wanneer welke deken en in welke situatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:09

Mijn paard is ook snel in een dikke vacht, en komt er dan ook niet snel meer uit! Als ik toen ging rijden, raakte ie na 15 min. al bezweet en had het hartstikke warm, hij stond gewoon te zweten in z'n stal. Daarom ben ik dus wel voor dekens. Dat het'onnatuurlijk' zou zijn ben ik het niet mee eens.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:18

Moeilijk he.
En de verhalen van andere maakt het nog moeilijker.

Mijn god....sommige paarden hebben nog net geen sjaal en must om/op.
Wanten om de hoeven.
...........................als ik nu sommige mensen maar niet op een idee breng..............

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:19

Nou het zou me niks verbazen, je ziet steeds gekkere dingen. Frutsels en tuttels voor je paard.

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 23:19

hahaha Haha!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:41

expresso schreef:
denk dat ik dit ook maar ga doen lijkt me meer dan genoeg..
en buiten ook een 200 grams (waterdicht)?


jup, buiten ook

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 08:11

Mijnes krijgen geen deken meer op, ze zijn niet van glas!
Ze houden zichzelf wel warm.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:32

De mijne krijgt wel een deken om, als het rond de 10 graden wordt (s'nachts) begin ik met een zomerdeken. En hoe kouder het wordt hoe dikker het deken wordt. Ik wil gewoon doortrainen in de winter en dan is het wel fijn als je paard niet zo'n dikke vacht heeft (is voor het paard zelf ook fijner). Ik heb een 0 grams regendeken veel grams winterdeken zweetdeken en een 200 grams staldeken. Deze dekens combineer ik naarmate het kouder wordt.

En de shet staat gewoon met d'r eigen jasje op de weide Lachen

monaatjuh
Berichten: 184
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: almelo

Re: wanneer welke deken en in welke situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:59

nou mijn paardje draagt in de zomer een zomerdekentje in de wei....alleen om de stomme reden dat hij wit is....en ik hem graag schoon op een wedstrijd wil tonen....als het kouder word gaat de fleece erbij onder.....breekt de winter aan...dan gaat de winterdeken erop en gaat het zonnetje weer schijnen?dan zijn de fleece en de zomerdeken weer aan de beurt...en is ie daar ff aan gewend...dan beginne we weer bij het begin.Mijn paard heeft snel last van stijve spieren..en daarom hou ik hem graag goed warm...ik ben verder van mening dat een paard echt niet zoveel last heeft van de deken.en als je met een wit paard dat in de wei staat in de zomer fatsoenlijk op een wedstrijd wil verschijnen helpt dagelijks poetsen maar bar weinig.

Verder kunnen we wel gaan zeure over wat natuurlijk is....maar dan kunne we ook gaan discusseren of een paard wel op stal mag en brokken mag worden gevoerd....dekens horen nu eenmaal bij een rijpaarden soms.vooral als deze wedstrijden rijden...wand in de natuur word een paard toch ook niet dagelijs gepoetst en gereden...dus moeten we dat dan ook maar gaan laten??? Vingers aflikken

ik zou
een winterdeken van rond de 300-400 gr
en een fleecedeken(liefst nog met hals....)
aanschaffen

monaatjuh
Berichten: 184
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: almelo

Re: wanneer welke deken en in welke situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:00

bij een paard dat altijd op de wei heeft gestaan ligt dit trouwens(voordat er commetaar komt) anders....die zijn gewend zichzelf warm te houden...en leven ook bijna zoals ze in de natuur leven..

Mexx

Berichten: 1063
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Grootegast

Re: wanneer welke deken en in welke situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:10

Ik heb voor de winter een waterdichte deken van 220 gram en een waterdichte deken van 360 gram. Verder een wollen zweetdeken voor winters na het rijden en een cooler voor zomers, die ga ik gebruiken om op te leggen na een wedstrijd. Verder heeft ze zomers nooit een deken op (nu ook al niet meer).