Wat straks doen met verzorgstertje ? ( pokkeweer )

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Wat straks doen met verzorgstertje ? ( pokkeweer )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 12:25

Vanmiddag komt ons verzorgstertje weer voor de pony's maar ik weet echt niet wat ik doen moet met haar eigenlijk...

Het is behoorlijk pokkeweer hier, om haar te laten verkleumen in de regen vind ik ook zo wat.
Pony's poetsen hoort er natuurlijk altijd bij maar verder ben ik echt totaal inspiratieloos.

We hebben pas de stallen weer helemaal opgeruimd en winterklaar gemaakt dus daar hoeft niets aan te gebeuren. Alles spullen zijn gesorteerd en opgeruimd, al het lederwek pas geolied en ingevet.

Ik zit echt zo van *plop* Blond Wat moeten we toch doen Verward
Ik dacht nog aan invlechten leren ofzo, maar aan Bas valt niets te vlechten want die heeft geen manen en Edwine is veel te hoog voor dr, zelfs met krukje.

Ik had eigenlijk haar weer even op Bas willen laten stappen, dat ging erg goed de laatste keren. Of met Edwine willen rijden, maar in de plensende regen doe ik dat niet, t kind moet ook nog weer naar huis fietsen, ik wil niet dat ze ziek wordt.

Heeft iemand een idee wat we eens even kunnen doen ?


Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:33

Lekker poetsen , en wat over de stal kletsen enzow , en als het mooier weer word lekker gaan rijden!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:51

Met regenjas aan een longeerlesje geven?
Wandeling maken?

De hoefjes een pedicure behandeling geven? Haha!

Pfoei....hier regent het gelukkig niet zo hard.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:54

Tuig uit elkaar halen, invetten en weer in elkaar zetten.
Idd regenjas aan en longeren leren, als dat gaat.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:23

Wat goed dat je je zo bekommerd om je verzorgstertje.
Ik heb wel eens anders meegemaakt Tong uitsteken
Ik verzorg zelf ook 3 paarden en pony's en ik ben nu al wat ouder, maar toen ik jonger was vond ik het geweldig om alleen maar te poetsen en longeren en wandelen zelfs toen ik al reed. Geloof me dat vinden verzorgsters echt super!!! Nu weet ik zelf ook niet zo goed meer wat ik moet doen op regenachtige dagen ma meestal doe ik dan de nuttige dingen: uitmesten, poetsen, tuig invetten. Wat ook leuk is is een paardenmassage toepassen. Dat heb ik ook geleerd op een regenachtige dag bij mijn verzorgpony Haha!
Groetjezz

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:20

Van strotouwtjes een halster knopen? Verward
Misschien ook inderdaad wat tuig in en uit mekaar halen, is ook altijd wel handig om te leren.
Fotoalbums bekijken.....
Clown

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:23

uhm, op stal erop zetten en evenwichtsoefeningetjes doen? tenen aanraken enzo?

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 17:51

Ben weer terug,

Heb madam eerst van een bult penny's, posters, rozetten en andere paardentroep voorzien waar ik vanaf moest Haha!

En we hebben toch gewoon maar stug in de regen en wind gereden Haha!
Ben eerst zelf even op Edwine gaan rijden, was wel wat onstuimig en fris maar ging best. Toen ze wat rustiger was verzorgster dr op, ging prima Knipoog

Daarna nog Bas even uitgebreid gepoetst en geknuffeld en wat gegeten en gedronken op stal.
Daarna heeft mn mams ( die toch op de route was ) haar weer thuis afgezet en nu ben ik weer thuis met een lekker warm koppie thee Haha!

Maar bedankt voor de tips, kan ze volgende keer weer gebruiken Haha!

NienkeBL: Op stal laat ik haar dr niet op zitten, de paarden staan in een boerenschuur onder een wat laag schuin afdak, vind ik niet zo veilig Knipoog
Buiten de box is wel meer ruimte maar beton op de grond, heb liever niet dat meiske haar koppie op het beton Knipoog

boeflover

Berichten: 6042
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:27

wat een maf mens ben jij! nú al je stal winterklaar maken, het is hartje zomer(al is er maar weinig van te merken helaas) Tong uitsteken
als de staleigenaar het niet erg vind dat de wei kapot word gereden(of heb je een bak of buitenritten?) zou ik haar gewoon laten rijden, doe je zelf toch ook in de winter als het rot weer is? gewoon een warme jas aan, cap op en je voelt bijna niks ervan..

