Manen trekken, zielig of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:03

Ik ken een pony die helemaal tript bij het manentrekken, stijgeren, bijten, hangen, draaien, schoppen alles wat je maar verzinnen kan.


DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:26

Crista schreef:
hey,

ik had een vraagje: vinden jullie manen trekken zielig of niet????

ik vind het wel zielig, mensen zeggen wel dat het dier er weinig van voelt maar dat geloof ik dus echt niet!!! zal ik bij hun eens een plukje haren met een kort rukje uit hun hoofd trekken, vinden ze toch ook niet fijn!!
En dan kunnen ze wel zeggen dat je aan de reactie van het paard kan zien of het pijn doet of niet maar ook dat geloof ik niet, de meeste paarden zijn het gewoon gewend en dus blijven ze altijd braaf rustig staan, ontdanks dat he pijn doet!! en je heb toch ook paarden die wel helemaal gaan flippen!

dus.........wat vinden jullie van manen trekken?

[edit, spelfouten verbeterd]


doe jij de manen van je paardje nooit? Dan neem je vast en zeker ook wel een paar haren mee, ik althans

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 20:21

Niar had nogal korte manen toen we haar kochten dus die wilden we laten groeien.....mijn zus "bewerkt" ze af en toe een klein beetje met de schaar (niet dat ik daar voor ben hoor maar toch...) maar ik weet niet, het staat me gewoon tegen, ik hou het liever op snijden......vind manen trekken er dan toch altijd een beetje bruut uitzien...en nu ik jullie dingen lees heb ik idd zoiets van hmmmm misschien hebben jullie wle gelijk en voelen ze er idd niets van maar toch het is tegen mijn persoonlijke prencipes in.....

en tuurlijk verzorg ik haar manen regelmatig maar dan haal ik meestal (geloof ik) alleen de dode haren eruit...

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:05

Ik vind het niet zielig, mijn pony staat er gewoon bij te snurken.
Als je een kammetje heb met een scherp randje er in en je pakt kleine plukjes dan is het helemaal niet zielig.

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:11

Ik vind het niet zielig. Nienke vond het toen ze net bij ons stond nog best wel eng (werd helemaal spastisch), omdat het bij haar gewoon nog nooit gedaan was. Sinds ik haar verzorg heb ik het nu een paar keer gedaan en het gaat al een heel stuk beter als in het begin.

M'n topper voor altijd...♥Thomas♥

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:55

Crista schreef:
zal ik bij hun eens een plukje haren met een kort rukje uit hun hoofd trekken, vinden ze toch ook niet fijn!!

hier moet je trouwens niet laten vangen, een paard is geen mens Knipoog
Zoals Alacairion zegt, een manenkam geeft mee en je eigen hoofdhuid niet. Trek jij maar eens goed aan je eigen haar, zelfs niet uittrekken, gewoon trekken. Je zult zien dat voel je goed. Maar doe het zelfde maar eens bij een paard, pak met je and een bos manen en geef er een ruk aan. Het paard zal niet omhoogspringen van de pijn of je hebt een watje Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers