Ervaring met kunststof zadel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:08

k heb er 4 jaar geleden een 2e hands van mijn vriendin over gekocht, ziet er nog steeds perfect uit, rijd fijn, makkelijk te onderhouden. nu moet ie alleen ff weer op maat gemaakt worden, want na al die jaren ligt ie nu niet meer helemaal perfect.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:30

Wintecs zijn erg fijn , vooral de oudere types van stof en kunststof , de Sport , vond ik het fijnst !

Ik heb veel verschillende Wintecs gehad , de 500 dressuur is erg fijn , de 500 VZH vond ik niet fijn : mijn korte pootjes haalden de kniewrong niet en het model van het zadel "klopte" dan ook niet...

Toen ik overstapte op een boomloos zadel heb ik na een klein jaartje geloof ik , de 500 dresuur met pijn in het hart verkocht...ik zat er voorheen superfijn op maar als je eenmaal boomloos gewend bent dan zit een normaal zadel voor geen meter meer ineens

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:13

mijn buurmeisje heeft ook een maxam, dat zadel is helemaal versleten nu....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:21

ik heb de pro dressuur en de stof, het suèdine, slijt helemaal niet snel. het zadel kan goed op een breed paard met hoge schoft liggen, want ze zijn iets uitgesneden en met een brede boom er in ben je klaar. zowiezo hoort een zadel een stuk van de schoft af te liggendus dat hij die heeft maakt niet uit.
ik vind het zadel ook erg lekker zitten maar gebruik wel een bontje want op de lange ritten krijg ik wel een houten kont Lachen

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:26

me zus heeft een wintec gekocht 2 of 3 jaar geleden en na 1 a 2 jaar vielen de gaten er zo in!!! dus k hou absoluut niet van kunststofzadels!! ze gaan mij veel te snel kapot!! dus ik zou het je niet aan raden!

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:30

Ik zit ook te denken aan een wintec dressuur zadel dan de 500 serie is die eigen goed kwa zit

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:35

muppetmayo schreef:
hmm dat word moeilijk Scheve mond denk dat ik voor een thorowgood griffin ga kijken, en naar een wintec (weet nog nie welk type) moeilijk moeilijk, iedereen denkt zo verswchillend over kunstof zadels dak nie meer weet wat ik nou moet

Gewoon zelf een zadelmaker laten komen en vanalles passen en kijken wat het best op je paard ligt en waar jij het lekkerst op zit
Is voor iedereen verschillend.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:39

Ik ben erg benieuwd wat de zus van Fancylover allemaal met het zadel uitgevreten heeft Haha!

Wat voor type Wintec , hoe oud was hij al , hoe ging ze ermee om....
want de gaten horen er ECHT niet in te vallen hoor , als je er enigszins fatsoenlijk mee omgaat Bloos

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:43

Nee idd zelfs als manege zadel gaan ze gewoon zeker 5 jaar mee...nou en dan word er gewoonweg mee gesmeten soms hoor Bloos!

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:53

pmarena schreef:
Ik ben erg benieuwd wat de zus van Fancylover allemaal met het zadel uitgevreten heeft Haha!

Wat voor type Wintec , hoe oud was hij al , hoe ging ze ermee om....
want de gaten horen er ECHT niet in te vallen hoor , als je er enigszins fatsoenlijk mee omgaat Bloos


ze heeft het nieuw gekocht! en ja ze reed elke er elke dag mee op een beetje drukke pony die veel bewoog enzo! maar echt de gaten zitten dr in! en verder is ze dr gewoon voorzichtig mee omgegaan! (ze heeft het zadel zelf gekocht en heeft er een tijd voor moeten werken dus lijkt het me niet handig dat je er dan onvoorzichtig mee doet)

eigenlijk geen idee wat voor type maar voor meer info moet je even me zus pben _margarita_

hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:57

Ik heb 2 kunststof "western" zadels. Ze zijn alle 2 anders van maat en vorm. De ene is veel platter dan de ander omdat ieder paard een andere rug heeft. De zadelmaker is ze gewoon komen passen. Ze rijden prima Het valt ons echt 100% mee. OK dan! We hebben ze gekocht omdat we de paarden pas hadden en ze niet in conditie zijn en geen bespiering hebben. Dus dat veranderd hopelijk nog. Verder hebben ze brede ruggen waarop een ander zadel moeilijk past.
Ik heb op de zadels gezocht maar ik kan geen merknaam ontdekken.
Een voordeel van dit kunstof is dat we ze niet hoefden in te rijden (ze zitten gelijk prima) en het onderhoud is gemakkelijk. De prijs viel heel erg mee 240 euro per stuk, daar hoef je het dus niet voor te laten.
Succes met je beslissing

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:36

Lang lang geleden heb ik een keer op een kunststof zadel gereden, geen idee van welk merk.. m'n beide knieen lagen open aan de binnenkant... grote blaren... en nu, na pak h'm beet... 10 jaar, heb ik nog steeds "littekens" op de binnenkant van mijn knieen... nee... vond het niet geslaagd.
In de tussentijd zal er een heleboel veranderd en verbeterd zijn.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:43

Mijn 1ste zadel was kunststof.
Zat niet echt super, maar goed te doen eht was helemaal onderhoudsvrij, dus dat was wel makkelijk.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:47

fancylover schreef:
ze heeft het nieuw gekocht! en ja ze reed elke er elke dag mee op een beetje drukke pony die veel bewoog enzo! maar echt de gaten zitten dr in! en verder is ze dr gewoon voorzichtig mee omgegaan! (ze heeft het zadel zelf gekocht en heeft er een tijd voor moeten werken dus lijkt het me niet handig dat je er dan onvoorzichtig mee doet)

eigenlijk geen idee wat voor type maar voor meer info moet je even me zus pben _margarita_


Vermoedelijk heb je een Wintec-met-productiefout gehad. Die kunnen nog veel sneller stuk (namelijk na 2 keer rijden!). Het materiaal van de zweetbladen gaat dan "rimpelen" onder je benen en die rimpels verslijten door de voortdurende wrijving. Maar dat gebeurt volgens mij alleen bij een enkel oud model en in ieder geval niet bij die "leatherlook"-gevallen. Dus daar zou ik niet zo bang voor zijn.

En wat het lang en warm rijden betreft: ik heb endurance-wedstrijden gereden, zowel met een oud stoffen model als met een nieuwe met leatherlook en dat ging allemaal prima, ook bij warm weer! Heb ik dan zo'n olifantshuid...?

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:53

Ik heb een wintec 2000 En ik vind hem heel fijn zitten. En ze zijn ook licht. Maar hij ligt niet helemaal 100 % maar ze heeft een hele moeilijke rug. Maar ik heb hem een paar weken nu .. en moet hem nog even inrijden en dan wordt die na de rug opgevuld. Maar ze loopt er goed op.