winterdeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 12:55

hey mensen

ik krijg volgend jaar een eigen pony ergens in juli/juni Verward maar dan word het gouw weer winter en als mijn pony op een pension stal staan heeft het dier dan een winterdeken nodig? want veel pony's op een manege hebben ook geen winterdeken?


-xxxx-willeke

p.s wat is het nu van een zomderdeken?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:13

Je moet kijken naar wat jij met je pony wil. Als hij de hele dag buiten staat in weer en wind (en dus zonder deken een lenge vacht heeft) en je wil fanatiek gaan rijden, zou ik m wel een deken op doen. Dan zit ie wat dunner in zijn vacht en is hij ook snller droog na het rijden (en dus minder snel verkouden). Maar zonder deken is voor je pony het fijnst, dus je moet het zelf een beetje in de gaten houden.
Vraag anders tegen die tijd advies aan je stalhouder, die weet er vaak ook een hoop vanaf.
Voor de meeste maneges is het te duur om voor elke pony een deken aan te schaffen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:52

Als je echt een deken wilt gaan gebruiken, dan begin je met een zomerdeken (bijv. in de herfst) als het kouder wordt een iets dikkere deken en als het vriest kan je evt. een nog wat dikkere deken op doen. Meestal gebruik je dekens om te voorkomen dat je pony een berenvacht krijgt. Rijd je echter vooral buiten of nog niet zo heel intensief dan kan hij zonder deken en alleen na het rijden een uitzweetdeken op totdat hij droog is. Maar als je pas over een jaar een pony krijgt zou ik me daar nu nog niet zo druk over maken.... Misschien kan je in de tussentijd een pony helpen verzorgen? Dat leer je al veel van, is nooit weg!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Patriesje, XXleonieXX en 158 bezoekers