Vraagje over Deurne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angel gaby

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 14:50

Ik heb net op video die aflevering over Deurne gekeken, en dat viel inderdaad nogal tegen ja! Je mag inderdaad helemaal niks terugzeggen, je moet gewoon doen wat je opgedragen wordt. Nou, daar kan ik dus niet tegen! Ik wil later heel graag dressuurpaarden trainen en uitbrengen, en ik denk niet dat dit daarvoor de geschikte opleiding is. Ik zag ook dat ze Nederlands kregen en zo, maar dat niveau ben ik allang voorbij! (no offense Party!! ) Het viel me op dat de meeste mensen die daar zitten best wel jong zijn, zo rond de 17-18, en tegen de tijd dat ik met mijn huidige studie klaar ben, ben ik 24... Misschien kan ik beter een soort interne opleiding bij een dressuurstal volgen of zo? Weet iemand of stallen dat doen?

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 17:13

http://www.horses-nhbdeurne.nl, sorry typfoutje!!
in deurne ga je intern, je woont met ze alles op de flat, je slaapt met ze 2-en op een kamer, de flat is ongeveer 10/15 min. fietsen naar school. Je moet 's ochtends om half 7 op stal zijn en dan ga je uitmesten(je hoeft maar 1 stal, sommige leerlingen hebben er 2) er zijn totaal 225 stallen, en die zijn verdeelt in stalgedeeltes, elk stalgedeelte staat onder leiding van een 4e jaars.
Tussen 7 en 8 uur is het onbijt, dan beginnen de lessen, die kunnen tot 5 uur duren, maar dan heb je tussendoor ook wel veel tussenuren, soms ben je ook vroeg uit, om 12 uur is er natuurlijk lunch, in de kantine is een soort lopend buffet.
Na het avondtene heb je soms nog taken, maar niet altijd, taken zoals mentuigpoetsen, bakdienst, het ligt eraan in welk stalgedeelte je zit. als je geen lessen en/of taken hebt dan ben je gewoon vrij om de school te verlaten en weet ik veel wat te gaan doen.
Elke woensdagavond gaan we uit, dat is altijd ontzettend gezzellig!bijna iedereen gaat!!
1 of 2 keer per jaar heb je ook weekenddienst, dat houd in dat je met een stuk of 15 leerlingen in het weekend op school moet blijven en voor de paarden moet zorgen, voeren, in de stapmolen zetten, terrein netjes houden en als er evenementen zijn moet je meehelpen.
Verder hoef je geen eigen paard te hebben, voor de richting sport kan je of je eigen of een schoolpaard hebben, dat schoolpaard is gedurende het komende halfjaar als het ware van jou(je hebt half jaar school en een half jaar stage)
Bij de houderij richting mag je geen paard meenemen, dat mag pas als je gaat instromen in het 3e en 4e jaar.
Ikzlef doe houderij en het is heel leuk, we mennen ook en sulky rijden leer je ook.
En over de strengheid, misschien is dat ook wel goed, want de paardenwereld is ontzettend hard, maar sommigen merken/weten dat nog niet echt!
Nou ik hoop je nu genoeg geinfomeerd te hebben, als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel weer! Lachen

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 17:26

Deze week (geloof dinsdag) was er iets van deurne eerstejaars op tv.
Lijkt me echt nix!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 17:56

Nou, ik ben van plan om me voor volgend schooljaar aan te melden, al hoor ik nou nogal tegenstrijdige geluiden, het zal vast behoorlijk zwaar zijn, maar daar kies ik dan ook maar voor Lips are sealed , en als ik daar niet tegen kan heb ik maar pech. Dat meisje dat nu voor paardenhouderij erop zit, hoe zit dat met sulky rijden en mennen, is dat standaard in die opleiding of niet? Want mennen vind ik leuk, ik kan het alleen nog niet zo goed.
Enfin, me zien wel

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 18:42

ik ben 1 keer op deurne geweest, nee, het is niet mijn soort opleiding. ik ga de ORUN doen, dat is een dag in de week. voor lesgeven en rijden. voor meer info http://www.orun.nl ze geven lessen door bijna heel het land. *LOL*

gr linda Lachen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 20:40

hee angel gaby,

ik weet natuurlijk niet hoe goed je rijd, maar ej meoet wel beseffen dat om een eigen stal te hebben en daar van te leven, je eigenlijk nu al naam moet hebben opgebouwd. Alleen de echte goede mensen kunnen een eigen trainingsstal runnen en daar ook echt van leven. Als je zo goed rijd dat je een eigen stal zou kunnen runnen, kun je net zo goed masterclass gaan doen.

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:55

Ik ga waarschijnlijk naar Emmen of meppel paardenhouderij doen, maar nu lijkt deurne me juist wel interresant. Het is misschien wel streng maar daar leer je ook van. En je komt overal met een deurne opleiding. Maar aan de andere kant, emmen/meppel is dichterbij en goedkoper.
En linda, die opleidingen van orun lijkt me ook wel wat. Maar dat doe ik dan wel na paardenhouderij.
Aangezien ik na deze school geen 17 ben en volgens mij een "ernaast" opleiding is.....
Ik zie wel.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 22:32

ik zou zelf nooit naar deurne gaan. waar ik les van heb heeft ook deurne gedaan. zij vond het daar altijd kei gezellig maar volgens mij heb je er later nix aan ze heeft een tijdje op een stal gewerkt maar verdiende daar helemaal nix en nu doet ze dan ook ander werk niet meer in de paarden en verdient ze 2x zoveel. Koe Party!!

angel gaby

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 16:39

He merel! Ik wil later geen eigen stal beginnen, maar bij een bestaande stal paarden trainen. Ik moet nog het één en ander uitvogelen, het idee kwam eigenlijk pas vorige week Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:28

denk der dan nog maar eens heel goed over na.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 20:53

Citaat:
Op 2001-11-08 13:42, schreef Merel Blom:
hee GribaldiFAN,

als groom van iemand mag je ook geen eigenmening hebben, dus als het op deurne ook niet mag, kun je alvast even oefenen.

niet dat ik voor deurne ben hoor.

