Wat moet ik doen? (paard van een ander)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Wat moet ik doen? (paard van een ander)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 22:37

Gut, dat ik ook elke keer weer aan het twijfelen moet slaan he.

Wat is nu het probleem.
Op de aardbol loopt een paard rond, waar ik compleet weg van ben.
Ben met haar gaan rijden toen ze ik geloof 3,5 was.
(voor de rest van de info, zie moeder van het eerste veulen in mijn profiel)
Nu was ik met haar zo'n 2 a 3 jaar geleden gestopt en is er iemand anders op gaan rijden wat niet helemaal goed uitpakte qua verzorging en rijden. Daardoor staat ze al bijna een jaar stil.
Nu is mij gevraagt haar weer te gaan rijden, maar daar ligt mijn probleem.

Aan de ene kant denk ik, niets liever, tuurlijk wil ik dat doen.
Maar aan de andere kant, ik heb zelf ook twee paardjes, waarvan ik er 1 moet gaan inrijden.(de andere is 2)
Daarnaast ben ik op zoek naar werk (werk nu alleen savonds voor een poosje) en wil ik wat meer uren gaan draaien.
Ik zou dus dadelijk alleen een dagdeel tijd hebben, zoals de meeste savonds hebben. Nu is het nog lang ligt, maar over een tijdje niet meer, en het probleem is dat er geen licht bij mij aanwezig is en amper licht bij de rijbak van dit paard. Hoe in hemelsnaam los ik dit op? Ik wil in ieder geval niet alles half doen.

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:39

ken je niet iemand die nog tijd over heeft om dat paardje te rijden! Haha!
ik zou wat rond vragen, miss een andere bijrijdster! *LOL*
succes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:40

Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat het allemaal niet lukt. Maar op een paard wat je in gaat rijden (en je moet helemaal niets, desnoods laat je die van de winter nog staan) kun je toch niet zo heel lang rijden. Ik ga er van uit dat alles op een locatie staat, dus dat je geen reistijden hebt tussen de paarden? Dan is het gewoon te doen hoor, ook als je alleen de avonden hebt. Voor verlichting is vast wel te zorgen...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 22:45

Een ander zoeken is geen optie want dat wil de eigenaar niet.

Het inrijden, het rijden daarvan duurt niet lang, maar alles erom heen wel.
De paarden staan niet op de zelfde locatie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:55

Dat maakt het allemaal wat ingewikkelder.
Ik zou gewoon beginnen, en kijken waar het schip strand. Ik hoop voor je dat je snel werk hebt, maar tot die tijd (en dat kon weleens wat langer duren) kun je toch het andere paard gewoon gaan rijden?
En ik weet niet hoe oud het paard is dat je wilt inrijden? In het begin kun je er echt niet vaker dan een of twee keer in de week op, en dan kun je voor het andere paard een rustdag of dagje longeren plannen.
En wat is er mis met nog een half jaar wachten met inrijden?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:57

"Als je iets doet, dan doe je het goed."

Dus ben eerlijk tegen jezelf....dit is niet te doen. Je hebt 2 jonge paarden die al je tijd en aandacht op zullen gaan eisen.
jammer als dit niet kan door een paardje van iemand anders.
De beste keus, is jammer genoeg meestal niet de makkelijkste!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:58

ik ga met Cassidy mee!
zo te horen ,heb je er eigenlijk hartstikke veel zin in!
gewoon doen,dan heb je het in ieder geval geprobeerd!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 23:02

Mijn paard is 3 Haha!
Er is al een begin gemaakt, maar door de warmte heb ik dat even laten zitten, maar wil het wel weer gaan oppakken.

Punt is, dat of ik doe het goed, of ik doe het niet. En dan praat ik over 4 tot 6 dagen in de week trainen. Heb dat voorheen ook gedaan, maar omdat ik op een gegeven moment te veel aan mijn hoofd had en dus half werk ging leveren, ben ik toendertijd gestopt. Dus vandaar ook mijn twijfel nu. Word het weer half werk, of is de ruimte er wel om serieus aan het trainen te slaan?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:04

4 tot 6 dagen in de week trainen? Op een driejarige? Ik hoop toch echt dat je wijzer bent.
Ook op dat andere paard zul je niet van dag een af aan kunnen gaan rijden. Daar zal ook conditie moeten worden opgebouwd.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 23:07

Hihi, neenee Cassidy, dat andere paard bedoel ik Haha!
Daar zal eerst even conditie mee opgebouwd worden, maar het is een sportpaard, waarbij het de bedoeling is weer op het oude niveau uit te komen, en dat is hard trainen, en niet zomaar 1 of 2 keer in de week eens tijd hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:08

Mee eens. Wil je echt de sport in zul je anderhalf uur of langer per dag moeten rijden.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 23:13

Cassidy schreef:
Mee eens. Wil je echt de sport in zul je anderhalf uur of langer per dag moeten rijden.


Welnee joh, maar ik ben niet iemand die aankomt, het zadel erop mietert, giddiehop en doeg maar weer.
Gaat toch wel bijna 2 uur inzitten, ook al rijd ik gemiddeld 50 minuten.(als ze op conditie is)
Maar dat zelfde geld voor mijn paard. Ik wil haar ook niet effe pakken en rondslingeren, en doeg maar weer.