Eten met bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Eten met bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 19:02

In hoeverre kan dat eigenlijk kwaad??
Ik vind het nog wel eens leuk om met mijn bijrijdpaard een rondje te wandelen door het park, nou kan ik hem niet meenemen aan een halster, dus doe ik henm zijn hoofdstel in.
Hij mag niet de hele tijd eten, maar af een toe een hap en dan niet al te lange plukken.
Ik heb het idee dat het niet zo heel veel kwaad kan, aangezien ik er bij ben en hij niet die hele lange plukken neemt.
Dus mijn vraag in hoeverre kan het kwaad dat het paard met bit in eet?

Groetjes Jocelyn


Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:05

Tja risico blijft er altijd en ik wil het niet hebben dat ze met bit in eten...Kun je geen touwhalster meenemen of onder het hoofdstel vast maken, zodat ze kan eten zonder bit?

Als ze een bit in hebben mogen ze van mij dus niet eten, anders ben je aan het rijden en is het steeds stoppen omdat ze een hap willen nemen...of een tak vastpakken en dan loslaten zodat jij hem tegen je knar krijgt...nee dankje Tong uitsteken

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:08

Starlight mag eten met dr bit, alleen als ze braaf is geweest en als ik dr stilzet bij een plukje gras. Ze weet hoe het moet en nog nooit heeft ze er problemen mee gehad het gras achter dr bit te duwen.

Maar ze is wel een draver met flexibele tong, daar schijnen meer dravertjes last van te hebben Tong uitsteken

IcePrincess

Berichten: 7737
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:15

Ik laat Gaia ook gewoon eten met bit, wel zonder sperriem, kan ze beter kauwen Tong uitsteken . Als ik het bit daarna uitdoe zit het gras er niet omheengedraait ofzo (werd mij altijd verteld dat ik daarom niet met bit mocht laten eten)
Maar als ik haar echt lang laat eten doe ik het bit wel uit, eet wel zo lekker Knipoog .

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:38

Ik ben het met Ineke2 eens, heb geen zin om bij ieder grasplukje opeens stil te staan omdat mevrouw een hap wil. Ik heb ook altijd gehoord dat het niet echt verstandig is om een paard met bit te laten eten omdat dat moeilijker kauwt.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:38

Kan makkelijk, dikke paarden gooien ze ook vaak met een bitje in de wei in.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 07:04

Nee, in principe leer ik de paarden niet om met bit te gaan eten. Dat kunnen ze zoveel doen in het weiland als ze willen, dus waarom per se met bit in?

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 09:08

nou het gaat mij er dus om dat ik gewoon ontspannen wil wandelen helaas als ie schrikt wordt ie helemaal blind van paniek, dan heb je meer aan een bit dan aan een halster en daarom neem ik heem mee naar buiten met hoofdstel...

Maar zo te zien is het dus kwa gezondheid niet zo'n grote ramp

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:19

Ik gebruik met wandelen weleens een halsterhoofdstel, dat vind ik erg makkelijk. Misschien een ideetje om zo'n ding aan te schaffen

I may not always talk a lot of sense, but i'm always happy to listen!!!

Nieuwe foto's in mijn profiel!!!!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mirriezz, Speirs, wendyh en 23 bezoekers