Hoeveel kost Shetlander que voer etc. ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:58

6,42 als je 3 zakker tegelijk koopt per zak, maar de mijne worden er alleen maer dit van

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 19:05

En wil niet kwijt

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 19:06

Ja ? Waar dan ? Haha! Ga ik dan ff heen inkopen doen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:09

GEEN BROK!

Aan gras en hooi hebben shets genoeg en zo nu een dan een worteltje zullen ze wel lekker vinden Haha!

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 19:16

Wortels genoeg Haha! Want hij heeft zelf tuin en de buren ook Haha!
Ik heb eigenlijk zo wel mazzel als ik het even bekijk Schijnheilig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:18

Niet dood gaan voeren met wortels Knipoog

Ik haal meestal een emmertje brok bij de paarden weg, in geval van nood, als ik ze moet pakken, als de hoefsmid komt o.i.d. heb je altijd een lokbrokje!

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 19:22

O lokbrokje niet nodig Arie komt al hinnikend richting mij, omdat hij poetsen lekker vind, dus moet ik ook de shetlander dan maar lekker poetsen zodra ik um heb Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:52

Dan zit het bij jullie wel goed Haha!

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:55

M'n shettie staat op een arme weide en krijgt 's ochtends en 's avonds een half kommetje Havens Kruidendokter., dus zo'n 700 gram/dag. Een zak kost zo'n 11,50 € voor 20 kg, dus reken maar uit...

Nu staat m'n shet echt niet dik, dus dat bijvoeren moet echt. Reken daarnaast de ontwormer, de jaarlijkse injecties etc.. en je verzekering voor aansprakelijkheid naar derden toe ! Tuig is ook niet goedkoop...

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:00

Nou, ik dednk dat je het meeste al hebt gehad. Als ze in de winter in een totaal kale wei staan, zou ik nogniet meer dan een half kilo per dag doen, met wat hooi.

Misschien domme vraag, maar wat als het zadel van je buurman niet past??

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:00

onze shetten/appaloosa's krijgen: bietenpulp, brok, muesli, granenmix, wortels en hooi in de wintermaanden.

elke 8 weken ontwormen (je doet ca.2 keer met een wormkuur)
(min.) 4 keer per jaar bekappen 15,- / 20,- per keer

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:04

Serendipity1 schreef:
Nou, ik dednk dat je het meeste al hebt gehad. Als ze in de winter in een totaal kale wei staan, zou ik nogniet meer dan een half kilo per dag doen, met wat hooi.


Wat halve kilo? Geen brok --> totale onzin voor shetlanders. Voer gewoon hooi, is meer dan zat.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:09

LuvdaTossa schreef:
Wat halve kilo? Geen brok --> totale onzin voor shetlanders. Voer gewoon hooi, is meer dan zat.


Niet voor alle shetlanders is brok onzin.... Knipoog

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:10

het ligt er ook een beetje aan wart de shet gewend is, en hoe vol de wei staat

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:42

hoefsmid is ook nog wel verschillend per pony.. bo hoeft bijvoorbeeld maar ong. 2 keer per jaar terwijl meike toch eigelijk wel om de 6/8 weken moet..

boeflover

Berichten: 6047
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:28

voer/hooi hoef je in de lente/zomer met een volle wei niet te geven, tenzij je echt úren gaat rijden/mennen en hij heel erg afvalt(maar over het algemeen kunnen ze dan wel teren op alleen gras). in de winter kun je hem een handje biks en natuurlijk hooi bijvoeren, biks is soms niet eens nodig, hooi natuurlijk wel!
verzekering hoeft niet, als het goed is ben je zelf WA verzekerd en zal alle schade die je pony maakt vergoed worden. (verzekering voor een pony gaat ook alleen over de pony, niet de schade die hij maakt).
idd nog even afwachten hoe het afloopt met tuig en zadel, of het past bedoel ik dan.. verder heb je een leuke sulky al zo rond de 300 euro(neem aan dat je niet direct een 4-wieler wilt á la 1000> euries, soms natuurlijk ook wel minder maar goed)

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:30

Woonplaats ik heb stal met uitloop en een weiland GRATIS

Wormenkuurtje tussen de 8 en de 22,- (je moet de ene x goedkope geven andere x een duurdere)

Hoefsmit 20,- 1x in de 8 weken, (maar de mijne hebben super goede voetjes en hoeven heeeeel veel minder)

die van mij krijgen bix en een musli (bix 9euro per zak, Musli 15,- per zak) Doe ong 1á 2 maanden met een zak denk ik.

