Mijn pony vreet als een gek!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Mijn pony vreet als een gek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 20:31

Hoi,

Mijn pony staat nu dus buiten en hoe meer hij buiten staat hoe meer die geobsedeerd raakt door al het groen om hem heen.
Voorbeeldje: Ik ging vandaag lekker afkoelen in de uiterwaarde en meneer moet en zal elk sprietje om hem heen krijgen. Ik word hier dus heel erg moe van, en ik gaf hem dus een tik op zn neus. Ik wil hem helemaal geen tik om zn neus geven, maar ik kon mezlef niet beheersen.
Ik haat het dat ik dat niet kan, maar ik weet niet wat ik anders moet doen om hem weer even de aandacht op mij te fixeren.

Wie heeft er nog meer zo'n vreetzak en wat doe je eraan?

Bedankt

Jenny

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:18

met het zeflbeheersen kan ik je niet verder helpen
maar mijn pony had vroeger ook zoiets,. alleen na verloop van tijd valt het weer mee hoor.
gewoon heeeel consequent zijn, loop bijvoorbeeld door het weiland heen, en laat merken dat jij het niet prettig vind als hij dan opeens gaat grazen.. dus gewoon straffen. hierbij zal je pony op eeen gegeven moment begrijpen dat las hij met jou wandeld (noem maar een voorbeeld) je niet wilt dat hij opeens naar het gras toe duikt.
veel succes

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:35

de mijne heeft nu bomen ontdekt...
***grrrrr*** krijg nu dus om de haverklap een tak in mijn gezicht.....

geen enkele keer toestaan dan houdt hij er vanzelf mee op

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:41

die van mij doet het ook wel eens, als ik aan het uitstappen ben wil hij het wel eens doen en als ik stilsta in het gras krijgt hij snel de neiging zijn hoofd omlaag te doen. Als ik met halster en touwen rijdt dan doet hij het heel snel. Gewoon consequent blijven en telkens een tik geven als hij het doet....

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:24

ik heb een vreetzak als ik der uit de wei haal en ik moet een draadje open doen. En hup de hoofd verdwijnt na het draad ik wordt er zo moe van vooral met dit weer. ook als ik ga wandelen wordt ik vaak alle kanten opgesleurt omdat madam zo nodig even een grasspiertje uit de grond moest trekken. kwaad worden helpt niet. ze loopt gewoon over je heen. maar ik ben wel wat gewend. Soms lijk ik net een trekpopje:D

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:36

Par heeft de laatste tijd ook die neiging, had ze hiervoor nooit en ik wil het nu ook niet hebben.
Dus als haar hoofd de verkeerde kant opgaat komt er een harde nee of hey uit mijn mond, dan schiet het hoofd weer omhoog.
De dood enkele keer dat ze haar zin door wilt drijven krijgt ze er gerust ook een tik bij.
Ze staat dag en nacht in een lekker land, ik vind het iets te overdreven om dan dat half uur dat ze er even uit moet ook nog te gaan drammen.

Ook als ze weer aan het werk moet is het uiterlijk 2 uur dat ze zonder gras zit, dat op 24 uur vind ikzelf niet teveel gevraagt, dus ze mag gewoon niet.
Ze heeft nu weer even zo'n ik probeer het toch fase, van de week aan de longe lette ik 2 tellen niet goed op en mevrouw stond gelijk stil met haar snufferd in een knot gras ~~}>
Voor straf moest ze een rondje extra lopen Knipoog

Maar ik zou het gewoon afstraffen als jij het niet wilt hebben, een tik is vaak niet eens nodig, tenminste bij mij niet, geef alleen een tik als ze echt gaat drammen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:46

Consequent zijn.. Als jij niet wil dattie gras eet moet je dat ook niet toelaten.
Gewoon streng zijn, desnoods geef je het paard een tik.

Mijn paard heeft dit godzijdank niet. Haha!

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:47

doe het halstertouw om de neus, zodat als jij trekt het touw toesnoert
laat het touw vrij los hangen, duikt die naar beneden geef 1 harde ruk, en laat direct los
iedere keer als die wil grazen geef je 1 ruk
loop rondjes in het weiland tot hij niet meer probeert te eten, dan laat je hem los
doe dit een week aan een stuk, en (bijna) gegarandeert dat die het niet meer zal proberen...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 01:09

Mijn verzorpony doet ook zoiets. Die loopt gerust door je heen voor een sprietje
Ik zou het allang afgeleerd hebben, want ik vind dit een soort van ongehoorzaamheid, maar vind het toch een taak van de eigenaar. Die doet er niets aan, stoort zich er wel aan, maar doet er nog steeds niets aan Verward

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 08:01

Morrie doet het met rijden ook en dat verbaast me niets, want er staat erg weinig gras op de wei dit jaar, hij heeft gewoon honger!

Met rijden is de keus om consequent iedere keer een lel met de zweep te geven (bruk helpt niet) of hem in z'n mond te trekken, beide ben ik geen voorstander van, dus hij eet af en toe wat.
Volgens mijn stalgenoten is dat een teken dat ik Morrie niet baas kan, maar ik maak me er niet zo druk over....
Met lopen en fietsen doet ie het niet overigens