Erbij blijven in de trailer gevaarlijk?(noodgeval)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 13:06

Even afgezien van alle boetes, regels, en ander gedoe met de politie.
Een vraag voor de mensen die er niet bij waren gebleven, wegens de mogelijke risico's: Wat hadden jullie gedaan? Hij moest met spoed naar de kliniek. Vastzetten leek ons niks, aangezien hij steeds wilde gaan liggen/rollen/omvallen enzovoorts. Los laten staan leek ons ook niks, omdat hij zich redelijk gemakkelijk kon omdraaien in de trailer. En we konden ons nog meer ramp-scenario's bedenken die we echt niet konden gebruiken.
Dit leek ons de enige optie, maar wat hadden jullie dan gedaan?

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:34

Als een paard echt wil gaan liggen, hou je hem in de trailer echt niet overeind omdat jij er naast staat.
Ik had eerst de DA gevraagd om een pijnstiller te geven, daarna hem in de trailer gezet, idd los, en was gaan rijden.
In het geval van een vrachtwagen kun je hem daar in zetten.
Sowieso iets wat je in gedachten moet houden: nooit zolang uitstellen in geval van koliek tot het echt te erg wordt. Soms gaat het heel snel, maar soms lopen ze een dag te emmeren voordat ze beslissen naar de kliniek te gaan. En dat is dan soms te laat....Lips are sealed .

Wat Laurae al zei: geen enkel paard is het waard om je leven voor op het spel te zetten. Niet die van een ander, maar ook niet die van jezelf.

Je suis Charlie.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:57

Ik heb laatst bij een benzine pomp in een rijdende caravan gestaan. (ik moest wat pakken, en tegelijk reeg mijn moeder te horen dat we daar niet machten staan, enz, dus ze moest wel gaan rijden)
Meteen snap ik waarom er zoveel beesten er zo'n hekel aan hebben Knipoog

Maar waarom kon ze niet vast staan? Maakt toch weinig uit of jij het touw vast houd, of het touw zit aan een oog vast?
Ik zou niet zomaar er bij gaan staan. Als ze in paniek raken, ben je de l*l

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers