Wat doen jullie met je paard bij deze warmte???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:16

Overdag staat hij nu op stal, buiten kan niet met de hoeveelheid dazen.
Op stal is het redelijk koel.
Hij staat nu 's nachts buiten.
Als ik wil rijden rij ik 's avonds.

gelukkig heb ikzelf niet zo'n last van de warmte, dat leer je wel als je in een kas werkt Haha!

En Kawa eigenlijk ook niet.
Heb wel eens midden op de dag les met hem gehad, maar merkte geen verschil in hem, alleen dan dat hij meer zweete en ik ook Lachen


Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:51

Kan op het moment helemaal niks doen . Na 8 uur is het wel koel hoor, maar wij hebben zo erge last van blinde vliegen en wespen. Niet leuk meer. Geloof dat ik wel een bus anti-vlieg per dag kwijt ben om Mac een beetje te verlossen van die klote beesten. Op stal kan hij nu ook niet staan, veelste warm. Zelf heb ik er ook veel last van. Word bijna lekgeprikt. Nee hoor, Mac mag gewoon lekker niks doen en heerlijk genieten van z'n gras en van zijn verse koele water Tong uitsteken ! Ik heb ook vakantie, dus waarom mijn paard dan niet?! Haha!

Glenn M1+11 :)

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 16:38

Cool Het is echt heerlijk hoor dat het zulk mooi weer is. Ik bedoel maar.... je hoeft er niet eens voor naar Spanje te reizen! Dus het is ook zeker geen geklaag van mij, maar ik heb gewoon echt de pijp uit na zo'n warme dag op kantoor. Ik vecht al minstens 4 x tegen de slaap want ik word er zo loom van Slapen . Dus het punt is eigenlijk dat ik gewoon geen zin heb om nog extra actief te doen! Daar komt dan nog bij het idee dat het voor zo'n paard ook extra belastend is. Nou weet ik ook wel, dat dat misschien allemaal best overdreven is, maar ik wil graag dat hij blij Haha! blijft als ik kom.
Snappen jullie het nog??? Verward
Maar ja, als het nog zeven weken van dit weer blijft, dan schiet het ook niet op, zullen we toch aan moeten wennen.

Ik ga dit weekend op vakantie. In de tussentijd (1,5 week) wordt hij wel bereden door mijn instructrice, dus dan moet hij ook wel aan het werk. Ik heb 27 augustus mijn eerste wedstrijd sinds februari, dus lijkt het mij ook wel verstandig om toch een beetje te trainen?

Het gaat mij erom, wat is wijsheid? Oh ja en ik heb een vreselijke hekel aan steekbeesten. Die dazen, daar spuit ik wel daasspray tegen, dat werkt wel. Maar wat denk je van wespen. Ik ben panisch van die dieren! En net nu ik eindelijk lekker ontspannen buiten durf te rijden Bloos , is het buiten eigenlijk helemaal niet lekker ontspannen.

Ach, volgens mij heb ik een zonnesteek.

Een dag niet gelachen....is een dag niet geleefd!

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:38

Ik heb tot nu toe ook wel gewoon getraind met ulisse. Wel wat meer stappen tussendoor dan normaal, tot nu toe gaat het best. ulisse heeft zelfs wel zin om wat te doen, wat ik helemaal niet van haar had verwacht. Zo´n superfanatiek beestje is ze helemaal niet. Cool Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:41

Vanmiddag lekker gewassen Knipoog Met dit mooie weer moet je de kans nemen om lekker buiten te kunnen soppen en smeren met shampoo en water Haha!

Gewoonlijk met dit weer het beweging geven s'avonds, en dan gewoon wat minder intensief en lang als 'normaal'

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:42

Ik ga ze straks nog maar eens afspuiten, vooral onze Fries weet met haar zwart kleurtje van de warmte

elke_fyfel

Berichten: 725
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:46

Ik rij ze ofwel s'morgens om 7 uur ofwel na 20:00 s'avonds ... Dan heb je lekker geen last van die stomme dazen / vliegen !! En this nog lekker koel ook Haha!

En na het rijden lekker afspuiten , even in de wei zodat ze kan rollen , en dan stal op (Ze staat 'snachts buiten en overdag binnen , zodat ze weer geen last heeft van de vliegen )
En als ze begint te zweten in haar stal leg ik ofwel even een koude handdoek over haar hals ofwel spuit ik zo nog eens af ...

Precious Pyra

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:55

Onassa schreef:
Daar heb jij zeker geen last van dazen en horzels aan het strand?


Inderdaad, geen stekebeesten te bekennen...of ze hangen rond andere paarden met lekkerder bloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:03

Ik rij gewoon hoor, 's avonds. OK, we zijn wat eerder nat van het zweet, maar verder hebben we er eigenlijk niet zo'n last van. Bovendien ga ik er van uit dat het op wedstrijd ook zulk weer kan zijn, en dan verwacht ik ook gewoon goede inzet van ons allebei, dus met de training ook.

Daarna lekker afspuiten en rollen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:04

Ik doe niet anders dan normaal eigenlijk. Ik heb zelf meer last van de hitte dan Eefje.
Alleen spuit ik haar nu meestal wel helemaal af na t rijden.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:07

Ik rij smorgens vroeg of s'avonds.
Overdag staat Jolynn buiten maar er is ook een stal waarin ze in en uit kan lopen wanneer ze wil!

