo vergaat het mij ook als ik ze zie staan op evenementen.
Ik vind het niet netjes om te doen voorkomen dat ze alles zelf doen..
Hoe kun je jezelf en je klanten zo voor de gek houden?


Daarbij zijn er beslist andere merkzadels te bestellen die eenieder passen zonder de pretentie te hebben dat het om "maatwerk" gaat.

Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:43

nou, hij is langs geweest hoor!
sommige stukken komen uit het buitenland, maar ze maken/zetten zelf het door jou uitgekozen zadel in elkaar.

hij heeft mijn paard eerst kaal bekeken, toen met mijn oude zadel en daarna ben ik gaan "passen".
uiteindelijk heb ik de WB4 uitgekozen, zit echt heerlijk.
de zadels hebben allemaal een standaard model, alles wat je wil veranderen kost geld. ik laat mijn bladen 1,5 cm verkorten, hij vond het niet nodig(hij smeert je dus geen duurder zadel aan), ik wel. dat kost 25 euro om ze te verkorten. verder heb ik glad leer met sneider leer, dit is standaard dus dat kost niks extra. persoonlijk zit dit net zo goed als kalfsleer en gaat ook langer mee. heb er meteen dressuurbeugelriemen, hoesjes, beugels en een singel bij gedaan. heb een anatomische singel gekozen, was ook niet echt nodig, maar dan heeft hij meer vrijheid en dat vond ik belangrijk aangezien hij zich daar altijd stuk loopt.
hij heeft daarna op de poetsplaats zijn schoft met een buigzame strip opgemeten en overgetekend. ik heb wel de mazzel dat ik een paard heb met een modelrug, dus niet overbouwd, geen extreem hoge schoft, etc..
dus Saffron kan met standaard kussens door het leven.
ik vond het wel een persoon met verstand van zaken, hij heeft ook echt goed staan kijken hoe ik reed en hoe alles zat en zei meteen dat het uitgekozen zadel mij het best zat. wat helemaal grappig was hoe veel sneller mijn paard reageerde met dit zadel. ik wou een middendrafje doen en schoot zowat achterwaarts van mijn toekomstige zadel af, zo snel vertrok hij in een uitgestrekte draf!
over tien weken komen ze hem brengen, dus ik ben benieuwd!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:00

Zo! Nou, ik was eigenlijk zo zat van al die insinuaties dat ik vandaag meneer Hulsebos zelf even persoonlijk gesproken heb en wat duidelijkheid heb gevraagd!
En voordat iedereen nu zegt: jaaaaaa, wie zegt dat hij jou de waarheid vertelt? Kan ik jullie nu verzekeren dat het een heel eerlijk en open gesprek is geweest.
Degene die bij zijn eigen standpunt blijft, soit......prima.....zegt genoeg. Degene die wel meer duidelijkheid willen mogen mij pb'en

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:12

Ik ga je wel pben ik wil ook een S&T hoofdstel Haha!

Knipoog

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:13

Anoukie schreef:
Ik ga je wel pben ik wil ook een S&T hoofdstel Haha!

Knipoog


Jij moet eerst nog heel hard oefenen.................Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:13

Levy schreef:
Jij moet eerst nog heel hard oefenen.................Haha!


*oefent zich suf* Haha!

Voor de sier is toch ook leuk Haha!?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:18

Anoukie schreef:
*oefent zich suf* Haha!

Voor de sier is toch ook leuk Haha!?


Voor op foto's en aan de muur leuk ja Haha!

Om mee te rijden nog niet nee Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:27

Ach, dat gezeur of Hulsebos maatwerk levert of niet.
Ik heb nog nooit zulke goede, prettige zadels gehad als die van Hulsebos.
En of het maatwerk is!
Het zadel werd helemaal op de schoft van het paard gemaakt, dus ook al bouwen ze het zadel niet zelf vanaf de boom, als iets speciaal voor een paard gemaakt wordt is het maatwerk, klaar.

Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:53

ow, heb een foutje gemaakt.. Bloos het verkorten van je zweetbladen kost niks extra. alleen als ze langer moeten = meer leer. ik heb ook gevraagd hoe het zat met de singelstoten omdat volgens meerdere mensen die snel stuk gaan. het zit zo: ze hebben een tijdje buffelleer hiervoor gebruikt omdat dat soepeler was, uiteindelijk betekende dit dat het sneller versleet. nu hebben ze gewoon weer hun stoten in glad leer. da's sterker.
die jongen zei meteen ow, die roddels komen zeker van bokt??grappig..