Owja, ik zou nooit die normale opleiding gaan doen, hoogtens de Masterclass opleiding.

_________________
Love ya all!! keep smiling!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Merel Blom op 2001-11-08 13:47 ]
</font>


Ik ben het helemaal met je eens maar aangezien ik mijn mening wil geven over dingen waar ik het niet mee eens ben is dit dus niets voor mij nee ik denk dat ik alsfysiotherapeut beter af ben! Kan ik altijd nog paarden fysiotherapeut worden!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 00:23

Oke, toch maar ff reageren. Zelf zit ik nu in het eerste jaar van de opleiding Dier- en veehouderij aan IAH Larenstein (Deventer).
Het voordeel van het HBO vind ik, is dat ik (sorry mensen) het MBO-niveau te laag vind voor mij (niet te min, maar ik ben de havo al slapend doorgekomen, dus...) bovendien krijg ik nu, de eerste twee jaar ook andere dieren, waardoor ik niet alleen op paarden gericht ben.
De vakken en de sfeer zijn er erg goed, maar als je echt iets alleen met paardrijden wilt doen, zul je toch het strenge Deurne moeten accepteren, dat het daar zo streng is, is voor mij ook al geen reden om erheen te gaan.

Oke, een heel verhaal met reclame voor mijn school, maar het moest er toch ff uit. En ja, natuurlijk heb ik ook vakken waar ik niks aan vind. Scheve mond\

sparklin

Berichten: 66
Geregistreerd: 27-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 11:34

nou ja zeg deurne is hartstikke leuk en helemaal niett zo streng ik zit er zzellf ook op. en je worddt krijt een hele uitgebreide opleiding hoor. ik doe de houderij en en je hebt ook HBO bij ons op school . en je kan zelfs dierenarts assistente worden. Het valt echt wel mee hoor het is maar wat je onder streng verstaat. ik vind het niet streng en als ik het ook sstreng vond dan nog, de paardenwereld is hard hoor niet alleen in deurne als op concour bent of op heel hele professionel dan moet ook alles perfect zijn. en je leert er gewoon heel veel. Deurne is zo erg nog niet. het is hartstikke gezellig en je leert heel veel

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:19

Citaat:
Op 2001-11-08 16:26, schreef *Jolanda*:
Deze week (geloof dinsdag) was er iets van deurne eerstejaars op tv.
Lijkt me echt nix!!!



dat programma was vet stom, het liet deurne niet zien zoals het is!!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:21

angel gaby:
als je de opleiding houderij gaat doen hoef je niet te kunnen mennen en sulky rijden dat leer je daar vanzelf en die vakken zitten standaard bij de opleiding houderij en niet bij de sport.

En ik hoor mensen van ja je verdient niet goed of weet ik veel wat, maar ik zal je vertellen de paarden wereld is zo hard en het verdient echt niet zo goed als de meeste denken!!
je moet het ook niet alleen om het geld doen!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 14:09

Citaat:
Op 2001-11-10 10:34, schreef sparklin:
nou ja zeg deurne is hartstikke leuk en helemaal niett zo streng ik zit er zzellf ook op. en je worddt krijt een hele uitgebreide opleiding hoor. ik doe de houderij en en je hebt ook HBO bij ons op school . en je kan zelfs dierenarts assistente worden. Het valt echt wel mee hoor het is maar wat je onder streng verstaat. ik vind het niet streng en als ik het ook sstreng vond dan nog, de paardenwereld is hard hoor niet alleen in deurne als op concour bent of op heel hele professionel dan moet ook alles perfect zijn. en je leert er gewoon heel veel. Deurne is zo erg nog niet. het is hartstikke gezellig en je leert heel veel

Uhm effe een vraagje wat is jou toekomst als je van die school afkomt een vriendin van mij is dierenartsassistente heeft helicon oss gedaan nou er is totaal geen werk! En mijn broer heeft ook helicon oss gedaan en die kan ook niets vinden in de dierenbranche. Ook al vind je de opleiding leuk ik zie niet echt een goede toekomst met een goed betaalde baan via deurne (masterclass uitgesloten, maar volgens mij hebben die dat nog niet eens nodig die weten zelf volgens mij nog meer als de leraren).
Als je ziet wie paardenhouderij geeft waar mijn broer zat die man heeft geen een diploma en weet nog niet eens hoe je een paard moet borstelen/of vasthouden. Hoe wil je daar iets van kunnen leren?
Ik weet niet of dat in deurne zo is maar op veel paardenhouderij opleiding ligt het niveau gewoon weg te laag. Ik raad eingelijk iedereen zoveel mogelijk aan een goede opleiding te gaan doen zodat je lekker verdient en je paarden erbij kunt doen als hobby daar heb je naar mijn mening veel meer aan!
groetjes jeannette