Wat zouden jullie doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 14:04

Aanstaande zaterdag ga ik op concours met mijn pony die nog maar 1x in de trailer heeft gestaan en dat was toen hij 1 jaar was ( hij is nu 4 jaar).
Nu hebben we wel geoefend enzo, maar de reis duurt ongeveer 3 uur.
Zouden jullie hem iets kalmerends geven of gewoon zo laten?
Misschien nog andere tips?

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:05

Hoe ging het oefenen de trailer in? Ik zou hem niks kalmerends geven want dat kan ook weer werking op je wedstrijd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:07

Als je op concours gaan is het zowiezo uitkijken met rustgevende middelen. Geef evt. ter ondersteuning Rescuedruppels (Bachbloesemremedie), maar verder zou ik het niet doen. Als het zonder kan, is dat altijd het beste.
En OF het zonder kan, weet je alleen door het te proberen.

Maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo snugger om voor een eerste keer op concours meteen 3 uur verderop te starten. Waar start je dan in hemelsnaam vanuit Goes? In Groningen ofzo? Lekker handig...

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:12

Drie uur? were-of-all-places ga jij op concours?
Maar los daarvan, hoe minder hoe beter, dus gewoon op de trailer zetten en rijden maar. Eventueel een hooinet, eten is rustgevend. Verder is de rijstijl van doorslaggevend belang; je moet rijden alsof er een open emmer zoutzuur in de trailer staat, die dus NIET om mag vallen *LOL* vooral bochtenwerk is belangrijk, hier kun je niet langzaam genoeg gaan, op remmen staat de doodstraf en ook accelereren is voor idioten. rechtuit snelheid maakt niet uit, daar hebben ze geen last van. Vergelijk het maar met staan in de bus (reist iemand daar dan nog mee? *LOL* )

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:14

je kan toch ook onderweg een pauze houden of niet?

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 14:17

3 uur rijden hebben we even ruim genomen en aangezien we maar 80 mogen en er ook nog eens vakantieverkeer terug komt. Hij vond het erg onwennig om in de trailer te staan en hooi geven onderweg waren we sowieso van plan, maar ik weet dus niet zeker of dit genoeg is om hem rustig te houden. Hij kan soms namelijk erg baldadig zijn als hij iets nieuws tegenkomt. Heb niet graag dat hij zichzelf namelijk de trailer uitsloopt.
Nog meer tips?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:21

Citaat:
je kan toch ook onderweg een pauze houden of niet?

dat zou ik zeker niet doen, ik neem aan dat het concours in Nederland is, hoewel je in 3 uur wel van Groningen naar Maastricht kan..... Scheve mond ook met trailer...

gewoon inladen en rijden, hooinet erin, klaar is kees, niet moeilijk gaan doen, zorgen dat je een route hebt zonder files en een afgetankte auto, zodat je in 1 streep door kan rijden.

Als je iets kalmerends geeft, kijk dan goed of het geen middel is dat onder doping valt bij wedstrijden.

Persoonlijk houd ik er niet van om met een verdoofd paard in de trailer rond te rijden

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 14:27

Idd is pauze geen goede oplossing want dan heb je juist, denk ik, kans dat hij moeilijk gaat doen omdat hij eruit wilt of niet meer erin wilt ( als je hem eruit haalt.
Misschien is het idd beter dat we gelijk doorrijden met een hooinet erin.
We hebben wel een camera in de trailer hangen zodat we toch kunnen zien wat hij allemaal uitspookt.