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:07

Daarom juist boeflover, nu kan je lekker met de hogedrukreiniger langs de muren,vloer en wanden, alles schoonspuiten. De paarden staan toch niet op stal en het kan drogen.
Dekens worden nu niet gebruikt dus kunnen gewassen en opgeborgen.
Etc etc, dan neem je de hele ruimte mee, spinnen verdelgen, scheve latjes rechttimmeren en we gaan zelfs de hele boel opnieuw schilderen en kapotte delen wand plamuren.

Heerlijk werkje in de zomer Haha! Paardjes op het land, wij in de stal Knipoog

Maar zoals je misschien had kunnen lezen hebben we dus gereden, gewoon in de buitenbak, was wel een beetje natte bovengrond maar de ondergrond was droog

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:28

tuig schoonmaken?? Hoef-manicure? euhm... denk denk denk---> heb je hoefijzers??? Als je die schoonmaakt, kun je ze verven (versieren met stickers) en lakken. Kan ze mee naar huis nemen, of in de stal hangen! Deed ik ook toen ik nog verzorgpony's had. Ze kregen voor de rest weinig aandacht en ik had toen mooi hun stalletje versiert Haha!

Kris now she's an angel in heaven...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:32

Zozo, ze mag ze van me mee hebben en zelf verven, maar ik hoef die rommel niet in de stal Haha! Ben juist blij dat de boel weer netjes is Knipoog

Tuig schoonmaken is al vaker geopperd maar was voor vandaag niet een optie, aangezien alles pas schoongemaakt,geolied en gevet was ( stond ook in het 1e bericht )

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:17

manen tellen.. Verward Tong uitsteken

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:36

Ik zou haar gewoon lekker laten rijden. Regenbroekje en jas aan en hop aan het werk. Paardrijden heeft ook zo zijn nadelen. Anders kan je misschien iets anders doen. Hoefjes netjes maken ofzo. Anders vraag je aan je verzorgstertje wat ze van plan was om te gaan doen of wat ze graag zou willen doen.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:17

mischien kan ze het paard een lekkere massage geven, en nog even poetsen mischien wassen als het nodig is

Utah is mijn topper!!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 10:55

Kenzo, als ik dat laatste vraag kun je dr Yes op zeggen dat je het aloude bekende : "Maakt mij niets uit" of "weet ik niet" krijgt Haha!

Wij verzinnen meestal wat dingen en dan mag ze kiezen, maar dan duurt het al een poos voordat ze weet wat ze wil Knipoog

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:23

Tja dan kan je daar niet heel veel mee....dan weet ik het niet.

lOviE
Berichten: 12
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: hhw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:30

wat en gezeur heey het is toch jou verzorgstertje...
je had haar gewoon laten kunnen helpen met de stal netjes maken...
dan had ze tevreden geweest had je weer wat voor haar gehad...
en nu heb je dat zelf gedaan en moet je voor haar alles gaan verzinnen niet echt slim hoor....
naja zal allemaal wel....

oooooooi iedereen...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 00:13

?? Doe ff normaal joh, ik kan een kind van 11 toch moeilijk de stal laten schoonspuiten met hogedrukreiniger,schilderen e.d ? Dat doen we gewoon zelf, daar wil ik haar niet eens voor hebben.
Ik probeer het juist zo leuk mogelijk voor haar te maken door leuke dingen te doen, natuurlijk hoort stallen vegen e.d daar ook bij, maar de stallen winterklaar maken is bij ons spuiten,schilderen e.d

Niet echt slim hoor... om zo dom te reageren..

bubbelbee
Berichten: 61
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: nieuwe niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:08

hoihoi,
leuke dingen doen als: zelf een halster maken van touw
een eigen deken laten maken, ik heb nog een super eenvoudig patroon die zeer geschikt is voor kids van die leeftijd.
een leuk boek met wetenswaardigheden over tuigage, verzorging en daarna een vragen lijstje laten invullen??
iets anders doen als rijden.......een snel cursusje droog mennen, massage, paardenziekten herkennen enz.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, SamsonLot en 94 bezoekers