Verder in de winter hooi 2 balen per week 3,50
stro in de winter 3,50 per baal 2 balen per week

In de winter krijgen ze ook vaak nog wortels, appels of brood.

In entingen ????
Veearts Heb afgelopen jaar rond de 1500,- ,- aan veearst betaald

En verder wat kleine dingetjes, als iets stuk gaat, snoepjes, liksteen en dat soort dingetjes

Ik denk wel dat ik die van mij best wel Luxe houd. Het zou vast en zeker ook eenvoudiger kunnen

Bedenk wel dat je goed op de conditie van je pony moet letten. Blijft hij er goed uitzien, voelt hij zich goed?

Want opzich is een shetje makkelijk te houden, maar denk er wel aan : Het is en Blijft een paardje, en zo moet je hem dus ook behalndelen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 09:55

waarom wil je dan een shetje als ik vragen mag? wil je je tijd niet liever gebruiken voor arie?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:01

missnynke schreef:
waarom wil je dan een shetje als ik vragen mag? wil je je tijd niet liever gebruiken voor arie?



Verward Voor Arie...heb geloof ik ergens overheen gelezen.... Verward
Wie is Arie

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:04

denk een verzorg paard ?

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 10:10

In mijn profiel foto's Haha!
En Haflinger !
Ik gebruik mijn tijd als eerst voor Arie, en mijn vriendin gaat dan de hele tijd met de Shet, en ik voer en poets enzo als zij niet kan
En ik vind Shetlanders leuk Haha!

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 10:12

qt_shetties schreef:
Want opzich is een shetje makkelijk te houden, maar denk er wel aan : Het is en Blijft een paardje, en zo moet je hem dus ook behalndelen.

Dat is zeker geen probleem Haha! Elke dag derheen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:16

ArieLover schreef:
In mijn profiel foto's Haha!
En Haflinger !
Ik gebruik mijn tijd als eerst voor Arie, en mijn vriendin gaat dan de hele tijd met de Shet, en ik voer en poets enzo als zij niet kan
En ik vind Shetlanders leuk Haha!


kan ze dan niet beter zelf een shetje kopen?
Ik denk nl. dat je Arie op den duur leuker vind dan de shet, omdat je meer met een haflinger kan.
Het is misschien een droom voor je, een eigen pony, maar ik denk dat je gewoon meer aan arie hebt, het is veel goedkoper, geen zorgen ed.
Denk er goed over na!
Ik heb zelf ook 3 paarden, maar ik denk ook wel eens dat het misschien beter was geweest als ik gewoon weer een paard was gaan verzorgen...
maja wat paardjes om huis heen is ook heel leuk....
maar als je de paarden niet aan huis hebt staan, denk ik toch meer dat je naar de had trekt, ipv de shet.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 10:59

missnynke schreef:
kan ze dan niet beter zelf een shetje kopen?
Ik denk nl. dat je Arie op den duur leuker vind dan de shet, omdat je meer met een haflinger kan.
Het is misschien een droom voor je, een eigen pony, maar ik denk dat je gewoon meer aan arie hebt, het is veel goedkoper, geen zorgen ed.
Denk er goed over na!
Ik heb zelf ook 3 paarden, maar ik denk ook wel eens dat het misschien beter was geweest als ik gewoon weer een paard was gaan verzorgen...
maja wat paardjes om huis heen is ook heel leuk....
maar als je de paarden niet aan huis hebt staan, denk ik toch meer dat je naar de had trekt, ipv de shet.

Nee, want ze verzorgt Arie zelf niet en dan heeft ze geen stalling enzo, en dan komt der ook niks bij Arie, wat ik zeker voor Arie heeeeel jammer vind ( hij staat alleen ).
Arie betaal ik eigenlijk gewoon zelf alleen stalling wei en hooi niet
En natuurlijk bekapping
Wormenkuur zelf betalen, ik koop dekens( winterdeken, fleecedeken, zomerdeken, vliegendeken en nog uitrijdeken ), spulletjes als hij bijv. weer allemaal wonden heeft van de horsels, zadel gekocht ( met shabrak enzo ), bandages, halsters etc. Alles wat je maar kan bedenken zo een beetje

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:45

Volle wei is zowiezo niet wijs.
Waarom een shet? (aangezien veel mensen een shet nemen omdat het goedkoop in aanschaf is, terwijl ze eigenlijk wat anders willen)