XANTHA

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:10

Mijn paard en ik kunnen allebei goed tegen de warmte, dus een keertje overdag rijden, daar hebben we met dit weer weinig moeite mee. Wel vind ik het 's morgens en 's avonds prettiger, dus rijden we het liefst vroeg of laat op de dag. Ook staan Ret en zijn weidemaatje bij voorkeur niet op het heetst van de dag buiten, op stal is het dan lekkerder met de grote deuren van de stalgang tegen elkaar open.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:34

Ik rij net zo vaak als normaal, maar stap meestal pas rond 8 uur op me paard of karretje.
Voor wedstrijden zal je toch moeten blijven trainen, en na 8 uur is het al lekker afgekoelt hoor!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:37

Wat mijn paard ook lekker vindt, is als ik hem afspuit en nog nat op stal zet (wel even met een zweetmes eroverheen tegen het druipen Haha!). Niet alleen na het rijden, maar bijv. ook als hij net uit de wei komt. Opdrogen doet-ie dan vanzelf wel, het geeft iig tijdelijk verkoeling.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:39

mijn paard staat lekker in de wei,
of als ik rij,dan alleen savonds...

Karaat_the_newforest op Instagram

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:15

ik woon echt aan de rand van het bos (letterlijk dus) dus ga ik smorgens met de twee wandelen (6.30uur) nog voordat ze gegeten hebben, en dan is het eigenlijk al niet meer te doen met de dazen Boos! Overdag staan ze in de bak, met de mogelijkheid om in de stal te vluchten voor eventuele dazen. Het is klote maar mijn paarden komen elke dag in de wei, minstens een uur of 8-10 behalve in het dazen seizoen.........van mij mag het winter worden

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:25

Ik ga nu zometeen de twee paardjes doen.
eerst de stallen en dan 1 rijden.
Maar ik zal nog wel zweten als een tierelier hoor.

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 10:00

Ik heb toch heel stoer gisteren gereden en eigenlijk was het nog heel erg lekker ook. Het was om 20.00 uur en ik heb geen daas gezien en gelukkig ook geen wespen (daar ben ik echt panisch voor!). Eigenlijk had ik helemaal geen puf, maar ik heb een stalgenootje gesms-t en gevraagd hoe laat zij ging rijden. Toen hebben we lekker samen afgesproken en dat was voor mij net de stok achter de deur die ik effe nodig had. Vandaag gaat hij 20 minuten in de stapmolen op een redelijk stevig doorstaptempo en morgen zien we wel weer. Of longeren of rijden. Het schijnt dat het warme weer nog wel een poosje doorzet, dus kunnen we er maar beter aan wennen!

Een dag niet gelachen....is een dag niet geleefd!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:32

met dit heete weer staat mijn paardje smorgens vroeg al een uur op de wei, en meestal rijd ik dan in de ochtend, of ik rijd na 8 uur, als het niet meer zo heel warm is. Ik rijd vaak wel niet zo heel lang..

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:02

Ik heb gister gezwommen met mn paardje, maar verder hoeft ze overdag niets te doen. Dan staat ze in het weiland waar ze eventueel in de schaduw kan staan als het te warm wordt. (Doen ze toch niet). Gewoon zorgen dat ze heel veel water hebben en als ik ga rijden, doe ik dat pas na 7 uur 's avonds.

Odessa & Assedo

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:06

Gewoon rijden, als je wedstrijd hebt met dit weer moet hij het ook doen. Gisteren ging hij nog stuiterend door het park, dus echt veel last heeft hij er niet van. Zorg voor wat extra electrolyten zodat je paard niet uitdroogt en na het werk onder de douche (meestal wordt ik net zo nat als Pablo).

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:07

Ik ben vanochtend om 7 uur begonnen, met trui aan! Bevalt me uitstekend!

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:08

ik ga gewoon even met ze buiten stappen, en dan mogen ze ook wat grazen, en als t echt warm is, dan spons ik ze af(maar dat gaat niet al te best bij Lonneke die is bang van water, dus bij haar doe ik alleen d'r beentjes)

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:10

Ik rijd nog steeds midden op de dag. Maar ik woon hier dan ook midden in de flevopolder dus écht heet is het niet snel. De polderwind kan vrij waaien en ook van vliegen etc hebben wij geen last. De vliegenspray en vliegen uitrijdekens liggen nog steeds in de kast Haha!

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:17

Eleonoor schreef:
Gewoon rijden, als je wedstrijd hebt met dit weer moet hij het ook doen. Gisteren ging hij nog stuiterend door het park, dus echt veel last heeft hij er niet van. Zorg voor wat extra electrolyten zodat je paard niet uitdroogt en na het werk onder de douche (meestal wordt ik net zo nat als Pablo).

Jep, gewoon rijden. *LOL* Wij hebben geen last van de warmte, en aangezien ik s'middags vanaf 17.00 uur moet werken, rijden we gewoon op het heetste van de dag. Geen probleem, lekker samen douchen, en m'n paard (donker bruin) daarna op stal houden tegen de zon en de dazen.

Dressuur Z2+2
Springen B+8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: arjaaaaa, boemel, Finesse, GrapeshotBot, Groetje, sas27 en 141 bezoekers