Hoeven krabben..hoe vaak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:22

ik krab ze ook bijna nooit uit.
Mijn paarden hebben ook nergens last van.
Als het erg blubs is krab ik ze wel 2 a 3 per week uit ivm rotstraal.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:24

Citaat:
Op 2001-11-07 16:38, schreef Heike:
...Hoe vaak krabben jullie uit? en hebben jullie ooit nagedacht waarom je ze zo vaak uitkrabt? Of waarom niet natuurlijk...


En ook de titel zegt genoeg. Beter lezen Springkoe! Koe

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:28

????? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:30

Even de vorige pagina lezen (onderaan) Cowgirl *LOL*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:30

Ik krab ze elke morgen voordat ik Iskander uit stal haal, de hoeven uit, ten eerste omdat er nog klei etc. van de vorige dag in zit, en ten tweede omdat hij anders het hele pad viesmaakt! Kan ik weer gaan vegen... *LOL*
Iskander heeft trouwens ook best erge stinkhoeven, dus dat krabben is echt nodig om ze schoon en droog te houden... Scheve mond\

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:30

ik kijk wel elke dag naar de onderkant van z'n hoef,maar ik krap ze niet elke dag uit.en tijdens het lopen van het weiland naar de stal valt het meeste eruit Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:33

Ik krab ze altijd na het rijden uit; geleerd op de manege waar ik gewerkt heb. Wat er in de stal inkomt, kan geen kwaad. Wat er buiten de stal inkomt wel. Dus vandaar na het rijden. Ook niet altijd trouwens, als ik in de binnenbak gereden heb niet.... Ben een beetje een slons wat dat betreft. Maar de hoefsmid is altijd erg tevreden met me (ook omdat ik altijd een lekker bakkie voor 'm zet Lovers , hihi)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 20:44

Hey Sonja heb het juist andersom geleerd. Voor het rijden de mest etc eruit halen en na het rijden niet krabben omdat er dan alleen droog bakzand inzit(tja binnenbak he)

is altijd beter dat de urinezuren en mest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:47

Ik moest zeker bij m'n vorige stal eerst over een pad met hele 'fijne' (naja, niet fijn als in leuk maar fijn als in niet grof, snappie?) steentjes, en die gaan in de witte lijn zitten. Is erg slecht voor de hoef.
En nu rijd ik in een buitenbak (als het niet regent Schijnheilig ) met houtsnippers, en die kunnen in de groeven blijven zitten.

Bij die manege waar ik werkte werd overigens bijna alleen maar buitengereden, dus vandaar!

Als ik bij jou op de manege stond zou ik ook niet zo vaak krabbelen, want jullie hebben een hartstikke fijne bodem.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:48

elke dag 1 keer met een buitenrit ofzo soms 2 keer of als ik in de modder buitenbak heb gereden
sowieso voor het rijden want in de wei raken de hoeven echt vol. en dat loopt niet fijn heb ik gehoord en na een buitenrit of buitenbak ook effe want dan zitten ze ook helemaal vol

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:12

Ja als mijn paard over de viezigheid uit stal nog eens klonten klei/modder in zijn hoeven heeft zitten, dan haal ik dat er mooi uit Lachen
Sinds hij ijzers heeft en ik bv op steentjes of zand met hout snippers rij/longeer dan ga ik altijd de hoeven langs want soms blijft er (vooral bij houtsnippers) iets achter het ijzer steken.
Als ik gewoon in de bak gereden heb, dan krab ik zijn hoeven daarna niet uit.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:28

Iedere dag voor het rijden krap ik ze uit. In duin en bos zijn de ruiterpaden op sommige stukken nogal Misselijk Ik ben dus 1 keer teruggekomen uit duin met Lady toen had ze een enorme steen onder haar hoeven. Dus als ik buiten rij in plaats van de buitenbak, kijk ik ze na het rijden ook nog even na op stenen.

De reden waarom ik iedere dag krap? Ik zou het mezelf nooit vergeven als Lady of Daida kreupel wordt als gevolg van iets wat onder hun hoeven is gaan zitten. En het is bovendien een kleine moeite om ze netjes uit te krabben!!!

lynke
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:28

Ik denk dat het wel noodzakelijk is iedere dag je hoeven uit te krabben. Ik doe het voor ik ga rijden en als ik buiten heb gereden nog een keer. Je zou toch niet willen dat je paard door zo'n banketstaaflig steentje kreupel zou worden,

xx lynke

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:10

Ik krab ze iedere dag uit. Voor ik ga rijden en als ik een buitenrit heb gemaakt comtroleer ik ze na afloop ook nog eens. Laiser heeft zwarte en harde hoeven zonder ijzers. Soms zit het er echt stevig in dus lijkt mij het fijner voor hem als ik het er tussenuit haal.
Ik doe het omdat ik denk dat het fijner loopt voor Laiser en omdat ik op deze manier iedere dag zijn voeten controleer op eventuele veranderingen of wondjes.
Verder weet ik wel dat de smid tegen iemand met ijzers heeft gezegd dat ze beter niet de hoeven uit kon krabben, dat zou beter zijn ivm de ijzers...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:14

Ik krab ze bijna altijd voor her rijden uit. De dikste mest eraf en dan de straal en de groeven met een borsteltje. Als je niet dagelijks wilt krabben maar wel controleren zou je ze met een borstltje (evt nat) schoon kunnen maken.....

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:21

Ik krab elke dag voor het rijden en na het rijden. Lijkt me veel fijner voor een paard, tis ook vervelend als er een steentje in je schoen zit, toch? Verward Maar als ik een dagje niet ga rijden, doe ik het een dagje niet.